    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Operator VOIP
    Date: Fri, 14 Feb 2020 04:16:08 +0100

    "Liwiusz" 5e43dad7$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Ja też używam Haloneta. Zaletą jest bezterminowe
    > konto (1zł na rok płaci się za numer stacjonarny).

    FCN potrąca miesięcznie 6,15 pln za numer.

    > Wcześniej używałem Ipfona, ale oni wymagają
    > ładowania 10zł/3 miesiące, co przy moim
    > systemie używania generowało skarbonkę.
    > Jeśli jednak użyjesz te 10zł na kwartał,
    > to polecam, swego czasu korzystałem
    > w firmie do rozmów (przenieśliśmy
    > tam główny firmowy numer).

    Tych 6,15 pln w FCN nie można wykorzystać na rozmowy.

    -=-

    Orange za numery bierze zero, jeśli nie liczyć
    potrzeby corocznego przypomnienia się bezpłatnym SMSem...
    (mam tam chyba 13 numerów)

    Play za rok bierze 5 pln od numeru, ale zezwala
    i na wygadanie tych 5 pln, i na zabranie numeru
    przed rokiem -- wówczas numer jest za free.
    (mam tam chyba 3 numery)

    Czy warto w tych warunkach płacić choć 1 pln rocznie za VoIPa?
    Do rozmów międzykrajowych -- OK, ale do gadania w Polsce?...
    Poza Polską -- czy warto korzystać z polskich (płatnych) VoIPów?

    Czy VoIPy w ogóle mają przed sobą przyszłość?

    -=-

    Przeniesienie do Orange skutkuje dostępem do netu -- 2 GB
    (lub 4 GB -- nie wiem, dlaczego czasami 2 GB, czasami 4 GB)
    na rok.

    Przeniesienie do Play skutkuje dostępem do netu (20 GB)
    i złotówkami (200 pln) na 2 miesiące.

    Obaj ci operatorzy chyba korzystają z różnych sieci sprzętowych.
    (na prowincji warto mieć obie karty pod ręką; dodatkowo chyba Plus)

    -=-

    https://youtu.be/3QHumpxJkI0?list=RDkh1a44B9wg8&t=42
    David Garrett - Nocturne - Chopin

    Czyż nie to właśnie grywał WSzpilman w swych pamiętnikach?

    [Przecież Chopin nie był żydem/Żydem...
    (małą -- religia; wielką -- narodowość)]

    -=-

    2nr daje 3 komórkowe VoIPy za freeko, jeśli nie liczyć potrzeby
    cotygodniowego przypomnienia się przychodzącym SMSem lub rozmową...
    (po tygodniowej bezczynności numer przepada -- można próbować
    szczęścia w odzyskaniu)

    Zabranie numeru z 2nr do innego operatora raczej nie jest możliwe,
    ale można przenieść numer 2nr na inny smartfon czy tablet...

    --