  • 1. Data: 2012-11-18 17:37:33
    Temat: Nowe auto z zagranicy?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Kilka lat temu kupowałem nowe auto i wtedy opłaciło się takie auto kupić
    nowe za granicą; była spora różnica w stosunku do cen w polskich salonach.
    Czy na dzień dzisiejszy dalej takie operacje są opłacalne?
    W roku 2007 za auto;
    -które w Polsce mogłem kupić za ciut ponad 100tyś zł i miałem na nie
    czekać około 2-3 miesięcy;
    -zapłaciłem poniżej 80tyś zł i miałem do wyboru około 20 sztuk od ręki;
    jednego dnia pojechałem, a drugiego wróciłem nowym autem.

    Jak to się przedstawia na dzień dzisiejszy?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2012-11-18 19:31:15
    Temat: Re: Nowe auto z zagranicy?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-18 17:37, BAREK pisze:
> [...]
    > jednego dnia pojechałem, a drugiego wróciłem nowym autem.
    >
    > Jak to się przedstawia na dzień dzisiejszy?

    a co kupowales?

    Ja brałem tą opcję pod uwagę - od około 2 miesięcy sie zaczynam
    rozglądać (równiez za granicą nowe auta z salonów), ale wychodzi mi, że
    jest pare procent drożej niż u nas.

    Dodatkowo - jesli kupuję auto za granicą (teren EU) jako nowe, to:
    1. tam nie płace VAT'u w kraju zakupu tylko w PL
    2. nie płacę żadnej akcyzy jak w przypadku auta używanego.

    Zgadza się?
    Czy jeszcze dodzhodza jakies opłaty (prócz tych rejestracyjnych =
    standardowych)?

  • 3. Data: 2012-11-18 20:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 19:31:15 +0100, AL napisał(a):
    > Dodatkowo - jesli kupuję auto za granicą (teren EU) jako nowe, to:
    > 1. tam nie płace VAT'u w kraju zakupu tylko w PL

    Co zmienia cene rzeczywista,

    > 2. nie płacę żadnej akcyzy jak w przypadku auta używanego.

    Zaplacisz przy rejestracji.

    > Czy jeszcze dodzhodza jakies opłaty (prócz tych rejestracyjnych =
    > standardowych)?

    Ciagle 500 zl za recykling ?

    J.

  • 4. Data: 2012-11-18 20:25:01
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Ja kupowałem Subaru Forestera.
    Jak się zastanawiasz nad importem nowego auta, to najpierw trzeba
    przeanalizować oferty brokerów, powinno u nich być taniej o jakieś
    10-15%/przynajmniej tak było wtedy.
    Broker w przypadku Subaru brał dla siebie jakieś 10tyś. PLN na koszty i
    wynagrodzenie, przypuszczalnie ja te jego koszty opędziłem jakimiś 3-5
    tyś PLN, bo koniec końców sam go na Litwie kupiłem; po prostu
    zadzwoniłem do salonu i porównałem ceny.
    Z tego co wiem było wtedy i może teraz też tak jest, że różne są relacje
    dla różnych marek, chyba łatwiej różnicę znaleźć na droższych modelach.
    W moim przypadku sumarycznie wyszło jakieś 78tyś ostateczna cena auta po
    opłatach z kosztami podróży itp/itd w stosunku do jakiś 104 tyś jakie
    chcieli w salonie.
    Trzeba tylko dokładnie porównywać oferty, bo modele i wyposażenie
    troszkę się różnią;
    -w Polsce były w cenie Xenony,
    -ja mam bez xenonów auto, ale za to w tej cenie uwzględniłem zakup
    zimówek, parkomaticu i alarmu.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 5. Data: 2012-11-19 08:20:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 18 Nov 2012 17:37:33 +0100, BAREK

    > Jak to się przedstawia na dzień dzisiejszy?

    Nadal tak samo. To z prostej przyczyny. W PL rynek jest słaby, jedynie
    sprzedaż Skody jakoś sensownie wygląda. Reszta ma takie mizerne stoki, że
    dostają od producenta bardzo wysokie ceny. Do tego jeszcze dilerzy chcą
    się odkuć i dowalają wyższą marżę. Stąd takie wysokie ceny. W kraju nie
    opłaca się kupować, lepiej skorzystać z usług brokera. Też w '07 kupowałem
    u brokera i się mocno opłaciło.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2012-11-19 10:19:47
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Czyli jeśli by planować zakup auta w przedziale cenowym gdzieś pomiędzy
    150 do 200 tyś według polskich salonów, to jest sens szukać ofert
    zagranicznych?
    Dla każdej marki?
    Czy dalej jest tak, że różne marki w różnych krajach opłaca się poszukiwać?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 7. Data: 2012-12-10 17:01:33
    Od: m...@g...com

    A jak to jest w przypadku Mazdy? Bo interesuje mnie CX-7 i na stronie
    (http://www.mazda.pl/buyingamazda/promocje/) znalazłem informację, że w tym sezonie
    cena modeli z zeszłego roku (benzyna, 2.3 260 km) to jakieś 146 400. Za granicą mogę
    liczyć na niższą cenę? A jeśli tak, to na jakim rynku jest szansa na najlepsze
    warunki? Francja, Niemcy?

  • 8. Data: 2012-12-10 17:08:59
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-19 10:19, BAREK pisze:
> [...]
    > Dla każdej marki?
    > Czy dalej jest tak, że różne marki w różnych krajach opłaca się poszukiwać?

    z tego co sie orientowalem bezposrednio i u firm brokerskich, wszystko
    zalezy od marki.
    Celowalem w Cytryne C4P w wersji BlackTop (czyli max wypas) i wiem, ze
    to akurat niezbyt szczesliwa marka na kupno za granica, bo w PL jest
    taniej - jak mi odpisal jeden broker: w Europie jest spory popyt na te
    samochody wiec nie ma nacisku na obnizanie cen.

    Wniosek z tego jest taki, ze nalezy szukac auta drogiego i niezbyt
    popularnego - wowczas najwiecej zyskamy.