  • 1. Data: 2014-10-02 18:52:56
    Temat: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
    że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
    finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy celowe jest
    domaganie się odszkodowania.

    Historia ma się następująco:
    - 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
    SAL1650.
    - W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
    - Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
    - Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
    zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu:

    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=acc-lens

    Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
    elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
    FNWtsX28/edit?usp=sharing

    - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
    współpracują w trybie full frame)

    - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie kitowy
    obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną
    kompatybilność z A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego body z tego
    względu.

    - Kupiłem A99.

    - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
    tryb APSC.

    - Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś rekompensaty.
    Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
    ze strony firmy Sony.

    - Dostałem następującą odpowiedź:

    Szanowny Panie,

    w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
    zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
    Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
    przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
    Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.

    Z wyrazami szacunku,
    Kazimierz Lis
    SONY SUPPORT TEAM

    Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
    obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
    reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
    że stoję z robotą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-02 18:58:16
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Dołączam jeszcze 2 screenshoty pokazujące okna potwierdzające pełną
    kompatybilność obu obiektywów. Pokazują się one gdy klikniemy w dany
    model na cytowanej wcześniej stronie WWW.

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7bDB5dXV
    rYzdXTDQ/edit?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7bzhMNV9
    iNlVaS1k/edit?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2014-10-02 20:47:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
    [...]
> [...]
    > reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    > stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,

    Zgłoś to w UOKiK. Jeśli pójdziesz do sądu, to dołożysz do interesu :-(

    P.P.

  • 4. Data: 2014-10-02 20:59:51
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 18:58:16 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > kompatybilność obu obiektywów. Pokazują się one gdy klikniemy w dany
    > model na cytowanej wcześniej stronie WWW.

    http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sal
    50f18/specifications
    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/SAL1
    650/list

    To są obiektywy do APS-C. Nie wiem skąd miałeś pomysł, że będą działały z
    body FF w trybie FF. Kompatybilne są, ale w trybie APS-C.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2014-10-02 22:11:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 20:59, P.B. pisze:

    > To są obiektywy do APS-C. Nie wiem skąd miałeś pomysł, że będą działały z
    > body FF w trybie FF. Kompatybilne są, ale w trybie APS-C.

    Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
    jest niepoprawiony błąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2014-10-02 22:12:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-02 o 20:47, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Zgłoś to w UOKiK. Jeśli pójdziesz do sądu, to dołożysz do interesu :-(

    Podążałem tą drogą. UOKiK obsługuje klientów zbiorowych. Federacja
    konsumentów nie obsługuje przedsiębiorców.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2014-10-02 22:34:36
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 18:52, Marek wrote:
    > - Oba obiektywy są w pełni kompatybilne z tym aparatem (czyli
    > współpracują w trybie full frame)

    Gdzie na tej stronie masz napisane "czyli współpracują w trybie full
    frame"?

    > - Obiektywy okazały się niekompatybilne w pełni. Aparat przełącza się w
    > tryb APSC.

    _nie w pełni kompatybilne_

    > Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem

    Od niedawna w Internecie? :)

    https://shop.sony.eu/shop/mimes/openAccess/legal/ter
    ms-conditions/terms_and_conditions_pl_PL.html

    Punkt 16:
    "(...) Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie informacji
    znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
    spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 8. Data: 2014-10-02 22:39:33
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 20:47, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zgłoś to w UOKiK. Jeśli pójdziesz do sądu, to dołożysz do interesu :-(

    LOL. Świetny pomysł.:)

    Zapewne każda firmowa strona w Internecie ma jakiś zapis o braku
    odpowiedzialności za treść. Poważnie myślisz, że Marek jest pierwszą
    na świecie osobą, która popełniła błąd "bo na stronie było napisane"?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 9. Data: 2014-10-02 22:41:22
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-02 22:11, Marek wrote:
    > Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
    > jest niepoprawiony błąd.

    I znowu punkt 16. regulaminu strony:
    "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
    witryny"

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 10. Data: 2014-10-02 22:50:37
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 22:11:16 +0200, Marek napisał(a):

    > Zerknij na mój główny post. Tam dałem linka skąd wziąłem. Do tej pory
    > jest niepoprawiony błąd.

    Ale jaki błąd? Że obiektywy są kompatybilne? No są, wszystkie! Jedne w
    trybie APS-C, inne przez przejściówkę. Wskaż, gdzie tam jest napisane
    wprost, że obiektyw będzie pracował z A99 w trybie FF.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek