  • 1. Data: 2020-12-10 10:58:16
    Temat: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Schizofrenię najprościej (choć zubożając zagadnienie) można opisać jako
    rozdwojenie jaźni.
    Otóż w roku 2021 ma być wprowadzony przepis nakazujący zachowanie
    dystansu od poprzedniego samochodu równego co najmniej połowie szybkości
    wyrażonej w metrach.
    Przekłada się to na 70-cio metrowe odstępy na autostradzie i 25-cio
    metrowe odstępy w ruchu miejskim.
    Spowodowane jest to przeświadczeniem, że mniejsze odległości sprzyjają
    kolizjom i wypadkom na drogach przez brak możliwości nagłego zahamowania
    z czym zapewne zgodzą się wszyscy a szczególnie auto-sceptycy.
    Czy ktoś zatem wyjaśni, dlaczego pozwalać się będzie wtargnąć pieszemu z
    marszu na jezdnię gdy samochód znajduje się bliżej niż 25 metrów od pasów?
    Przecież należy założyć, że samochód jedzie zgodnie z prawem 50km/h.

  • 2. Data: 2020-12-10 15:01:57
    Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 10:58, t-1 pisze:

    > Czy ktoś zatem wyjaśni, dlaczego pozwalać się będzie wtargnąć pieszemu z
    > marszu na jezdnię gdy samochód znajduje się bliżej niż 25 metrów od pasów?
    > Przecież należy założyć, że samochód jedzie zgodnie z prawem 50km/h.

    Z tego samego powodu, co "pozwala się wtargiwać" na skrzyżowanie
    pojazdom które mają pierwszeństwo.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-12-10 15:25:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 15:01, Shrek pisze:

    > Z tego samego powodu, co "pozwala się wtargiwać" na skrzyżowanie
    > pojazdom które mają pierwszeństwo.

    To jest akurat kontrargument za przyznaniem pieszemu pierwszeństwa.

  • 4. Data: 2020-12-10 15:27:08
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 10:58, t-1 pisze:
> [...]
    > wyrażonej w metrach.
    > Przekłada się to na 70-cio metrowe odstępy na autostradzie i 25-cio

    A to nie jest tak, że propozycja dotyczy tylko dróg ekspresowych i
    autostrad?

  • 5. Data: 2020-12-10 15:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 15:25, t-1 pisze:

    > To jest akurat kontrargument za przyznaniem pieszemu pierwszeństwa.

    Nie bardzo rozumiem twoją argumentację, ale co do zasady pierwszeństw
    nie przyznaje się w ruchu drogowym na podstawie:

    - kto wsadzi swoją osobę w cięższy pojazd,
    - kto bardziej zanieczyszcza środowisko,
    - kto szybciej zapierdala.

    Po prawdzie to w zakresie transportu indywidualnego w terenach
    zamieszkałych powinno się wręcz promować rozwiązania lżejsze, czystsze i
    nie przekraczające predkości:P

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-12-10 15:42:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    spróbuję Ci wyjaśnić, choć sam nie wiem czy rozumiem.
> [...]
    > nie przyznaje się w ruchu drogowym na podstawie:
    >
    > - kto wsadzi swoją osobę w cięższy pojazd,
    > - kto bardziej zanieczyszcza środowisko,
    tak, zgadza sie
    ale jemu chyba chodzi o różnicę w podejściu. czyli
    1. aby zachować bezpieczeństwo za poprzedzającym samochodem, muszę
    utrzymać odległość 25m
    2. aby zachować bezpieczeństwo przed przejściem dla pieszych, pieszy
    powinien popatrzeć czy samochód jest 26 czy 24 metry od przejścia. JEśli
    26metrów - pieszy ma pierwszeństwo. jeśli mniej niż 25metrów - pieszy
    nie może wejść na pasy.

    o ile dobrze rozumiem, jemu nie chodzi o to co jest słuszne, tylko o to
    że widać tu rażącą różnice w podejściu do bezpieczeństwa.

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-12-10 15:42:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 15:34, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Po prawdzie to w zakresie transportu indywidualnego w terenach
    > zamieszkałych powinno się wręcz promować rozwiązania lżejsze, czystsze i

    Nieprawda.
    Dokładnie na podstawie tych kryteriów pierwszeństwo ma pociąg.

  • 8. Data: 2020-12-10 15:57:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 15:42, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > o ile dobrze rozumiem, jemu nie chodzi o to co jest słuszne, tylko o to
    > że widać tu rażącą różnice w podejściu do bezpieczeństwa.

    Ale to dotyczy nie tylko pieszego, ale wszystkich - wiec skoro t-1 pyta
    czemu dopuszcza się "wtargiwanie pieszych 15 metrów przed maską" to
    zapytałem czy ma takie same zastrzeżenia co do dopuszczania
    "wtargiwania" innych uczestników ruchu? No i okazało się, że nie chodzi
    i ogólne bezpieczeństwo - bo chodzi konkretnie o pierwszenstwo pieszego
    (co zresztą było do przewidzenia).

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-12-10 16:00:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 15:42, t-1 pisze:

    > Nieprawda.
    > Dokładnie na podstawie tych kryteriów pierwszeństwo ma pociąg.

    Być może dlatego, że ruch pociągów nie jest prowadzony wedle prawa o
    ruchu drogowym. Przynajmniej tak sądzę, że może to mieć jakiś wpływ:P

    Dobra - jeszcze raz zapytam dla porządku - boli cię, że pieszy może
    wtargiwać, czy ogólnie że prawodawce dopuszcza, że inny (dowolny)
    uczestnik moze "wtaargnąć" 25 metrów przed maskę, bo ma akurat
    pierwszeństwo?

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-12-10 18:55:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >szybkości wyrażonej w metrach.
    >Przekłada się to na 70-cio metrowe odstępy na autostradzie i 25-cio

    A propos - Niemcy chyba maja wyjatek na ruch miejski, wczesniej
    przepis obowiazywal powyzej 80km/h .

> [...]

    >metrów od pasów?
    >Przecież należy założyć, że samochód jedzie zgodnie z prawem 50km/h.

    No, przypomnij sobie, ze na drodze sa skrzyzowania.
    I na kazdym takim z prawej strony moze wtargnac samochod, a ty masz go
    przepuscic.

    I jakos nie protestujesz.

    Choc po prawdzie:
    -kilka takich skrzyzowan i wyjezdzam na glowna droge. Wtedy jade
    szybko, a inni niech przepuszczaja,
    -takich osiedli, gdzie "wszystkie rownorzedne" nie lubie, bardzo nie
    lubie
    -na tej glownej drodze mam troche przejsc,
    -samochod jest jednak lepiej zauwazalny niz pieszy, szczegolnie w nocy

    J.