  • 191. Data: 2014-10-13 15:23:21
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > O ile kupił poniżej dwóch lat temu, to niezgodnosc zgłasza po zauwazeniu.
    >
    > Skoro zauwazył teraz, to teraz oddaje.

    gdzie jest ta umowa?
    co sie nie zgadza ?

    jak znam zycie ma fakture wystawiona przez sprzedajacego , w ktorej jest podana nazwa
    obiektywu , numer , cena , podatek i tyle.

    Ma specyfikacje , instrukcje obslugi itp producenta.
    gdyby bylo tam napisane , ze obiektyw wspolpracuje w formacie FF z innymi aparatami ,
    a w rzeczywistosci nie wspolpracowal , to moznaby mowic o niezgodnosci.
    watpie aby w instrukcji obiektywu napisano, ze wspolpracuje z FF ( jest w pelni
    zgodny z a99).
    Zapewne jest tam wyraznie napisane , ze jest to obiektyw aps-c

    zeby mowic o niezgodnosci z umowa trzeba miec te umowe.W tynm przypadku rachunek i
    sprzedany wraz z obiektywem jego specyfikacje.

    Ze sobie ktos tam na swojej stronie internetowej napisal ze ma byc w pelni zgodny to
    wcale z tego nie wynika ze ze sprzedajacym zawarl umowe , ktora ten zrealizowal
    niezgodnie.

    Gdybyy z umowy wynikalo , ze obiektyw ma wspolpracowac z FF to sytuacja bylaby jasna
    , podchodzilby przypadek pod rekojmie.
    Ale sony.pl dajacy takie informacje nie jest strona umowy.

  • 192. Data: 2014-10-13 15:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik XX YY f...@g...com ...

> [...]
    > sytuacja bylaby jasna , podchodzilby przypadek pod rekojmie. Ale
    > sony.pl dajacy takie informacje nie jest strona umowy.

    A moze w materiałach jest gdzies strona sony.pl jako zródło dodatkowych
    informacji?
    Na sprawe warto spojrzec całosciowo a nie szukać kruczków prawnych?
    Bo kazdy wie ze sony to sony.pl a ze firmy wymysliły sobie podział na X
    podmiotów jako dupochron...

    Tak czy siak, abstrahując od statusu prawnego, takie unikanie
    odpowiedzialnosci przez firmę sony mozna nazwac tylko fragmentem słowa
    "abstrahując"...

  • 193. Data: 2014-10-13 16:24:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 13. Oktober 2014 15:59:56 UTC+2 schrieb Budzik:
> [...]
    >

    > Tak czy siak, abstrahując od statusu prawnego, takie unikanie
    >
    > odpowiedzialnosci przez firmę sony mozna nazwac tylko fragmentem słowa

    o zadnych kruczkach prawnych nie ma mowy.

    gdyby w zakupionej wraz z obiektywem fabrycznej instrukcji bylo napisane , ze jest to
    obiektyw kryjacy format FF a tak nie bylo w rzeczywistzosci , moznaby mowic o
    niezgodnosci stanu faktycznego z umowa. Rachunek + instrukcja sa tekstem ( warunkami
    ) umowy ( instrukcja jest to informacja producenta , o ktorej jest mowa w ustawie ,
    nie jest nia informacje sony.pl - on nie jest producentem, ani nawet jego
    przedstawicielem , natomiast nie wiem kto jest wlascicielem sony.pl - to by mialo
    znaczenie gdyby egzekwowac naleznosci od producenta w kraju).
    Zapewne w instrukcji jest napisane, ze jest to obiektyw aps-c.

    INNY PODMIOT , ktory prowadzi strone internetowa i sprzedaz wystepujacy po nazwa
    sony.pl podaje na swojej stronie bledna informacje o pelnej zgodnosci.
    Ale nie u tego podmiotu zostal zakupiony obiektyw.
    Ktos inny zle informuje , ale z nim nie ma umowy.
    Umowa jest z kims innym - tym ktora sprzedal.
    Nie wiemy czy on zle informowal.

    nie ma tutaj przypadku niezgodnosci z umowa , gdyz z sony .pl nie ma w ogole umowy.
    Ktos bezmyslnie rzucil haslo "niezgodnosci z umowa"

    Gdyby obiektyw zostal zakupiony w sony.pl ( oni prowadza sprzedaz internetowa) to
    szansa na wygrana sprawe bylaby bardzo duza , kosztem pewnie dwoch lat i paru tysiecy
    zlotych, gdyby stawiali sie okoniem.

  • 194. Data: 2014-10-13 17:35:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 11:53, Marek pisze:

> [...]
    > (co Sony potwierdza) jako "w pełni zgodne" z A99. Wyjaśnię też, że
    > termin "w pełni zgodne" oznacza zgodnie z treścią email od Sony - pracę
    > w full frame. To uśpiło moją czujność. Gdybym zauważył symbol DT w
    > opisie, to zapewne skojarzyłbym, że jest błąd na stronie producenta.
    > Moja wiedza czy niewiedza nie ma tu zastosowania. Kupowałem świadomie
    > sprzęt w pełni zgodny z A99. Informacja na stronie WWW była ujęta
    > klarownie. W dodatku w chwili zakupu nie byłem w stanie stwierdzić
    > "pełnej zgodności" z A99 gdyż pracowałem na A77.
    >
    > Koniec cytatu. Czy teraz spokojnie umrzesz?

    Łżesz jak pies. Obiektyw 16-50 miałeś już od dwóch lat razem z A77.
    Potem dokupiłeś A99 i zostawiłeś sobie 16-50 licząc na to, że będzie
    krył ff.
    Powiedz jakim trzeba być durniem, żeby przez 2 lata nie wiedzieć jaki ma
    się obiektyw? A co do symbolu "DT", to jest on na kartonie i nawet na
    samym obiektywie:
    http://www.optyczne.pl/aparaty_image/7684_son16-50_1
    .jpg
    Więc przestań pieprzyć, że nie widziałeś. Trzeba naprawdę być kompletnym
    jełopem, żeby taki numer wykonać.
    Dałeś dupy i tyle a teraz jojczysz jak baba i szukasz wszędzie
    usprawiedliwienia własnej głupoty. Poza tym dawno już byś sprzedał ten
    obiektyw, zamiast bredzić ciągle na p.r.f.c.

    --
    marcin

  • 195. Data: 2014-10-13 17:50:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 13:33, k...@g...com pisze:

    > Sorry, ale nie masz pojecia o czym piszesz. "Byly zgodne"... z czym? Bo na pewno
    nie z umowa :)

    > Poza tym "- Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
    zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu"

    Po pierwsze nie ma takiego obiektywu, jest SAL85F28 i ten kryje pełną
    klatkę, więc co miałby reklamować?
    A 16-50 Marek posiadał od dwóch lat i używał z aps-c, niedawno dokupił
    A99 i myślał, że obiektyw kryje ff, więc z jakiej paki Sony ma kasę oddawać?

    --
    marcin

  • 196. Data: 2014-10-13 17:52:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 15:59, Budzik pisze:

    > A moze w materiałach jest gdzies strona sony.pl jako zródło dodatkowych
    > informacji?

    I na stronie sony.pl w karcie obiektywu jak byk stoi, że to jest szkło
    aps-c, ile razy można to powtarzać?

    --
    marcin

  • 197. Data: 2014-10-13 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik XX YY f...@g...com ...

    > natomiast nie wiem kto jest wlascicielem sony.pl

    Ale to juz zostało tutaj wyjasnione...
    Sony...

  • 198. Data: 2014-10-13 18:47:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    Spadaj chamie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 199. Data: 2014-10-13 18:57:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > I na stronie sony.pl w karcie obiektywu jak byk stoi, że to jest szkło
    > aps-c, ile razy można to powtarzać?

    Ile razy mozna tez powtarzac, ze na stronie jest kilka miejsc w ktorych coś
    jest o tym obiektywie wspomniane.
    W miejscu ktore Marek akurat znalazł było napisane o płenej zgodnosci - nie
    o czesciowej, jak to jest w innych miejscach gdzie mowa o aps-c. O pełnej.
    Zdarza się. Sony.pl potwierdziło błąd i obiecało sprostować.

  • 200. Data: 2014-10-13 19:00:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 18:47, Marek pisze:
    > Spadaj chamie.

    Co prawda zabolała, czy ta cała historia jest z dupy wzięta, bo we
    własnych opowieściach zaczynasz przeczyć sam sobie?

    --
    marcin