  • 1. Data: 2009-05-24 16:48:45
    Temat: One True Layout - błąd - przewijanie widoku
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Przechodzę z układu tabelkowego na warstwy <div>. Wprawdzie tabela
    służyła tylko do tego, aby wszystkie kolumny w 3-kolumnowym layoucie
    miały identyczną wysokość, a reszta bloków była oparta na <div>-ach.
    Skorzystałem z tego poradnika: http://www.alistapart.com/articles/holygrail

    Niestety przy metodzie One True Layout występuje błąd w Firefoksie i
    IE.

    Gdy klikniemy odnośnik zawierający odniesienie do kotwicy #comments,
    środkowa część układu przewija się do wysokości warstwy z
    komentarzami. W efekcie nie widać elementów znajdujących się powyżej
    komentarzy (czyli fragmentu menu, całej wyświetlanej nowości lub
    artykułu). Czy ktoś zna obejście problemu? Nie chcę stosować
    specjalnych haków typu: dodaj klasę "anchorFix" do każdej kotwicy lub
    warstwy zawierającej ID. Metoda powinna być uniwersalna. :)

  • 2. Data: 2009-05-27 21:38:38
    Temat: Re: One True Layout - błąd - przewijanie widoku
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dlaczego tak chcesz to na siłę zrobić? Moim zdaniem traktowanie tabeli jako
    zła, z którym w imię ideałów należy walczyć mija się z celem. Generalnie nie
    należy tworzyć layoutów na tabelach jednakże należy tą zasadę stosować
    rozsądnie. Jeśli nie da się inaczej lub jest to z jakś względów bardzo
    kłopotliwe to stosuj te tabele odpowiednio ostylowane. Unikaj jakiś potworów
    w postaci tabel zagnieżdżonych itp. Staraj się tak tworzyć kod aby ilość
    znaczników HTML nie dominowała nad treścią.

  • 3. Data: 2009-05-28 18:47:24
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Wprawdzie przy display: table-cell można w IE zastosować expressions,
    ale pytanie - czy warto stosować tego typu hacki? Może rzeczywiście
    lepiej zastosować <table> dla tego typu układów graficznych i
    zastosować style CSS.

    Zagnieżdżanie tabel wystąpi w przypadku, gdy w treści strony znajduje
    się tabela. :D Pozostałe elementy są opisywane przez <div> lub inne
    odpowiednie znaczniki.

    Niedługo layouty będziemy tworzyć tak: http://www.w3.org/TR/css3-layout
    - może za 10 lat... może za 50 przy obecnym tempie postępu prac nad
    CSS 3 i dostosowywaniem przeglądarek do standardów.

  • 4. Data: 2009-05-28 20:04:41
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Wprawdzie przy display: table-cell można w IE zastosować expressions,
    > ale pytanie - czy warto stosować tego typu hacki?

    Nie warto gdyż w IE8 usunięto expressions.

    > Może rzeczywiście
    > lepiej zastosować <table> dla tego typu układów graficznych i
    > zastosować style CSS.

    ... i zaczekać na lepsze czasy :-)