  • 1. Data: 2016-06-16 22:45:13
    Temat: PL-iterki na fizycznej klawiaturze, dołączonej do tabletu.
    Od: JaNus <bez@adresu>

    FUT pl.misc.telefonia oraz pl.misc.elektronika

    Nie bardzo wiem, gdzie o to spytać, ale liczę na Waszą uczynność,
    wykraczającą poza ramy konkretnej Grupy.

    Tablet jest na Androidzie 4,1 i klawiatura wirtualna pozwala PLiterki
    wprowadzać bez szemrania. Ale do jakichś dłuższych notek wolałbym używać
    normalnej, fizycznej klawiatury. Zestaw bezprzewodowy (z myszą),
    pracujący na 2,4 GHz - został przychylnie dopięty, ale nijak nie da się
    z niego wprowadzać naszych znaków diakrytycznych. Ani metodą
    "programisty" (Windowsową), ani 214, ani też z użyciem tyldy ( ~ )

    Czy jest jakiś tajny, nieujawniony sposób, do użycia na tablecie?

  • 2. Data: 2016-06-18 02:26:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-16 o 22:45, JaNus pisze:
> [...]
    > "programisty" (Windowsową), ani 214, ani też z użyciem tyldy ( ~ )
    >
    > Czy jest jakiś tajny, nieujawniony sposób, do użycia na tablecie?

    A uważasz, że wymienione powyżej metody skąd się wzięły? A stąd, że
    Windows ma je zaprogramowane. Po prostu trzeba ściągnąć na Androida
    odpowiednią apkę dodającą taką funkcjonalność do tego systemu.

  • 3. Data: 2016-06-19 00:25:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-06-18 o 02:26, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Po prostu trzeba ściągnąć na Androida odpowiednią apkę dodającą taką
    > funkcjonalność do tego systemu.

    Przecież już o tym napisałem wczorej, że problem (dzięki poradzie, którą
    wrzucił kol. "Slawek") udało się rozwiązać:
    > Wyszukałem program, zadziałał zgodnie z oczekiwaniami, dostępny jest
    > za darmo tu: https://sites.google.com/site/polishhardwarekbd/ - mam
    > nadzieję, że nie zawiera w sobie żadnej "niespodzianki" 8-:O>

    Ale to poszło tylko na pl.misc.elektronika, widocznie piszesz z
    pl.misc.telefonia gdzie przez zaniedbanie już nie wrzuciłem :(

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 4. Data: 2016-06-20 09:46:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Jun 2016 02:26:06 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > A uważasz, że wymienione powyżej metody skąd się wzięły? A stąd, że
    > Windows ma je zaprogramowane. Po prostu trzeba ściągnąć na Androida
    > odpowiednią apkę dodającą taką funkcjonalność do tego systemu.

    Nie jesteś czasem za mądry? Przecież już gimbusy wiedzą że
    zaprogramowane. (I to właśnie gimbusy i podtatusisli lamerzy używają
    słowa appka zamiast program.)

    Sęk w tym że obsługa klawiatury jest wrażliwym elementem systemu -
    przejęcie kontroli nad klawiaturą to np. możliwość przechwytywania
    haseł. Ok, twórca systemu i tak może wstawić n^k backdoor'ów. Więc
    lepiej jeżeli obsługa klawiatury jest robiona przez ten sam podmiot
    co i system, żeby po prostu była jego częścią. A ew. zmiany
    obłożenia to tylko jakiś plik XML był.

    Tymczasem Android ma nieciekawe rozwiązania w tym temacie i trzeba
    ratować się produktami firm trzecich. Np. takiego Modecom. Ok, nie
    wpadajmy w paranoję, Modecom to jeszcze w miarę przyzwoity poziom...
    w Google Play są gorsze rzeczy.

    Ogólnie: Android ma parę fajnych cech, jednak poziom jaki sobą
    reprezentuje ten ekosystem jest wybitnie stargetowany na przygłupów.
    Na przykład: brak porządnego edytora klasy Notepad++ czy nawet
    Scintilli, próby jakieś z vim ale nawet to kiepsko zrobione.

    Pomysł Google aby dłużej naciskać dla wpisania ą mógł przyjść tylko
    komuś, kto do pisania używa kciuków. Na prawdziwej klawiaturze (tzw.
    fizycznej) jest równie wygodny co dłubanie w nosie palcem nogi.

  • 5. Data: 2016-06-20 11:07:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-20 o 09:46, slawek pisze:

> [...]
    > lepiej jeżeli obsługa klawiatury jest robiona przez ten sam podmiot co i
    > system, żeby po prostu była jego częścią. A ew. zmiany obłożenia to

    To powiedz panie najmądrzejszy, czy:
    * aplikacja w Android może działać jako mapa klawiatury
    * czy w Android jest jakiś plik XML którego prosta edycja da nową mapę
    klawiatury?

  • 6. Data: 2016-10-07 18:54:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "slawek"

    Pomysł Google aby dłużej naciskać dla wpisania ą mógł przyjść tylko
    komuś, kto do pisania używa kciuków. Na prawdziwej klawiaturze (tzw.
    fizycznej) jest równie wygodny co dłubanie w nosie palcem nogi.
    ---
    To to jest pomysł G ???