  • 21. Data: 2011-04-15 21:22:42
    Temat: Re: Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "kocyk"
    Oceniam na 500zl. Wiesz jak sa budowane kaski arai np? Nie. Wiesz jakie
    > sa koszty testowania co ktoregos kasku? Jakie sa koszty R&D? Gowno wiesz.
    > Dla was kosz wyprodukowania to koszt materialu i chinczyka, nic bardziej
    > mylnego. Laczny koszt produkcji oscyluje okolo 1/3 ceny sklepowej netto.

    Kolega moze nieco przyblizy nam jak i z jakich kosmicznych materialow sa
    zrobione kaski Arai co usprawiedliwialoby ich cene - bo ja nie zauwazylem
    roznicy (oprocz ksztaltu) od tanszych o 40% Shoei - ktore IHMO rowniez sa o
    polowe za drogie.
    Owszem dla potrzeb skarbowych koszta sa windowane do horendalnych poziomow
    ale nijak nie ma sie to do rzeczywistosci.
    Nie slyszalem rowniez zeby w wieloseryjnej produkcji kazdy kask przechodzil
    tak kosztowne testy - owszem pomysl kosztuje ale to przesuwanie kasy bo
    przeciez duze firmy maja swoje biura projektowe a tam dyma sie stazystow co
    chca sie zalapac, korzystajac z ich projektow i nazywajac je potem
    "projektem biura". Ale byc moze jestem w bledzie. Byc moze w tym przemysle
    jest inaczej niz w innych.
    Za to pewien dealer proponowal mi n.p. takie cus jak szukalem kolejnego
    garnka :
    http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-64-Kask-Cabe
    rg-Uno-Jet-Perlowy.html
    za 500 pln co daje nie jakie pojecie o marzach sprzedawcow.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 22. Data: 2011-04-15 21:40:50
    Temat: Re: Nowy rodzaj blendy - to bedzie hit sezonu
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    On 2011-04-14 23:23, morghul wrote:
    > http://moto.allegro.pl/czarny-matowy-bezpieczny-kask
    -helmet-dwie-szyby-i1546537516.html

    prawie jak Blender z Futuramy :-D
    piękne..

    --
    jeDrASS

  • 23. Data: 2011-04-16 05:37:55
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Tytus wrote:
> [...]
    > zrobione kaski Arai co usprawiedliwialoby ich cene - bo ja nie
    > zauwazylem roznicy (oprocz ksztaltu) od tanszych o 40% Shoei - ktore

    Kolega nie przyblizy, bo sie koledze nie chce. Siegnij to biezacej prasy
    motocyklowej, byl na ten temat artykul.

    > Owszem dla potrzeb skarbowych koszta sa windowane do horendalnych
    > poziomow ale nijak nie ma sie to do rzeczywistosci.
    > Nie slyszalem rowniez zeby w wieloseryjnej produkcji kazdy kask
    > przechodzil tak kosztowne testy

    Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.

> [...]
    > i nazywajac je potem "projektem biura". Ale byc moze jestem w bledzie.
    > Byc moze w tym przemysle jest inaczej niz w innych.

    No jesli wg ciebie w kazdym przemysle jest tak, ze projektuja stazysci
    za darmo, to sie dziwie, ze motocyklem sie nie boisz jezdzic. W moim
    swiecie projektuja inzynierowie i stylisci, za ciezkie pieniadze.

> [...]
    rg-Uno-Jet-Perlowy.html

    > za 500 pln co daje nie jakie pojecie o marzach sprzedawcow.

    Marze nie sa zadna tajemnica. Srednie upusty importera to 40-55%.
    Odejmij od tego koszty dzialalnosci, transport, i podziel na czesc
    importera i dealera. Jesli ktos importuje bezposrednio ma duze
    mozliwosci rabatowania, co jest normalne. Nienormalne jest, ze tych
    rabatow udziela, bo sam sobie psuje rynek. I jak pisalem, koszty
    produkcji to jakies 1/3 ceny netto. Reszta miedzy cena zakupu importera
    a kosztem produkcji to zysk producenta i ew. cla.
    K.

  • 24. Data: 2011-04-16 08:06:46
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Ja mysle, ze wantkotfurcy chodzilo nie o cene ale o budowe
    > kasku, sprobuj tym jechac szybciej w zachmurzony, albo
    > deszczowy dzien lub po zmierzchu, jak podniesiesz ciemna szybe
    > leb ci urwie przy wiekszej predkosci
    > --

    Sam jesteś tfurca :P

    Cena jak cena, chinol u siebie sprzedaje to pewnie za dolca ;)
    ale faktycznie, innowacja jest porażająca. Widziałem już kaski
    sprzedawane z dwoma szybkami ale nie zamontowanym jednocześnie ;)

    --

    morghul

  • 25. Data: 2011-04-16 08:23:17
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    > Sam jesteś tfurca :P
    W jednym przypadku nawet stfurca :-P

    > Cena jak cena, chinol u siebie sprzedaje to pewnie za dolca ;)
    > ale faktycznie, innowacja jest porażająca. Widziałem już kaski
    > sprzedawane z dwoma szybkami ale nie zamontowanym jednocześnie ;)

    Sa, a najwiecej tego, to chyba na kazdym motobajzlu jest - tam mnogo
    tego zjawiska :-)

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 26. Data: 2011-04-16 10:16:53
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** kocyk
    Kolega nie przyblizy, bo sie koledze nie chce. Siegnij to biezacej
    prasy
    motocyklowej, byl na ten temat artykul.

    To moze choc jakies tytuly???
    Bo chyba nie chodzi o te kolorowe odpowiedniki "Pani Domu" dla
    katalogboysow pelne kryptoreklam
    w ktorych "redaktory" pisza na zamowienie i za kase tych co maja
    dobrze wypasc...

    *** Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.

    I ten coktorys test jest taki drogi???
    Na czym on polega ten test???

[...]

    Zyjemy w innych swiatach - w moim pojazdy projektuja i stylizuja
    maszyny pod nadzorem
    zespolu ludzi. W tym zespole ktos musi miec nazwisko i styka. I watpie
    czy praca w takich zespolach rozni sie w sensie stosunkow spolecznych
    od pracy w biedronce czy tesko ba nawet z racje na swoja "niezwyklosc"
    zapewne latwiej w nich o wyscig szczurow bo jest o co sie bic.
    Giugiaro na 100% nie stworzyl takiego potworka jak nasz Polonez a
    jednak to jego nazwisko
    widnieje pod tym projektem.
    Mysle ze rowniez Pininfarine latwiej bylo spotkac ze szklaneczka
    skocza w reku niz z olowkiem.
    Poza tym po co sie za mocno wysilac jak i tak trzeba zatrudnic agencje
    reklamowa a ta wypromuje kazde gowno.

    Ale wiem o czym piszesz - niestety czasem z racji obowiazkow
    sluzbowych musze zapoznac sie z jakims folderem reklamowym
    I tam wlasnie kroluja zwroty typu "naszy wysoko wykwalifikowany
    personel" "nasz nowoczesny produkt" etc...
    Podobnymi zwrotami zaczynaly sie rowniez instrukcje obslugi WFM i
    Syreny 105

    *** Marze nie sa zadna tajemnica. Srednie upusty importera to 40-55%.

    Chwila - kask za 990 pln (cena u dealera) moge miec za 500 czyli 1/2
    ceny.
    Nie jest to akcja calkowicie charytatywna a jedyne wymiana uprzejmosci
    - mysle ze w tym przypadku marza to ok 20%
    czyli cena zakupu to ok 400 pln
    Od tego trzeba odjac cla podatki transport...
    fabryka za free rowniez nie dziala
    IHMO - produkcja to max 50 pln

  • 27. Data: 2011-04-16 12:18:47
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Tytus wrote:
> [...]
    > katalogboysow pelne kryptoreklam
    > w ktorych "redaktory" pisza na zamowienie i za kase tych co maja

    Bodaj w motormanii. Czyli akurat w periodyku bunczucznym.

    > *** Nie napisalem kazdy. Napisalem co ktorys.
    >
    > I ten coktorys test jest taki drogi???
    > Na czym on polega ten test???

    Na kasacji kasku.

> [...]
    > skocza w reku niz z olowkiem.
    > Poza tym po co sie za mocno wysilac jak i tak trzeba zatrudnic agencje

    Mysle, ze tak nie jest do konca. Powazne biura sie przykladaja. Zespoly
    konstrukcyjne tym bardziej. I nie posilkuja sie stazystami, nie do
    projektowania.

> [...]
    > personel" "nasz nowoczesny produkt" etc...
    > Podobnymi zwrotami zaczynaly sie rowniez instrukcje obslugi WFM i

    Nie, nie o tym pisze.

> [...]
    > - mysle ze w tym przypadku marza to ok 20%
    > czyli cena zakupu to ok 400 pln
    > Od tego trzeba odjac cla podatki transport...

    A imho mowimy o jakims wycofywanym modelu, prywatnym imporcie itp. Ja
    handluje od lat, cos o tym wiem. Z taka przebitka moga sprzedawac tylko
    giganci, jak adidas.
    K.

  • 28. Data: 2011-04-18 06:16:29
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kocyk" napisał w wiadomości news:ioc1a2$ccb$1@news.onet.pl...

    > Bodaj w motormanii. Czyli akurat w periodyku bunczucznym.

    Potwierdzam.
    Artykuł ten znajduje się w kwietniowym numerze 4(16) Motormanii.

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 29. Data: 2011-04-19 00:33:03
    Od: Wieca <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-16 07:37, kocyk pisze:

    > No jesli wg ciebie w kazdym przemysle jest tak, ze projektuja stazysci
    > za darmo, to sie dziwie, ze motocyklem sie nie boisz jezdzic. W moim
    > swiecie projektuja inzynierowie i stylisci, za ciezkie pieniadze.

    LOL.

    Kocu. To nie są ciężkie pieniądze. Technologia jest prosta i znana od
    lat. Tu nic się nie zmienia. Mało tego - nawet jak pojawia się coś
    nowego to z reguły jest adaptacja z innego przemysłu - choćby
    kosmicznego. A projektant na etacie zarabia grosze. Podobnie grafik czy
    stylista. I uwierz - wiem co mówię.

    --
    Pozdr
    Wieca

    DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

  • 30. Data: 2011-04-19 17:16:32
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Wieca wrote:

> [...]
    > nowego to z reguły jest adaptacja z innego przemysłu - choćby
    > kosmicznego. A projektant na etacie zarabia grosze. Podobnie grafik czy

    Aha. A skad?
    K.