  • 1. Data: 2016-12-11 14:34:15
    Temat: OC i telemetria
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Ktoś się kłócił, że dynamiczne ruszanie ze świateł niekoniecznie będzie
    wpływać na składkę.

    "Na podstawie zapisu stylu jazdy ubezpieczyciel zgadza się bowiem
    obniżyć składkę; jednak gdy zapis ten pokaże częste gwałtowne
    przyspieszanie i hamowanie, jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością,
    a nawet jazdę w nocy - składka rośnie" zaznaczono w raporcie. (PAP)"

    Shrek

  • 2. Data: 2016-12-11 18:00:49
    Temat: Re: OC i telemetria
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > przyspieszanie i hamowanie, jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością,
    > a nawet jazdę w nocy - składka rośnie" zaznaczono w raporcie. (PAP)"

    Za to jak ktos nie bedzie jezdził w ogole to zpałaci tylko troche drozej
    niz rok temu ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 3. Data: 2016-12-11 18:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2016 o 18:00, Budzik pisze:

    > Za to jak ktos nie bedzie jezdził w ogole to zpałaci tylko troche drozej
    > niz rok temu ;-)

    Nie, nie, nie. Wtedy powiedzą, że oszukuje i telefonu nie włącza i
    dlatego będzie zwyżka;)

    Shrek

  • 4. Data: 2016-12-11 22:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie, nie, nie. Wtedy powiedzą, że oszukuje i telefonu nie włącza i
    > dlatego będzie zwyżka;)

    + dopłata za zepsute urządzenie.

    Zreszta co to za róznica, za rok koszty własne firm wzrosną do 50% i KNF
    znowu zarządzi podwyzke.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 5. Data: 2016-12-12 11:33:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polityka ubezpieczeniowa przy oc wskazuje ze rzad chce sie hurtem pozbyc duzej ilosci
    starych samochodow. Jesli przez duza podwyzke oc tak sie stanie to oc wtedy jeszcze
    bardziej zdrozeje. Czesc osob zrezygnuje z posiadania samochodow. Proporcjonalnie
    ilosc zdarzen wymagajacych wyplaty odszkodowan sie nie zmieni a moze wzrosnac. Im
    nowszy samochod tym drozsza naprawa.

  • 6. Data: 2016-12-12 11:57:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >bardziej zdrozeje.
    >Czesc osob zrezygnuje z posiadania samochodow.

    Raczej z jakiegos zloma, ktorym i tak nie jezdzi.

    Te podwyzki raczej nie wystrasza zmotoryzowanych ... ale moga ich
    zachecic do zagazowania :-)

    >Proporcjonalnie ilosc zdarzen wymagajacych wyplaty odszkodowan sie
    >nie zmieni a moze wzrosnac. Im nowszy samochod tym drozsza naprawa.

    Ze starymi tez nie jest swietnie, bo byle stluczka i szkoda calkowita.

    J.

  • 7. Data: 2016-12-12 14:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Polityka ubezpieczeniowa przy oc wskazuje ze rzad chce sie hurtem
    > pozbyc duzej ilosci starych samochodow.

    W jaki sposób?
    Ubezpieczałem ostatnio auta od 3 letniego do 20 letniego - wszedzie
    zpałaciłem około 200zł wiecej niz rok wczesniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 8. Data: 2016-12-12 14:57:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    moze niekoniecznie rzad, ale dokladnie taki jest efekt. pogrom na rynku aut
    najstarszych jest zjawiskowy!!!

    dokladnie. o dziwo przy aferze z oc prawie nikt tego nie zauwaza...
    jesli przy cofaniu yebne w mb w124, to nawet na nowych czesciach naprawa
    wyjdzie z 4k, zakladajac ze maska odskoczyla i poszla tez szyba.
    w najnowszej e klasie, gdzie w szybie siedzy HUD, CUD, MALINA, ONZ, ZSRR i
    OPZZ, naprawa za sama szybe wyjdzie z 10k.
    zderzak - tam jeszcze lepsze rzeczy siedza. swiatla - laser skretny, spiewa
    tez i loda robi. dodatkowo zamiennik nie ma pewnie sensu, jak i uzywka, bo
    komp auta musi 'widzec' te nowa lampe... I pewnie uwidocznienie zakosztuje z
    2000. I tylko ASO.
    a za moment wieloliterowce z przodu obejma praktycznie kazde auto.
    oczywiscie przesadzam ale czy az tak bardzo?

  • 9. Data: 2016-12-12 15:34:46
    Od: p...@g...com

    --a za moment wieloliterowce z przodu obejma praktycznie kazde auto.oczywiscie
    przesadzam ale czy az tak bardzo?

    nie bardzo ... jeszcze pare lat i zrobi sie tak jak w Niemczech czyli wszyscy beda
    uwazac na drogach bo nieszczesliwy zbieg okolicznosci (np kilka kolizji w roku) moze
    spowodowac niewydolnosc finansowa ... jak widac TU poszly na ostro bo podwyzaja
    skladki hurtowo ale prawdziwa jazda zacznie sie dla tych co maja (beda mieli) kilka
    szkod na koncie wtedy skladka spokojnie przekroczy wartosc jakiegos sztrucla ... mam
    nieodparte wrazenie ze na drogach niebawem zrobi sie bezpieczniej wiec obserwujmy
    statystyki :-)

    P.

  • 10. Data: 2016-12-12 16:05:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla kazdego pulap do ktorego cos jest oplacalne jest inny. Robie nie wiecej niz 1500
    kilometrow rocznie. Jak podliczyc wszystkie koszty to teraz taksowka wyjdzie mnie
    troche drozej. Ale przy drozszym oc jezdzenie samochodem bedzie porownywalne z
    taksowka. Jak sie znajdzie 5 milionow w podobnej sytuacji to nie bedziemy sie
    dokladali do wspolnego kotla. Na razie maja na mnie czysty zysk bo place za oc malo
    jezdze i w ich wyliczeniach wychodzi ze jestem obciazony malym ryzykiem wyplacenia
    odszkodowania. Jak mnie zabraknie to zabraknie mojej skladki przy rosnacych
    odszkodowaniach. Jak zrezygnuje kilka milionow bo uznaja ze im sie nie oplaca to
    skladka oc ma szanse wzrosnac do skladek placonych w krajach europy zachodniej. Oni
    temat malych odszkodowan maja przecwiczony bo tam jest duzo wiecej nowszych, czyli
    kosztowniejszych w naprawach samochodow. Z ciekawosci popatrzylem na ceny ubezpieczen
    na zachodzie. Niemcy nie sa specjalnie drogim krajem na jakims portalu ktos sie pytal
    i mu poradzili jakiegos ubezpiecyciela co za 100 ojro kwartalnie mu ubezpieczy. To
    wychodzi prawie 2000 rocznie. I to juz z jakimis znizkami bylo. Jak by sie na tych
    danych oprzec to jesli w Polsce ubedzie starych samochodow i nie zostana zastapione
    nowymi to oc powinno kosztowac ponad dwa tysiace zjakimis znizkami. W tej chwili
    nizsza cena skladem jest spowodowana duza iloscia tanich bo starych samochodow ktore
    nieduzo jezdza. Jak ich braknie to ceny oc beda musialy byc podobne do zachodnich.
    Jak Ci przyjdzie zaplacic po dwa tysiace od samochodu to inaczej zaczniesz spiewac.
    Teraz Cie stac bo placisz mniej niz polowe niemieckiego ubezpieczenja ale jutro jak
    bedzies musial zaplacic polowe szwajcarskiego ubezpieczenia moze Cie juz nie stac na
    ubepieczenie trzech. Srednia placona skladka dla calej europy podchodzi pod 400 euro
    z tym ze w szwajcari ponad 500 a na wegrzech niecale 50.