  • 1. Data: 2018-08-28 11:30:23
    Temat: Odłączenie linii telefonicznej
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Cześć,

    Co się dzieje, gdy Orange odcina starą linię telefoniczną? Przewody wiszą
    w powietrzu, czy są uziemiane na centrali?

    Pytam, bo kretyn podczas remontu w wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu
    podłączył do starej linii telefonicznej fazę i tak sobie prąd płynął, i
    płynął, i płynął... pomierzyłem to i wygląda na to, że oba przewody linii
    idą gdzieś, gdzie mają rezystancję po 140 om (zakładam że to rezystancja
    przewodów na długim odcinku) i w tym miejscu są uziemione.

  • 2. Data: 2018-08-28 13:16:39
    Temat: Re: Odłączenie linii telefonicznej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 09:30:23 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
    > Co się dzieje, gdy Orange odcina starą linię telefoniczną? Przewody wiszą
    > w powietrzu, czy są uziemiane na centrali?

    Ja mam przyklad ISDN.
    Po 5 latach od wypowiedzenia umowy NT1 jest ciagle zasilane z linii.

    Klikneli cos w komputer i linia "wylaczona".

    W POTS moze podobnie.

    J.

  • 3. Data: 2018-08-28 20:09:56
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 8/28/18 1:16 PM, J.F. wrote:

    > Ja mam przyklad ISDN.
    > Po 5 latach od wypowiedzenia umowy NT1 jest ciagle zasilane z linii.
    >
    > Klikneli cos w komputer i linia "wylaczona".
    >
    > W POTS moze podobnie.

    W moim przypadku linia POTS, pół roku po rezygnacji z usługi, jest cały
    czas pod napięciem.
    Po prostu softwarowo zaparkowali port na centrali.
    --
    Olek

  • 4. Data: 2018-08-29 11:29:00
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 28.08.2018 o 11:30, Queequeg pisze:
    > Cześć,
    >
    > Co się dzieje, gdy Orange odcina starą linię telefoniczną? Przewody wiszą
    > w powietrzu, czy są uziemiane na centrali?
    U mnie (blok mieszkalny) jakiś czas po podniesieniu słuchawki gadało, że
    ta linia należy do Orange i coś tam jeszcze. Po kilku miesiącach (sami)
    wyłączyli zasilanie i od tej pory nic się nie dzieje.

  • 5. Data: 2018-08-29 12:07:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> wrote:

    > U mnie (blok mieszkalny) jakiś czas po podniesieniu słuchawki gadało, że
    > ta linia należy do Orange i coś tam jeszcze. Po kilku miesiącach (sami)
    > wyłączyli zasilanie i od tej pory nic się nie dzieje.

    Nie ma zasilania na linii? A jesteś w stanie sprawdzić rezystancję linii
    do uziomu?

    U mnie oba przewody mają do uziomu ok. 140 om.

  • 6. Data: 2018-08-30 11:46:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja mam przyklad ISDN.
    > Po 5 latach od wypowiedzenia umowy NT1 jest ciagle zasilane z linii.
    >
    > Klikneli cos w komputer i linia "wylaczona".
    >
    > W POTS moze podobnie.

    U mamy jest stara, nieużywana linia telefoniczna (mama ma od lat telefon z
    UPC, podpięty do modemu). Jak będę, to mogę wziąć miernik i zerknąć, czy i
    co tam jest... tak z ciekawości.