  • 1. Data: 2020-02-11 15:02:18
    Temat: Operator VOIP
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Witam,
    cze Kolektyw, jaki jest najfajnieszy operator VOIP u nas? Ma ktoś
    jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2020-02-11 15:57:19
    Temat: Re: Operator VOIP
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.02.2020 o 15:02, Smok Eustachy pisze:
    > Witam,
    > cze Kolektyw, jaki jest najfajnieszy operator VOIP u nas?  Ma ktoś
    > jakieś doświadczenia?

    Co prawda już coraz mniej, ale używam Halonet.

  • 3. Data: 2020-02-11 20:19:30
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 15:57, nadir pisze:

    > Co prawda już coraz mniej, ale używam Halonet.

    Ipfon lub Halonet. Mam nawet nr VOIPa w aplikacji CSipSimple w
    telefonie. Darmo dzwoni się online do domu na stacjonarny VOIP ze świata;)

  • 4. Data: 2020-02-11 23:10:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-11 o 20:19, xxx pisze:

    > Ipfon lub Halonet. Mam nawet nr VOIPa w aplikacji CSipSimple w
    > telefonie. Darmo dzwoni się online do domu na stacjonarny VOIP ze świata;)

    Trzeba mieć router.

    --
    animka

  • 5. Data: 2020-02-12 12:00:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ipfon lub Halonet. Mam nawet nr VOIPa w aplikacji CSipSimple w
    > telefonie. Darmo dzwoni się online do domu na stacjonarny VOIP ze świata;)

    Ja też używam Haloneta. Zaletą jest bezterminowe konto (1zł na rok płaci
    się za numer stacjonarny).
    Wcześniej używałem Ipfona, ale oni wymagają ładowania 10zł/3 miesiące,
    co przy moim systemie używania generowało skarbonkę. Jeśli jednak
    użyjesz te 10zł na kwartał, to polecam, swego czasu korzystałem w firmie
    do rozmów (przenieśliśmy tam główny firmowy numer).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2020-02-13 20:04:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 11.02.2020 o 23:10, Animka pisze:
    /.../
    > Trzeba mieć router.

    Nie trzeba

  • 7. Data: 2020-02-13 20:19:30
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-13 o 20:04, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 11.02.2020 o 23:10, Animka pisze:
    > /.../
    >>

    > Nie trzeba

    To teraz coś się zmieniło? Czy masz na myśli telefon komórkowy jako
    router do telefonu stacjonarnego, czy wszystko jest w jednym?
    Miałam dawniej bramkę internetową. Korzystałam z routera, ale póżniej
    bylo można w telefonach komórkowych dzwonić za stacjonarne bez
    uszczerbku finansowego to z umowy zrezygnowalam.

    --
    animka

  • 8. Data: 2020-02-13 23:06:14
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13.02.2020 o 20:04, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 11.02.2020 o 23:10, Animka pisze:
    > /.../
    >>

    > Nie trzeba

    Jaki prawem podważasz zdanie "Wyroczni"?
    Skoro pisze, że trzeba to trzeba ;-)

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2020-02-14 03:56:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Smok Eustachy" 5e459dc3$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > Nie trzeba

    IMO trzeba -- niejeden... ;)

    -=-

    FCN nie zgadzał się na podtrzymywanie łączności ze
    smartfonem -- twierdził, że coś takiego NIE JEST
    możliwe z przyczyn technicznych, choć bramki
    dedykowane/sprzętowe pracowały bezproblemowo...

    Choć FCN nie oferował obsługi swych numerów na
    smartfonach -- forsę za chyba dwa (czy cztery)
    numery na smartfonie pobrał...

    Gdy easyCALL dorzucił gratisowo swe numery do
    sprzedawanych, nowych tabletów, FCN znalazł
    techniczne możliwości rozwiązania problemu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2020-02-14 04:16:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 5e43dad7$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Ja też używam Haloneta. Zaletą jest bezterminowe
    > konto (1zł na rok płaci się za numer stacjonarny).

    FCN potrąca miesięcznie 6,15 pln za numer.

> [...]
    > ładowania 10zł/3 miesiące, co przy moim
    > systemie używania generowało skarbonkę.
    > Jeśli jednak użyjesz te 10zł na kwartał,

    Tych 6,15 pln w FCN nie można wykorzystać na rozmowy.

    -=-

    Orange za numery bierze zero, jeśli nie liczyć
    potrzeby corocznego przypomnienia się bezpłatnym SMSem...
    (mam tam chyba 13 numerów)

    Play za rok bierze 5 pln od numeru, ale zezwala
    i na wygadanie tych 5 pln, i na zabranie numeru
    przed rokiem -- wówczas numer jest za free.
    (mam tam chyba 3 numery)

    Czy warto w tych warunkach płacić choć 1 pln rocznie za VoIPa?
    Do rozmów międzykrajowych -- OK, ale do gadania w Polsce?...
    Poza Polską -- czy warto korzystać z polskich (płatnych) VoIPów?

    Czy VoIPy w ogóle mają przed sobą przyszłość?

    -=-

    Przeniesienie do Orange skutkuje dostępem do netu -- 2 GB
    (lub 4 GB -- nie wiem, dlaczego czasami 2 GB, czasami 4 GB)
    na rok.

    Przeniesienie do Play skutkuje dostępem do netu (20 GB)
    i złotówkami (200 pln) na 2 miesiące.

    Obaj ci operatorzy chyba korzystają z różnych sieci sprzętowych.
    (na prowincji warto mieć obie karty pod ręką; dodatkowo chyba Plus)

    -=-

    https://youtu.be/3QHumpxJkI0?list=RDkh1a44B9wg8&t=42
    David Garrett - Nocturne - Chopin

    Czyż nie to właśnie grywał WSzpilman w swych pamiętnikach?

    [Przecież Chopin nie był żydem/Żydem...
    (małą -- religia; wielką -- narodowość)]

    -=-

    2nr daje 3 komórkowe VoIPy za freeko, jeśli nie liczyć potrzeby
    cotygodniowego przypomnienia się przychodzącym SMSem lub rozmową...
    (po tygodniowej bezczynności numer przepada -- można próbować
    szczęścia w odzyskaniu)

    Zabranie numeru z 2nr do innego operatora raczej nie jest możliwe,
    ale można przenieść numer 2nr na inny smartfon czy tablet...

    --