  • 1. Data: 2011-09-09 22:48:39
    Temat: [OT] Gotowy program, co dalej..?
    Od: "Janek" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Problem jest następujący:

    Napisałem fajny program. Umieściłem w sieci serwis poprzez który można pobrać
    wersję trial, poczytać o funkcjonalności,...i wreszcie kupić ów program.

    Kłopot w tym że zainteresowanie jest niewielkie. Czasem ktoś pobierze wersję
    czasową, ale o kupnie na razie nie było mowy.

    Czy zna ktoś jakieś firmy zajmujące się sprzedażą i promocją oprogramowania
    wytwarzanego przez firmy trzecie ? Chodzi o coś podobnego jak układ
    wydawca-developer, gdzie ja jestem developer, a szukam wydawcy.

    Warunek jest jeden: stać mnie wyłącznie na model zapłaty procentu ze sprzedaży
    (a nie jakiś abonament,.. itp). Byłbym skłonny oddać np 30% od każdej sprzedanej
    licencji temu kto ów program sprzeda.

    Czytałem o programach partnerskich typu RegNow, ale nie wiem jak można to
    pożenić prawnie z naszym ustawodawstwem fiskalnym (kto jest dla mnie
    kontrahentem i jak takie płatności rozliczać). Czy znana jest komuś jakaś
    współpraca naszej rodzimej firmy z tego typu zagranicznym serwisem ? Jeśli jest
    podobny w PL to też chętnie o tym usłyszę...

    Dzięki za pomoc,
    J.

  • 2. Data: 2011-09-10 03:35:08
    Temat: Re: [OT] Gotowy program, co dalej..?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Fajnie byloby, gdybys podzielil sie z nami linkiem do tej wersji demo.

  • 3. Data: 2011-09-10 05:18:26
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > współpraca naszej rodzimej firmy z tego typu zagranicznym serwisem ? Jeśli jest

    > podobny w PL to też chętnie o tym usłyszę...

    nie znam sie na tym ale wydaje mi sie ze powinienes miec sporo mozliwosci.30 procent
    tez brzmi rozsadnie, kazdy by tak chcial wydaje mi sie sprzedac twoj prog i dostac 30
    proc za nic. Demo mozesz wrzucac wszedzie

  • 4. Data: 2011-09-10 06:50:07
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-10 00:48, Janek pisze:
> [...]
    > współpraca naszej rodzimej firmy z tego typu zagranicznym serwisem ? Jeśli jest
    > podobny w PL to też chętnie o tym usłyszę...

    Wiesz, po części zależy jaki to program.
    Ale ogólnie:
    1. Rejestrujesz się w wszystkich wyszukiwarkach
    2. Rejestrujesz oprogramowania na portalach typu tucows itp.
    3. Nawiązujesz współpracę ze sklepami, np. softkey.pl
    4. Nawiązujesz współpracę z firmami zajmującymi się sprzedażą usług i
    oprogramowania IT.

    Tak na dobrą sprawę, najlepszą reklamą jest reklama użytkowników. Czyli
    jeśli komuś sprzedasz i klient będzie zadowolony, to reszta najczęściej
    będzie się toczyć bez Twojej pomocy. Ale tak jak pisałem, to zależy od
    programu. Jeśli to kolejny odtwarzacz mp3, to raczej zapomnij :P

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2011-09-10 08:44:22
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > współpraca naszej rodzimej firmy z tego typu zagranicznym serwisem ? Jeśli jest

    > podobny w PL to też chętnie o tym usłyszę...

    mozesz tez zajrzec na warsztat.gd w dziale forum dystrybucja i promocja tam powinno
    byc pare
    osob zorientowanych napisz pozniej czy udalo sie cos sprzedac i jak

  • 6. Data: 2011-09-10 08:48:19
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Janek <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > współpraca naszej rodzimej firmy z tego typu zagranicznym serwisem ? Jeśli jest
    > podobny w PL to też chętnie o tym usłyszę...
    ... a jakis link? Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 7. Data: 2011-09-11 09:37:57
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Janek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    wersję
    > czasową, ale o kupnie na razie nie było mowy.

    To normalne. Niewielki % wejsc na strone konczy sie pobraniem wersji demo.
    Niewielki % pobran konczy sie zakupem. Musisz zadbac o to, zeby miec jak
    najwiecej wejsc (SEO), zeby jak najlatwiej bylo zrozumiec do czego sluzy
    Twoj program, zeby jak najlatwiej bylo pobrac wersje demo (np. wymaganie
    rejestracji konta przed pobraniem dema to glupi pomysl), zeby w koncu jak
    najlatwiej bylo kupic program, jesli ktos sie na to zdecyduje.

    Garsc linkow do przeczytania:
    http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?W1341
    http://discuss.joelonsoftware.com/?W1
    http://discuss.joelonsoftware.com/?biz
    Tam siedza ludzie, ktorzy maja takie problemy jak Ty.

    No i tak jak inni mowili, czemu nie podales linka do swojej strony z
    programem?

    KK

  • 8. Data: 2011-09-14 08:57:54
    Temat: Re: Gotowy program, co dalej..?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sep 9, 11:48 pm, "Janek" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy zna ktoś jakieś firmy zajmujące się sprzedażą i promocją oprogramowania
    > wytwarzanego przez firmy trzecie ?  Chodzi o coś podobnego jak układ
    > wydawca-developer, gdzie ja jestem developer, a szukam wydawcy.

    Apple.

  • 9. Data: 2011-09-29 00:38:57
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Janek" napisał:

> [...]

    wersję
    > czasową, ale o kupnie na razie nie było mowy.

    Widocznie program jest "fajny" wyłącznie wg Ciebie. Co to znaczy "fajny".
    Wypadało by opisać choć pobieżnie co ten program potrafi, do czego służy
    itd. itp. Podanie linka do strony z programem też by nie zaszkodziło.
    Bezpłatna reklama. Może ja szukam takiego własnie programu? A skąd mam
    wiedzieć, że on istnieje?

    Remek