  • 1. Data: 2021-11-05 17:10:42
    Temat: Oswietlenie LED, czestotliwosc PWM
    Od: Ghost <G...@h...net>

    Jak w tytule, jaka powinna byc czestotliwosc PWM w sciemniaczach do
    paskow LED? Albo jakie sie stosuje.

  • 2. Data: 2021-11-05 22:25:38
    Temat: Re: Oswietlenie LED, czestotliwosc PWM
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 05.11.2021 17:10:
    > jaka powinna byc czestotliwosc PWM w sciemniaczach do
    > paskow LED?

    Na tyle duże żeby oko nie widziało i na tyle małe żeby zasilacze nie
    "śpiewały". Dodatkowo pewnie nie będące wielokrotnością 50/60Hz żeby
    uniknąć efektów stroboskopowych z innym oświetleniem zasilanym z sieci.
    100...200Hz będzie ok.

    > Albo jakie sie stosuje.

    Myślisz że ktoś tu hobbystycznie zbiera takie dane?

  • 3. Data: 2021-11-06 09:38:42
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 05.11.2021 o 22:25, Zbych pisze:

> [...]
    > 100...200Hz będzie ok.

    > Myślisz że ktoś tu hobbystycznie zbiera takie dane?

    Myslisz, ze na wszystkie pytania postawione tutaj odpowiedzi podaje sie
    na podstawie hobbystycznie zbieranych danych?

    Znalazłem - od ok 250Hz do kiloherców. A zalecane jest przynajmniej 400hz.

    Moze komus sie przyda.

  • 4. Data: 2021-11-06 09:45:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 06.11.2021 09:38:

    > Myslisz, ze na wszystkie pytania postawione tutaj odpowiedzi podaje sie
    > na podstawie hobbystycznie zbieranych danych?

    Czyli szukasz zawodowca zbierającego takie dane? Powodzenia.

  • 5. Data: 2021-11-06 09:56:21
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 06.11.2021 o 09:45, Zbych pisze:

    > Czyli szukasz zawodowca zbierającego takie dane? Powodzenia.

    Wygladasz zdecydowanie na nołlajfa.

  • 6. Data: 2021-11-06 11:08:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost wrote on 06.11.2021 09:56:

    > Wygladasz zdecydowanie na nołlajfa.

    Jak to możliwe, że taki wybitny wróżbita jak ty nie ogarnął czegoś tak
    prostego jak częstotliwość PWM do oświetlenia?

  • 7. Data: 2021-11-16 10:46:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Ghost wrote:

    > Jak w tytule, jaka powinna byc czestotliwosc PWM w sciemniaczach do
    > paskow LED? Albo jakie sie stosuje.

    Ja dałem 400Hz, bo wygląda sensownie i było mi z innych powodów
    wygodnie. Działa zgodnie z oczekiwaniami, więc dalej nie wnikałem.

    Pozdrawiam, Piotr