  • 1. Data: 2012-01-23 08:37:43
    Temat: Odbieranie strony n rozne sposoby
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl>

    Cześć.

    Przyszło mi się zmierzyć z tematem do tej pory dla mnie nierozpoznanym -
    mianowicie wysyłanie strony na różne media. Do tej pory wystarczało mi (a
    właściwie to użytkownikom) "screen" i "print", ale teraz pojawiła się
    potrzeba wypluwania stron w formatach Worda i Excela.
    Zastanawiam się jak to ugryźć w miarę automatycznie. Terqz gdy wyzyłam coś
    na media "print", to pewne elementy są ukryte (menu, jakieś selecty itp).
    Zwykły zapis z podmienionymi nagłowkami nie wchodzi w grę, gdyż po
    pierwsze: pola ostylowane jako display:none w dokumentach docelowych się i
    tak pojawiają, a po drugie, czasem przed wypuszczeniem strony do "druku"
    wykonywanie są pewne akcje javascript, zmieniające treść strony.

    Tak w skrócie - szukam metody, żeby to co idzie na drukarkę dało się wysłać
    również do Worda lub Excela.

    Jest na to jakaś w miarę prosta metoda?
    Z góry dzięki za podpowiedź :)
    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki

  • 2. Data: 2012-01-23 09:04:38
    Temat: Re: Odbieranie strony n rozne sposoby
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykonywanie są pewne akcje javascript, zmieniające treść strony.
    >
    > Tak w skrócie - szukam metody, żeby to co idzie na drukarkę dało się wysłać

    Ja bym generował jakiegoś html/csv/txt specjalnie dla tych mediów
    i ten html/csv/txt byłby tam zasysany.
    Nie próbowałem tylko w tym kierunku bym szedł.

    Może jeszcze to pomoże, włóż do google:
    classid="CLSID:11111111-1111-1111-1111-111111111111"

    Andrzej.

  • 3. Data: 2012-01-23 10:05:18
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 09:04:38 +0000 (UTC), NKAB - napisał(a):

    > Ja bym generował jakiegoś html/csv/txt specjalnie dla tych mediów
    > i ten html/csv/txt byłby tam zasysany.
    > Nie próbowałem tylko w tym kierunku bym szedł.

    No właśnie najlepiej by było na bazie CSS to zrobić, żeby całego całkiem
    już sporego serwisu nie pisać od nowa ;)

    > Może jeszcze to pomoże, włóż do google:
    > classid="CLSID:11111111-1111-1111-1111-111111111111"

    Raczej niekoniecznie, z tego co widzę to jakieś MS czary są. Strona ma
    działać pod rożnymi systemami, a IE jest nawet niemile widziany.

    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki

  • 4. Data: 2012-01-23 16:53:16
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    To tak zmodyfikuj te źródła aby po wybraniu z menu:
    "Plik>Podgląd wydruku"
    uzyskać to co chesz mieć w Wordzie,
    który czyta html po wybraniu z menu:
    "Plik>Zapisz jako..." z listy wybrać .htm i już
    można taki plik zassać z dysku do Worda.
    Dla Excela najlepszy będzie .csv.

    Andrzej.

    PS.
    IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni
    a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,
    jest najlepiej zabezpieczony.

  • 5. Data: 2012-01-23 17:04:25
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 23-01-2012 17:53 NKAB - napisał:

    > PS.
    > IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni
    > a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,
    > jest najlepiej zabezpieczony.

    Na pewno ma wszystko? A wspiera taką przydatną rzecz, jak walidację
    formularzy (jako parametr w <input>, bez JS)? Bo FF i Chrome już od
    jakiegoś czasu, a IE zacznie dopiero od 10.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 6. Data: 2012-01-23 17:29:27
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 17:53, NKAB - pisze:
    [...]
    > PS.
    > IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni
    > a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,
    > jest najlepiej zabezpieczony.

    Ekhm, jesteś pewien?

    Porównując np. IE 9 i Google Chrome 18 nie wygląda mi na to, że IE9 "już
    nic nie brakuje ma wszystko to co inni".

    http://caniuse.com/#compare=y&b1=ie+9&b2=chrome+18

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 7. Data: 2012-01-23 17:46:31
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Mon, 23 Jan 2012 16:53:16 +0000 (UTC), NKAB - wrote:

    [...]

    > IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni
    > a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,
    > jest najlepiej zabezpieczony.

    Haha, nawet z cieniem pod tekstem sobie nie radzi.

    --
    M.G.

  • 8. Data: 2012-01-23 18:36:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 16:53:16 +0000 (UTC), NKAB - napisał(a):

    > PS.
    > IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni

    Tia.

    http://people.mozilla.com/~prouget/ie9/ie9_vs_fx4.ht
    ml

    > a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,

    W materiałach reklamowych MS na pewno.

    > jest najlepiej zabezpieczony.

    Tia.

    "(...) the latest update for Internet Explorer 9 resolves a variety of
    vulnerabilities (...)"

    I tak dalej...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2012-01-24 09:02:56
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl>

> [...]

    > który czyta html po wybraniu z menu:
    > "Plik>Zapisz jako..." z listy wybrać .htm i już
    > można taki plik zassać z dysku do Worda.

    Dzięki, pokombinuję.

    > PS.
    > IE9 już nic nie brakuje ma wszystko to co inni
    > a dla celów biznesowych jest najlepszy na świecie,
    > jest najlepiej zabezpieczony.

    Może sprawdzę w najbliższym czasie jego zachowanie, ale spora część
    użytkowników siedzi nadal na Windows XP, na którym IE 9 nie zainstaluję.

    No i przez lata zraziłem się do przeglądarki, w której co wersja to coś
    innego wyłazi ;)

    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki