  • 1. Data: 2010-08-23 20:58:30
    Temat: Olej do JTDm - pytanie.
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Hej.
    Czy ktoś od nas z grupy, siedzący w tej tematyce ma informację jaki olej
    (przyjmując lepkość 5W-40) spełnia specyfikację FIATa 9.55535-M2?
    Wiem, że Selenia WR i Mobil 1 'New Life' się tym chełpi - ale czy jest
    coś jeszcze na naszym rynku co mogę kupić w tym temacie?
    Wolałbym Valvolina czy siakie goś Motula - ale nijak nie mogę doczytać
    czy spełniają one tą specyfikację/wymaganie.

    Ps. Pacjent to 2.4 JTDm.

    Z góry dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2010-08-23 21:18:56
    Temat: Re: Olej do JTDm - pytanie.
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    > Wolałbym Valvolina czy siakie goś Motula - ale nijak nie mogę doczytać
    > czy spełniają one tą specyfikację/wymaganie.

    czy to nie jest tak jak z audiofilami i innymi filami ?
    Zamiarem twoim jest podwyzszenie ego? Przeciez relatywnie nic na tym nie
    zyskasz :/

  • 3. Data: 2010-08-23 21:50:06
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 21:18:56 +0200, emes napisał(a):

    > czy to nie jest tak jak z audiofilami i innymi filami ?

    Tak. Pominąłeś tylko jeden szczegół - nieuczciwość naszego rynku
    motoryzacyjnego. Taki np. Mobil1 to jeden z najbardziej 'podrabianych'
    (w sensie opakowaiowym' olejów w naszym kraju. Zrozumiałeś, czy pisać
    bardziej obszernie?

    > Zamiarem twoim jest podwyzszenie ego? Przeciez relatywnie nic na tym nie
    > zyskasz :/

    Kurde - a już myślałem, że jak kupię "większą pojemność", to
    wystarczająco dam już znać na zewnątrz że mam większego aniżeli innni
    samce alfa...

    A wracając do meritum - jakie inne oleje spełniają tą normę przewidzianą
    przez producenta? Sprawdzał to ktoś?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 4. Data: 2010-08-23 22:46:38
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > samce alfa...
    >
    > A wracając do meritum - jakie inne oleje spełniają tą normę przewidzianą

    fuchs,
    zalej pierwszym lepszym tak samo bedzie chodzil....

  • 5. Data: 2010-08-24 09:34:40
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Sie, 21:50, Seba <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > motoryzacyjnego. Taki np. Mobil1 to jeden z najbardziej 'podrabianych'
    > (w sensie opakowaiowym' olejów w naszym kraju. Zrozumiałeś, czy pisać

    Na ta logike patrzac, kupilbym olej GM. Tani, a z racji ceny szansa na
    trafienie na podrobiony mniejsza.

    pozdr
    Adam

  • 6. Data: 2010-08-24 09:57:55
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 00:34:40 -0700 (PDT), Adam Adamaszek napisał(a):

    > Na ta logike patrzac, kupilbym olej GM. Tani, a z racji ceny szansa na
    > trafienie na podrobiony mniejsza.

    A znasz jakiś ich produkt spełniający normę o której wspomniałem?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2010-08-24 13:51:18
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 24 Sie, 09:57, Seba <s...@g...pl> wrote:

    > A znasz jakiś ich produkt spełniający normę o której wspomniałem?

    To raczej niemozliwe do spelnienia, nawet pomimo, ze Opel/GM montowal
    u siebie silniki Fiata (jako CDTI).

    Podejrzewam, ze 9.55535-M2 bedzie niemal identyczna z GM-LL-B-025, a
    ta zas norme spelnia olej GM 5w30.

    Jesli zas koniecznie musisz wg fiatowskich norm - kup olej w ASO i po
    problemie, to jest Long Life, wiec koszt/km i tak bedzie znikomy.

    pozdro
    Adam

  • 8. Data: 2010-08-24 14:57:54
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 04:51:18 -0700 (PDT), Adam Adamaszek napisał(a):

> [...]
    >
    > Jesli zas koniecznie musisz wg fiatowskich norm - kup olej w ASO i po
    > problemie, to jest Long Life, wiec koszt/km i tak bedzie znikomy.

    Makaroniarze tak sobie to obmyślili, że przy lepkości 5W-40 (a taka
    widnieje w manualu do tego modelu) chyba tylko ichniejsza Selenia WR
    spełnia tą normę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 9. Data: 2010-08-24 15:49:45
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 24 Sie, 14:57, Seba <s...@g...pl> wrote:

    > Makaroniarze tak sobie to obmyślili, że przy lepkości 5W-40 (a taka
    > widnieje w manualu do tego modelu) chyba tylko ichniejsza Selenia WR
    > spełnia tą normę.

    No to nie rozumiem - dlaczego nie zalejesz Selenii, albo Mobila? zakup
    4l wychodzi w granicach 200PLN, wg allegro...

  • 10. Data: 2010-08-24 16:21:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > No to nie rozumiem - dlaczego nie zalejesz Selenii, albo Mobila? zakup
    > 4l wychodzi w granicach 200PLN, wg allegro...

    Chyba nie czytasz watku uwaznie - mobil1 z allegro to na 90% bedzie jakis
    podrobiony rzepakowy.

    Pozdrawiam
    Kamil