  • 1. Data: 2020-12-13 23:59:42
    Temat: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    Przydeptując ją.

    https://www.tabletowo.pl/orlen-stacje-ladowania-samo
    chodow-oplaty-cennik/

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-12-14 00:33:54
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: K <e...@s...com>

    On 13/12/2020 22:59, RadoslawF wrote:
    > Przydeptując ją.
    >
    > https://www.tabletowo.pl/orlen-stacje-ladowania-samo
    chodow-oplaty-cennik/

    > Pozdrawiam

    Zlodzieje! Ale na pewno jest jakas sekretna mapa darmowych 20km za
    miastem, a jak nie to przedluzacz do kosiarki zawsze pomoze.

  • 3. Data: 2020-12-14 09:54:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Dec 2020 23:33:54 +0000, K

    > Zlodzieje! Ale na pewno jest jakas sekretna mapa darmowych 20km za
    > miastem, a jak nie to przedluzacz do kosiarki zawsze pomoze.

    Nadal widzę nie dotarło, i się strzępisz jałowo robiąc sensację tam gdzie
    jej nie ma, że EV się, w przytłaczającej ilości, ładuje w domu, w nocy.
    Mnie przejechanie 100km kosztuje aktualnie 9 zł brutto na prądzie i jest
    4-5x taniej niż na benzynie, a niebawem, gdy się PV zamortyzuje, będzie
    kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
    nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2020-12-14 10:23:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/12/2020 08:54, Myjk wrote:
> [...]
    > kosztować mniej niż 5 zł/100km. Znamienne jest natomiast, że najbardziej
    > nad opłatami za prąd płaczą ci, którzy koło EV nawet nie stali.

    Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,
    ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
    jestes, jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
    zmuszony tankowac "na miescie", a w przypadku phev-a jedziesz na
    spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.

  • 5. Data: 2020-12-14 10:45:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Monday, December 14, 2020, 10:23:45 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > zmuszony tankowac "na miescie", a w przypadku phev-a jedziesz na
    > spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.

    Dotrze do Ciebie, że większość użytkowników samochodów osobowych
    ,,gdzieś dalej" jeździ raz lub dwa razy w roku? Poza tym w zupełności
    im wystarczy ładowanie z domowego gniazdka.

    Ja naprawdę czekam na TANIE elektryczne samochody miejskie. Na wakacje
    mogę jechać autem z wypożyczalni. A do codziennego użytku starczy mi
    dwumiejscowe, miejskie toczydło z bagażnikiem na zakupy. I wcale duzy
    akumulator nie jest do tego potrzebny.

    Po raz kolejny to piszę: problemem nie jest mały zasięg samochodu
    osobowego. Problemem jest mały zasięg ciężarówki i jej czas ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-12-14 11:03:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > im wystarczy ładowanie z domowego gniazdka.
    >
    > Ja naprawdę czekam na TANIE elektryczne samochody miejskie. Na wakacje

    Po co przepłacać?
    Samolot tańszy, szybszy i często wygodniejszy, a wypożyczyć auto można
    na miejscu.

  • 7. Data: 2020-12-14 11:40:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Dec 2020 09:23:45 +0000, K

    > Ale mnie oplaty te oplaty za prad interesuja jak zeszloroczny snieg,

    Właśnie widzę, dlatego pewnie się rozpruwasz w każdym wątku o tej tematyce.

    > ktorego nie bylo. Ladowac w domu to sobie mozesz owszem jak w nim
    > jestes,

    No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi jest
    w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,
    bo nie jesteś pępkiem świata.

    > jak jedziesz gdzies dalej to w przypadku elektryka juz jestes
    > zmuszony tankowac "na miescie",

    I nadal wtedy wychodzi taka sama kwota jak na paliwie, a biorąc pod uwagę
    że na mieście trzeba się tankować od święta, co widzę nadal do ciebie nie
    dociera, to nie jest to żaden koszt ujemny.

    > a w przypadku phev-a jedziesz na
    > spalinowym trujac w rezultacie tak jak moj diesel albo bardziej.

    Znowu kłamiesz. Bilans dla PHEV jest znacznie lepszy niż dla diesla,
    szczególnie dla takiego PHEVa który w ponad 50% jeździ na prądzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2020-12-14 12:03:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-14 o 11:40, Myjk pisze:

    > No więc przyjmij w końcu do wiadomości, że zdecydowana większość ludzi jest
    > w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,
    > bo nie jesteś pępkiem świata.

    Narzuca mi się takie pytanie:
    dlaczego skoro EV jest taki eko i tani w użyciu i jest idealny do
    jazdy miejskiej i można ładować w pracy czy w domu, to dlaczego jest
    taki problem
    z zapełnieniem ulic tymi pojazdami?

  • 9. Data: 2020-12-14 12:24:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/12/2020 11:03, cef wrote:

> [...]
    > dlaczego skoro EV jest taki eko i tani w użyciu i jest idealny do
    > jazdy miejskiej i można ładować w pracy czy w domu, to dlaczego jest

    To sie nazywa syndrom potwierdzenia i powstaje w glowach ludzi, ktorzy
    takowe auta kupili i teraz dorabiaja do tego cala ideologie. Gdyby to
    byla prawda nikt by dzis nie pracowal nad zwiekszeniem zasiegu i
    skroceniem czasu ladowania, juz o pracach nad napdem wodorowym nie
    wspominajac.

  • 10. Data: 2020-12-14 12:33:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/12/2020 10:40, Myjk wrote:
> [...]
    > w stanie ładować EV w domach/pracy. Przestań ekstrapolować temat na sobie,

    ja odnosze wrazenie, ze to ty probujesz byc pepkiem swiata ze swoimi
    twierdzeniami. W kazdej jednej rozprawce na ten temat gdzies w
    internecie ludzie podaja zawsze trzy powody, ktore ich powstrzymuja
    przed zakupem:
    - Zasieg,
    - Czas ladowania,
    - koszt zakupu nowego.

    Z ostatnim mozna dyskutowac ale zapewne chodzi o to, ze jak ktos dzis
    jezdzi autem danej klasy to w tej cenie nie kupi elektryka o podobnych
    parametrach.

    > I nadal wtedy wychodzi taka sama kwota jak na paliwie, a biorąc pod uwagę
    > że na mieście trzeba się tankować od święta, co widzę nadal do ciebie nie
    > dociera, to nie jest to żaden koszt ujemny.

    Ale ja nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych czy ochrony
    srodowiska. Ja jestem przeciwko lobby, ktore na kazdym kroku dorabia
    ideologie na ten temat. Za 10 lat nie kupimy nowych spalinowych bo ich
    juz zwyczajnie nie bedzie.

    > Znowu kłamiesz. Bilans dla PHEV jest znacznie lepszy niż dla diesla,
    > szczególnie dla takiego PHEVa który w ponad 50% jeździ na prądzie.

    No nie wiem, nie jestem przekonany. Czarny piar zrobil swoje ;)