  • 1. Data: 2015-09-20 17:01:58
    Temat: [OT] Jak najtanszy internet od UPC?
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Potrzebujemy na kilka miesięcy (bez wiązania się umową czasową na lata)
    internet w miejscu, gdzie jest kabel, ale jest tylko i wyłącznie z UPC.
    Jest jeszcze doprowadzony do budynku kabel Supermedia (chyba światłowód),
    ale oni w tym konkretnym miejscu nie chcą świadczyć usługi indywidualnym
    odbiorcom.
    Mamy już na kablu UPC abo telefonu, na firmę, bo abo telefonu wychodzi na
    firmę taniej niż na osobę fizyczną.
    Z internetem wydaje się być odwrotnie, wychodzi taniej na osobę fizyczną niż
    na firmę.
    Robił ktoś może kombinację, że na jednym modemie UPC jest formalnie dwóch
    różnych odbiorców (inny abonent na telefon, inny abonent na internet)?
    Dwa modemy to niepotrzebne ciagnięcie drugiego kabla i drugie tyle zużycia
    prądu (całkiem sporo zasilacz modemu UPC ciągnie).
    No i która oferta internetowa z UPC jest najtańszą z najtańszych (głównie do
    poczty potrzebna, ale bywa i streaming z youtube)?
    Na pierwszy rzut oka kombinacja dwóch usług "w pakiecie" nie opłaca się (sam
    telefon kosztuje obecnie 20 zł+vat za abonament+połączenia).

  • 2. Data: 2015-09-20 20:54:57
    Temat: Re: [OT] Jak najtanszy internet od UPC?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle napisał w niedziela, 20 września 2015 17:01:

    > Potrzebujemy na kilka miesi?cy (bez wi?zania si? umow? czasow? na
    > lata) internet w miejscu, gdzie jest kabel, ale jest tylko i
    > wy??cznie z UPC. Jest jeszcze doprowadzony do budynku kabel
    > Supermedia (chyba ?wiat?ow?d), ale oni w tym konkretnym miejscu nie
    > chc? ?wiadczy? us?ugi indywidualnym odbiorcom.

    A firmom - skoro i tak macie telefon na firmę? ;)

    > Mamy ju? na kablu UPC abo telefonu, na firm?, bo abo telefonu
    > wychodzi na firm? taniej ni? na osob? fizyczn?.

    Hm... zawsze można zrezygnować z telefonu stacjonarnego i
    zainstalować telefon VoIP. Nie pamiętam dokładnie cennika, ale płacę
    chyba 1,50 PLN za numer. Tylko trzeba dokładnie policzyć, czy to ma
    sens bo bramki do PSTN i telefony VoIP są dość drogie, więc jeżeli
    chcesz podłączyć do istniejącego telefonu, to może wyjść dość drogo. Z
    drugiej strony, obsługę telefonu VoIP możesz sobie na smartfonie
    zainstalować.

    > Z internetem wydaje si? by? odwrotnie, wychodzi taniej na osob?
    > fizyczn? ni? na firm?.

    Sprawdź, czy na pewno porównujesz jabłka z jabłkami i na czym
    Ci konkretnie zależy. Usługa konsumencka, to jednak usługa
    konsumencka. Jak tylko na kosztach, a rozliczenie przez firmę
    stosujesz w celu obniżenia kosztów, to ok., ale jeżeli masz jakieś
    oczekiwania typu SLA czy dotrzymywanie parametrów łącza, to lepiej się
    zastanowić.

    > Dwa modemy to niepotrzebne ciagni?cie drugiego kabla i
    > drugie tyle zu?ycia pr?du (ca?kiem sporo zasilacz modemu UPC
    > ci?gnie).

    Rozumiem, że infolinii UPC nie dowierzasz? ;)

    > No i kt?ra oferta internetowa z UPC jest najta?sz? z
    > najta?szych (g??wnie do poczty potrzebna, ale bywa i streaming z
    > youtube)?

    Całkiem najtańszy jest FiberPower 10 - niecałe 40 PLN, ale z
    cyrografem na dwa lata. Mają też cyrograf na 10 miesięcy. Niestety,
    infolinia w czacie na pytanie o usługi bez cyrografu odesłała mnie do
    infolinii telefonicznej - a tam już możesz sobie sam zadzwonić. :D

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.