  • 1. Data: 2012-01-20 13:25:37
    Temat: Rebus
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Usłyszałem od pewnego wykonawcy stron WWW iż zrealizuje element strony
    jakim jest szary plan powierzchni centrum handlowego z naniesionymi szarymi
    powierzchniami zajętymi przez poszczególne sklepy. Ten plan będzie
    samoczynnie kolorem podświetlał sklep, którego kartę katalogową akurat
    oglądamy. Kolor będzie odpowiadający branży danego sklepu. Ma to być
    kompatybilne w dodatku z IE8 (a więc odpada SVG i CANVAS) i nie być we
    Flashu.

    Pytanie: czy Waszym zdaniem da się to w ogóle zrobić?

    Dopowiem, że już zupełnie szczęka mi opadła gdy dowiedziałem się, że grafik
    (znający podstawy Java Script) będzie mógł sam modyfikować ten plan - np.
    dorysować nowy sklep, który będzie działał bez ingerencji programisty.

  • 2. Data: 2012-01-20 13:30:15
    Temat: Re: Rebus
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 20 Jan 2012 14:25:37 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > (znający podstawy Java Script) będzie mógł sam modyfikować ten plan - np.
    > dorysować nowy sklep, który będzie działał bez ingerencji programisty.

    Odpowiedź:

    20 000 PLN ;-)

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2012-01-20 13:31:43
    Od: Ramok <c...@c...com>

    > i nie być we
    > Flashu.
    Pomijając jakieś super hiper "magiczne" zabaweczki "własnej roboty", to
    czy możliwe rozwiązanie (rebusu) dopuszcza wtyczki? (np. alternatywy
    Flasha, chociażby tego samego producenta co ww. IE? ;) )

    /Ramok

  • 4. Data: 2012-01-20 13:33:24
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-01-20 14:25, Marek pisze:
    > Pytanie: czy Waszym zdaniem da się to w ogóle zrobić?

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2012-01-20 18:12:40
    Od: "Rafał G." <r...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 14:25, Marek pisze:
    > Pytanie: czy Waszym zdaniem da się to w ogóle zrobić?

    Jeśli to się da zrobić (w dodatku kiedyś działało nawet w IE6):
    http://ui.ajax.org/#demos/elements.chart.3dsurface
    to plan sklepu też musi się dać :)

  • 6. Data: 2012-01-20 21:10:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 14:30:15 +0100, M.G. napisał(a):

    > Odpowiedź:
    >
    > 20 000 PLN ;-)

    Czyli facet sieci w serwerowni i gdy zobaczy, że ktoś nowy obiekt dostawił
    to szybko go pokoloruje? :-D

  • 7. Data: 2012-01-20 21:18:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 14:31:43 +0100, Ramok napisał(a):

    > Pomijając jakieś super hiper "magiczne" zabaweczki "własnej roboty", to
    > czy możliwe rozwiązanie (rebusu) dopuszcza wtyczki? (np. alternatywy
    > Flasha, chociażby tego samego producenta co ww. IE? ;) )

    Raczej nie. Ponieważ jednym z założeń było działanie na urzadzeniach
    mobilnych również.

  • 8. Data: 2012-01-20 21:26:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 14:33:24 +0100, NotBear napisał(a):

> [...]

    Sam ten wątek zainicjowałem. Był to etap ofertowania. Po tej dyskusji
    powiedziałem, że nie jestem w stanie narysować interaktywnych planów bez
    użycia Flash, SVG, Canvas lub pluginów. Ktoś inny powiedział, że potrafi to
    zrobić.

    Odsyłaśz mnie do wątku, w którym właśnie te "niedozowlone" metody miały
    zastosowanie.

  • 9. Data: 2012-01-20 21:46:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 19:12:40 +0100, "Rafał G." napisał(a):

    > Jeśli to się da zrobić (w dodatku kiedyś działało nawet w IE6):
    > http://ui.ajax.org/#demos/elements.chart.3dsurface
    > to plan sklepu też musi się dać :)

    Naprawdę niezłe ! :-)
    Z tego co widzę, to komunikacja z sererem jest asynchroniczna. Obrazki PNG
    serwer generuje na podstawie przekazywanych przez Ajax wytycznych. Fajne!

    Jednakże co innego kreślenie funkcji matematycznych a co innego robienie
    tego na podstawie planów 2D. Trzeba by "zwektoryzować" do postaci koordynat
    każdy z obiektów na planie. Dla kilkudziesięciu obiektów o złożonych
    kształtach wliczając łuki - bez programowego "konwertera" chyba rok będzie
    trzeba siedzić nad czymś takim :-)

  • 10. Data: 2012-01-20 22:52:26
    Od: "Rafał G." <r...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 22:46, Marek pisze:
    > Naprawdę niezłe ! :-)
    > Z tego co widzę, to komunikacja z sererem jest asynchroniczna. Obrazki PNG
    > serwer generuje na podstawie przekazywanych przez Ajax wytycznych. Fajne!

    To jest zrobione na innej zasadzie. Canvas albo VML w zależności co
    przeglądarka obsługuje.

> [...]
    > każdy z obiektów na planie. Dla kilkudziesięciu obiektów o złożonych
    > kształtach wliczając łuki - bez programowego "konwertera" chyba rok będzie

    Ale te kształy grafik miałby rysować na stronie? Stawiać kilka punktów i
    przeciągać dowolnie krzywe między nimi? Napisałeś w pierwszym poście, że
    miałby znać podstawy JS - czy chodziło o to, że wpisywał by gdzieś
    współrzędne punktów i na podstawie tego byłyby rysowane?

    Pzdr.,
    Rafał