  • 191. Data: 2012-04-12 16:05:20
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    t.googlegroups.com...

    > Nie trzeba aż tyle od niego wymagać, do koryta się jeszcze nie
    > dorwał, a już "dedukuje", że z samego faktu otwarcia działalności
    > przedsiębiorcy tak się pieniądze chędożą, że wystrzelenie 900zł na
    > ZUS to pikuś.

    A od kiedyż to ZUS dla nowego "przedsiębiorcy" kosztuje 900zł?

  • 192. Data: 2012-04-12 16:08:44
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Rozliczenie liniowe to nie obniżka. Po prostu deklarował byś czy
    > odprowadzasz ZUS od realnego osiągniętego dochodu (liniowy), czy na
    > zasadach ogólnych czyli od zadeklarowanej stawki nie mniejszej niż
    > (tak jak dotychczas). Zysk by był taki, że nagle opłacało by się
    > działalność gosp. i dla 500 zł/m-c otwierać, a tym co zarabiają
    > powyżej zadeklarowanej stawki minimalnej i tak by się składka liniowa
    > nie opłacała, więc wiele by się nie zmieniło. Tak samo jak i teraz
    > liniowy podatek dochodowy opłaca się tylko tym co wchodzą w II i III
    > próg podatkowy.

    Znaczy mógłbym zadeklarować 100zł miesięcznie dochodu, zapłacić 5zł składki
    i mieć za to takie same ubezpieczenie zdrotowne jak ci którzy płacą za nie
    500? Świetny socjalistyczny pomysł.

  • 193. Data: 2012-04-12 16:33:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Znaczy mógłbym zadeklarować 100zł miesięcznie dochodu, zapłacić 5zł
    > składki i mieć za to takie same ubezpieczenie zdrotowne jak ci którzy
    > płacą za nie 500? Świetny socjalistyczny pomysł.

    Uważasz, że jak ktoś siedzi na bezrobotnym bez prawa do zasiłku (tylko
    po to aby mieć opłacone ubezpieczenie zdrowotne i dorabia na czarno, to jest
    to sytuacja mniej socjalistyczna? Jak rolnik może mieć ubezpieczenie
    zdrowotne za 15 zł (a do niedawna było to 0 zł), to niby dlaczego nie?

    Poza tym jest to raczej możliwość "jak legalnie dorobić" dla emeryta lub
    studenta, czy żony pracującego męża którym i tak się obecnie ubezpieczenie
    zdrowotne należy jak psu kość.

  • 194. Data: 2012-04-12 16:46:36
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:ahq5algrc6nx$.dlg@lepper.institute.com...

    > Już to zrobili, od powietrza już daaaawno:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Opłata_miejscowa
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/587060,podat
    ek_od_deszczowki_wyplucze_nam_portfele.html

    Zaczynam się bać...
    No to niedługo podatek od powierzchni skóry na ciele!

  • 195. Data: 2012-04-12 16:48:22
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...
    > Owszem, robię z siebie coraz większego durnia.
    > Poprawiłem.

    Całkiem słusznie.
    A kim teraz jestem, parszywym PSLowcem może? I gdzie odpowiedź na moje
    pytanie?

  • 196. Data: 2012-04-12 17:20:39
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 12 Kwi, 14:07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Bzdury, bzdury.

    > Bzdury, bzdury.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Bzdury powiadasz. Konkretnie jak ma się rozliczyć podatnik który
    sprzedał kilka sztuk po 25 zł. ? Zmień może źródło wiedzy z onetu na
    coś bardziej związanego z tematem w którym się wypowiadasz. Takich
    podatników w ciągu roku może być miliony. Normalnie powinni cie do
    nagrody Nobla z ekonomi zgłosić za rozwiązanie problemów budżetowych i
    emerytalnych za jednym razem.

  • 197. Data: 2012-04-12 18:10:54
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 12 Kwi, 17:20, Tomek O <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > podatników w ciągu roku może być miliony. Normalnie powinni cie do
    > nagrody Nobla z ekonomi zgłosić za rozwiązanie problemów budżetowych i

    Nie chce mi się dokarmiać trolli więc na koniec wkleję wyrok NSA do
    uważnego przeczytania. http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/9E66189338

  • 198. Data: 2012-04-12 19:08:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie chce mi się dokarmiać trolli więc na koniec wkleję wyrok NSA do
    > uważnego przeczytania. http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/9E66189338

    To teraz powiedz czy tego nie czytałeś, czy nie zrozumiałeś? Gdyż w
    całości potwierdza to o czym mówił Liwiusz. Z tego wyroku wynika jasno, że
    sprzedanie kilku rzeczy tygodniowo
    tożsamych co do gatunku i nie pochodzących z gospodarstwa domowego to
    prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, cyt.:

    "Odnosząc się do ustaleń organu I instancji dotyczących prowadzenia przez
    podatnika działalności gospodarczej wskazano, że zgodnie z art. 3 pkt 9
    O.p., w brzmieniu obowiązującym w 2004 roku, przez pojęcie działalności
    gospodarczej, należy rozumieć każdą działalność zarobkową w rozumieniu
    przepisów prawa działalności gospodarczej, wykonywanie wolnego zawodu, a
    także każdą inną działalność zarobkową wykonywaną we własnym imieniu i na
    własny lub cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej
    działalności do działalności gospodarczej lub osoby wykonującej taką
    działalność do przedsiębiorców. Definicję pozarolniczej działalności
    gospodarczej zawiera również art. 5a pkt 6 pdof , w myśl którego, przez
    pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć działalność zarobkową
    wykonywaną w sposób zorganizowany i ciągły, prowadzoną we własnym imieniu i
    na własny lub cudzy rachunek, z której uzyskane przychody nie są zaliczane
    do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9,
    tj. pracy i stosunków pokrewnych, działalności wykonywanej osobiście,
    działów specjalnych produkcji rolnej, nieruchomości, najmu, dzierżawy lub
    umów o podobnym charakterze, kapitałów pieniężnych i praw majątkowych,
    odpłatnego zbycia nieruchomości, niektórych praw majątkowych i rzeczy
    ruchomych oraz innych źródeł."

    Tak więc tak w skrócie jakbyś nie zrozumiał bo to jednak trudny tekst
    był, to Tomasz K. popłynął, a całe przepychanki dotyczą "bokserki" o jedną
    transakcję - sprzedaż monitora. Natomiast nikt nie podważa faktu, że była
    prowadzona działalność gospodarcza. Co więcej to nie jedyny kłopot chłopaka,
    bo teraz dobierze się do niego ZUS i naliczy mu odpowiednie sumy składek za
    okres prowadzenia działalności łącznie z odsetkami oraz karę za brak
    zgłoszenia.
    Jedyne jego osiągnięcie to przedłużanie konwulsji... a odsetki rosną.

    Sąd pierwszej instancji powinien był więc oddalić skargę podatnika na
    decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w O. z dnia 9 czerwca 2008 roku na
    podstawie art. 151 u.p.p.s.a. Uchylenie zaskarżonej decyzji podczas gdy
    należało skargę oddalić, jest kwalifikowane jako naruszenie przepisów inne,
    niż naruszenie przepisów postępowania, o których mowa w art. 188 u.p.p.s.a.
    Wskazując na powyższe, Naczelny Sąd Administracyjny działając na podstawie
    art. 188 u.p.p.s.a. orzekł jak w sentencji. O zwrocie kosztów postępowania
    kasacyjnego postanowiono na podstawie art. 203 pkt 2 u.p.p.s.a. oraz § 14
    pkt 2 lit a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002
    roku w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez
    Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego
    ustanowionego z urzędu (Dz. U. Nr 163, poz. 1349 ze zm.).

  • 199. Data: 2012-04-12 19:56:17
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

> [...]
    > czarno, to jest to sytuacja mniej socjalistyczna? Jak rolnik może
    > mieć ubezpieczenie zdrowotne za 15 zł (a do niedawna było to 0 zł),

    Ale rolnikom trzeba w końcu te przywileje zabrać a nie rozdawać następne.

  • 200. Data: 2012-04-12 19:57:14
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Całkiem słusznie.
    > A kim teraz jestem, parszywym PSLowcem może?

    Ukrytą opcją jestem. Na zlecenie wiadomych sił.