  • 1. Data: 2009-05-14 14:30:32
    Temat: O adapterze CF-SD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Aukcja nie moja, kupiłem i powiadamiam, że również ten tańszy
    konwerter SD-CF:
    http://allegro.pl/item617052219_adapter_sd_sdhc_cf.h
    tml
    ...działa w aparacie (przynajmniej moim).
    W czytniku w PC - odczyt >6 MB/s, zapis 2,3 MB/s
    Piszę, bo w odróżnieniu od adapterów Delocka:
    http://allegro.pl/item631056349_adapter_cf_dla_sd_mm
    c_do_aparatow_foto_i_nie_tylk.html
    ... nie ma informacji o pracy w aparacie (a teoretycznie jest
    możliwe zrobienie konwertera obsługującego [tylko] IDE).

    BTW: czy ktoś próbował, czy rzeczone kowertery obsługują IDE?
    Nie chce mi się rozbierać peceta :D

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-05-14 19:49:27
    Temat: Re: O adapterze CF-SD
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    tml
    > ...działa w aparacie (przynajmniej moim).
    > W czytniku w PC - odczyt >6 MB/s, zapis 2,3 MB/s

    Ale jaka karta SD? Jakie ma osiagi bez adaptera? Zapis 2,3MB/s to max nedza,
    moj Sandisk SDHC Class 2 wyciąga 18MB/s ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-05-14 19:59:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    tml
    > Ale jaka karta SD? Jakie ma osiagi bez adaptera? Zapis 2,3MB/s to max
    > nedza, moj Sandisk SDHC Class 2 wyciąga 18MB/s ;-)

    To wręcz wielka nędza, ale jak komuś koniecznie trzeba akurat takiej karty
    i kompatybilności to niech używa sobie do woli. Szkoda, że większość
    laptopów ma czytniki właśnie SD, a nie CF.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2009-05-14 21:43:49
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > To wręcz wielka nędza, ale jak komuś koniecznie trzeba akurat takiej karty
    > i kompatybilności to niech używa sobie do woli. Szkoda, że większość
    > laptopów ma czytniki właśnie SD, a nie CF.
    ========
    A dlaczgo w notebookach nie ma CF - przecież wszystkie prawie lustrzanki
    mają CF ?
    Wiem że PCMCIA czy te nowsze adaptery są ale ... to adaptery.
    AdamCCS

  • 5. Data: 2009-05-14 22:36:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    AdamCCS pisze:
    > A dlaczgo w notebookach nie ma CF - przecież wszystkie prawie lustrzanki
    > mają CF ?
    > Wiem że PCMCIA czy te nowsze adaptery są ale ... to adaptery.

    Powód jest prosty - CF swoje lata ma i przenośną malutką kartą pamięci
    dawno już nie jest. Dzisiaj królują SD i mini-SD, jakkolwiek trzymają się
    jeszcze nieszczęsne memorysticki. Wszystko to jest znacznie mniejsze, a do
    telefony, aparatu czy palmtopa w sam raz.
    CF został przeszedł z wielkości w szybkość i głównie to jest powodem że
    jeszcze i w lustrach się ostał. Drugi jest taki, że ludzie nie przepadają
    za zmianami pociągającymi za sobą zakup nowych dodatków, tym bardziej jak
    nie niosą wielkiego zysku na tym.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2009-05-15 08:22:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 00:36:47 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > jeszcze nieszczęsne memorysticki. Wszystko to jest znacznie mniejsze, a do
    > telefony, aparatu czy palmtopa w sam raz.

    I nawet w notebooku łatwiej wygospodarować miejsce na SD/MMC/MSPro niż na
    CF, który w dodatku by musiał mieć osobne wejście (nie wyobrażam sobie
    raczej wspólnego slotu na SD i CF :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-05-15 15:51:21
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > I nawet w notebooku łatwiej wygospodarować miejsce na SD/MMC/MSPro niż na
    > CF, który w dodatku by musiał mieć osobne wejście (nie wyobrażam sobie
    > raczej wspólnego slotu na SD i CF :)
    ====
    No tak ale wszyscy fotografowie zawodowi - a jest ich trochę
    używają przecież CF - teraz doszły jeszcze rekordery na CF (do kamer np)
    Trochę jednak tego jest i CF chyba jeszcze długo zabawi bo z racji większych
    wymiarów daje większe możliwości jak choćby pojemność i szybkość.
    Teraz są 64 GB a już na horyzoncie widać 128 i 256 GB.
    Trochę upierdliwe są te przejściówki do CF
    Nie znam ani jednego notebooka z CF, aż dziw bo "serialowe" zabyutki
    jeszcze montują, a tego nie.
    AdamCCS

  • 8. Data: 2009-05-15 17:47:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    AdamCCS pisze:
    > No tak ale wszyscy fotografowie zawodowi - a jest ich trochę
    > używają przecież CF

    I stać ich na czytnik spokojnie, a że to upierdliwe, to inna sprawa już
    zupełnie.

    > - teraz doszły jeszcze rekordery na CF (do kamer np)

    Ale czy to do aparatu czy czegokolwiek i tak dostaniesz kabel.
    Funkcjonalność więc masz spokojnie. Kwestia tylko wygody. Dla mnie to i
    tak najlepiej by było jakby w końcu wszędzie było WiFi do komunikacji
    dużych ilości danych i BT do komunikacji z GPS, a nawet głupią komórką
    (choć po co... to już nie wiem).
    Szlag mnie trafia jak mam z myszki wyciągnąć dzyndzla i wsadzać go do USB,
    myszki po BT są tu niemalże idealne za to.

    > Trochę jednak tego jest i CF chyba jeszcze długo zabawi bo z racji większych
    > wymiarów daje większe możliwości jak choćby pojemność i szybkość.

    Komu dziś brakuje jakoś kosmicznie pojemności? Trzeba Ci więcej karty to
    kupujesz po prostu dwie, trzy, dwadzieścia. Bardzo duże sd jak i cf i tak
    kosztuja okrutnie.
    Nawet na wypakowanej w megapiksele lustrzance zrobisz kilkaset zdjec na
    maksymalnej karcie. Argument o wielkości jest więc mocno chybiony.

    > Teraz są 64 GB a już na horyzoncie widać 128 i 256 GB.

    No i kto kupuje tak duże karty? Komu trzeba aż tyle? bez przesady więc znów.

    > Trochę upierdliwe są te przejściówki do CF

    Te z SD? owszem. Za to w laptopie możesz mieć w każdej chwili na
    PCI-Express porcie i nie będzie ani wystawać ani nic..

    > Nie znam ani jednego notebooka z CF,

    Kilka jest, np miały to niektóre vaio, ale nie zwracałem większej uwagi. I
    tak bym nie używał bo wolę dopiąć kabel niż przekładać karty w
    nieskończoność.

    > aż dziw bo "serialowe" zabyutki

    Serialowe?
    Od dawna już jak coś było na serial to i tak wlepione w USB.

    > jeszcze montują, a tego nie.

    Zastanów się czy jest realna potrzeba na to. Według mnie nie ma jej wcale.
    CF jest całkiem ok do lustrzanek, ale nigdzie indziej mi go nie brakuje.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2009-05-15 18:05:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-15 17:51:21 +0200, "AdamCCS" <c...@e...pl> said:

    > No tak ale wszyscy fotografowie zawodowi - a jest ich trochę
    > używają przecież CF

    Ale nie wszyscy co używają laptopów to fotografowie zawodowi. Wręcz
    twierdzę, że zawodowi fotografowie stanowią zaledwie kilka procent
    użytkowników laptopów i aparatów.
    Większość to handlowcy itp zawody, którzy raczej używają kompaktów, a
    nie luster.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-05-16 09:29:45
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Powód jest prosty - CF swoje lata ma i przenośną malutką kartą pamięci
    > dawno już nie jest.

    Wlasnie ta jej "niemalosc" jest dla mnie zaleta. Latwiej wymienic szybko i
    sprawnie taka karte (pewniejszy chwyt itp.) niz male SD, nie mowiac juz o
    mini, czy micro. Nie przepadnie tez tak szybko w czelusciach plecaka :)

    Thomas