  • 1. Data: 2020-06-10 13:38:26
    Temat: Opaska na wąż paliwowy
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pytanie mam...

    Jest gumowy przewód paliwowy, ok. 13 mm zewnętrznej średnicy. Przewód jest
    przyłączony do króćca baku (motocykl) pionowo, ale za chwilę zakręca
    poziomo.

    Był na tym połączeniu cybant śrubowy, ale po paru latach cybant przetarł
    ten wąż i zaczęło cieknąć paliwo.

    Chcę założyć taki zacisk, żeby wąż się nie przetarł. Macie pomysł, co
    będzie lepsze?

    To jest opisane jako "wire clip":
    https://allegro.pl/oferta/obejma-opaska-zaciskowa-na
    -przewod-waz-fi-13-mm-6543893116

    To jako "spring clip":
    https://allegro.pl/oferta/obejma-opaska-samozaciskow
    a-spring-na-przewod-12m-7584503350

    (nie patrzcie na rozmiary, to przykładowe aukcje)

    "Wire clip" wydaje się gorszy, bo zaciska się punktowo, ale drut jest
    okrągły i wężyk pracując nie powinien się tak szybko przetrzeć.

    "Spring clip" zaciska się na większej płaszczyźnie, ale krawędź wydaje mi
    się ostra (może tylko wydaje, może tam jest jakaś fazka?) i mam wrażenie,
    że wąż może się przetrzeć tak samo jak od cybantu śrubowego.

    Wikipedia sugeruje, żeby jednak użyć tego "spring" a nie "wire".
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hose_clamp

    "Another type of spring clamp, typically only used on vacuum hoses, is
    just a piece of spring steel wire bent into a loop, with the ends curled
    to provide handles. These are used similar to standard spring clamps, but
    are just pinched by hand, and provide very little clamping force. Rather
    than attempting to seal a hose into a barb, they just place a slight
    pressure on the hose, helping to keep it from sliding off the barb."

    Ja mam króciec zakończony takim pogrubieniem i zakładam, że wężyk wejdzie
    na niego i uszczelni się to samo (czyli wire clip by wystarczył), ale z
    drugiej strony wężyk z czasem twardnieje i może być gorzej (czyli spring
    clip byłby lepszy -- byle nie przetarł wężyka...).

    Macie doświadczenia lub inne pomysły?

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 2. Data: 2020-06-10 13:52:41
    Temat: Re: Opaska na wąż paliwowy
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Macie doświadczenia lub inne pomysły?

    Do przewodów paliwowych nigdy nie stosowałem (bo nie miałem takiego
    problemu), ale do pralek i wszelakich innych węży na wodę u mnie
    sprawdza się coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/zacisk-mocujacy-laczenia-w
    ezy-chromowany-tani-7101777636
    (aukcja przypadkowa).

    Zapewnia dość dużą płaszczyznę docisku, siłę docisku można regulować, w
    dobrze wykonanych obejmach krawędzie nie są ostre, bo lekko zagięte na
    zewnątrz.

  • 3. Data: 2020-06-10 14:06:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 10, 2020 at 1:38:28 PM UTC+2, Queequeg wrote:

> [...]
    > drugiej strony wężyk z czasem twardnieje i może być gorzej (czyli spring
    > clip byłby lepszy -- byle nie przetarł wężyka...).

    Ja mam w enuro wire clip i dziala...
    nr 22 na https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiwarka/fiszki/M
    otorcycle/1998/17325/506593

    gdzie tam google znajduje fotki...
    https://www.google.pl/search?q=CLIP+90467-100A1-00&s
    ource=lnms&tbm=isch

  • 4. Data: 2020-06-10 15:21:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1baa8433-3230-43a4-bc20-570ab0ea5cac@trust.no1

    user Queequeg pisze tak:

> [...]
    > wydaje mi się ostra (może tylko wydaje, może tam jest jakaś
    > fazka?) i mam wrażenie, że wąż może się przetrzeć tak samo jak od

    Zdecydowanie NIE wire clip. On jest do pralek i często spada.
    imho spring lub na śrubkę. Ale to wieczne nie będzie jeśli wąż
    przeginasz.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG
    Costa Starbucks i BP

  • 5. Data: 2020-06-10 15:23:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Do przewodów paliwowych nigdy nie stosowałem (bo nie miałem takiego
    > problemu), ale do pralek i wszelakich innych węży na wodę u mnie
> [...]

    Tak, to jest ten cybant śrubowy... który przetarł wężyk :(

    --
    Idzie niedźwiedź przez łączkę i widzi zajączka.
    - Te, zając, skocz po papierosy!

  • 6. Data: 2020-06-10 15:26:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Zdecydowanie NIE wire clip. On jest do pralek i często spada.

    Mówisz? Nawet jeśli się go odpowiednio dobierze i będzie ciasny? Tam nie
    ma raczej jak spaść, bo jest zgrubienie na króćcu, coś takiego:

    https://static3.smugi.pl/pol_pl_Krociec-mosiezny-Pol
    ini-6x1-wkrecany-do-podcisnienia-473_1.jpg

    > imho spring lub na śrubkę. Ale to wieczne nie będzie jeśli wąż
    > przeginasz.

    Właśnie chodzi o to, żeby było. Fabrycznie jest w miarę trwałe (nie słyszy
    się raczej o masowo przecierających się wężykach), tylko nie wiem, co tam
    fabrycznie siedzi.

    --
    Siedzą dwie muchy przy gównie. Jedna pierdnęła, na to druga :
    - No wiesz, przy jedzeniu!!!

  • 7. Data: 2020-06-10 15:49:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ec570f6-fd61-4a8f-898e-fc74d321d99c@trust.no1

    user Queequeg pisze tak:

    > Mówisz? Nawet jeśli się go odpowiednio dobierze i będzie ciasny?
    > Tam nie ma raczej jak spaść, bo jest zgrubienie na króćcu, coś
    > takiego:

    wire clip = zło

> [...]
    > (nie słyszy się raczej o masowo przecierających się wężykach),
    > tylko nie wiem, co tam fabrycznie siedzi.

    goglaj Kraftstoff Schlauch Klemme Federclip

    https://picclick.de/10-Stück-Kraftstoff-Klemme-Feder
    clip-Clip-65Mn-Federstahl-303194895138.html
    https://www.aircooledshop.com/images/product_images/
    popup_images/Pierburg-Vergaser-Benzinpumpe.jpg

  • 8. Data: 2020-06-10 16:10:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > Ja mam w enuro wire clip i dziala...
    > nr 22 na https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiwarka/fiszki/M
    otorcycle/1998/17325/506593

    Dokopałem się, że u mnie w oryginale chyba był jednak "spring clip" lub
    coś tego typu...

    https://ibb.co/3vzcz81 (trzecie zdjęcie od góry po prawej, wąż 1)

    Jest jeszcze rysunek, ale z niego niewiele wynika:

    https://ibb.co/kHrBsGB (fuel return hose)

    Ciekawe czy to jest gdzieś do dostania poza ASO...

    Natomiast na tych rysunkach ten króciec zakręca, a u mnie na 100% jest
    prosty (idzie prosto w dół i wąż zakręca)...

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 9. Data: 2020-06-10 16:18:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > goglaj Kraftstoff Schlauch Klemme Federclip

    Wydaje mi się, że właśnie coś takiego miałem w oryginale.

    https://ibb.co/VVxSHNZ (zdjęcie z serwisówki, dlatego tak mało wyraźne)

    > https://picclick.de/10-Stück-Kraftstoff-Klemme-Feder
    clip-Clip-65Mn-Federstahl-303194895138.html
    > https://www.aircooledshop.com/images/product_images/
    popup_images/Pierburg-Vergaser-Benzinpumpe.jpg

    Allegro niby ma:
    https://allegro.pl/oferta/opaska-obejma-na-waz-przew
    od-paliwa-oleju-fi6-7762737380

    To fi6, ale powinienem znaleźć też inne.

    Tylko czy to mi tego węża znowu nie uszkodzi, skoro cybant uszkodził...

    --
    Na egzaminie koncowym z anatomii w akademii medycznej profesor zadaje
    studentce wydzialu lekarskiego pytanie:

  • 10. Data: 2020-06-10 16:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
    ezy-chromowany-tani-7101777636

    >Tak, to jest ten cybant śrubowy... który przetarł wężyk :(

    Ja bym tam nadal takiego uzyl ... tylko sprawdzil za pare lat :-)

    Swoja droga - "przetrzeć" to on chyba nie powinien, bo jak sie dobrze
    zacisnie, to sie nic nie rusza.

    Wezyk za krotki i za bardzo napiety ?

    Czy niewlasciwy, zesztywnial i pekl ?

    J.