  • 1. Data: 2009-06-17 14:18:53
    Temat: PNG 8 bit w IE6
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, zapisując obrazki w Photoshopie (saver for web) do png 8 bit, są
    ciemniejsze w IE6 i nie pasują do tła. W innych przeglądarkach jest ok.

    wtf ?

  • 2. Data: 2009-06-17 14:27:06
    Temat: Re: PNG 8 bit w IE6
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    hazet pisze:
    > Witam, zapisując obrazki w Photoshopie (saver for web) do png 8 bit, są
    > ciemniejsze w IE6 i nie pasują do tła. W innych przeglądarkach jest ok.

    IE6 nie obsługuje PNG z innym kanałem alfa, niż 1-bitowym.

    --
    Peter

  • 3. Data: 2009-06-17 14:35:21
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Peter May pisze:

    > IE6 nie obsługuje PNG z innym kanałem alfa, niż 1-bitowym.

    ok, ale moje logo nie jest przezroczyste ;]
    Więc jak powinienem zapisywać grafiki aby działało w ie6 ? wszystko do gif ?

  • 4. Data: 2009-06-17 14:38:39
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    hazet pisze:
    > Witam, zapisując obrazki w Photoshopie (saver for web) do png 8 bit, są
    > ciemniejsze w IE6 i nie pasują do tła. W innych przeglądarkach jest ok.
    >
    > wtf ?

    Miałem to samo przy zapisie pod CS2, pomagał programik "PNG Optimizer".
    Pod CS3 problemu już nie ma.

    --
    kamil d

  • 5. Data: 2009-06-17 14:45:42
    Od: hazet <h...@n...pl>

    kamil d pisze:

    > Miałem to samo przy zapisie pod CS2, pomagał programik "PNG Optimizer".
    > Pod CS3 problemu już nie ma.

    pobrałem pngoptimizer, "przerzuciłem plik" i "wypluł" mi praktycznie to
    samo ;] obrazek nadal jest ściemniony w IE6

    Czyli cs3 poprawnie zapisuje pliki 8bit ?

  • 6. Data: 2009-06-17 16:15:14
    Od: hazet <h...@n...pl>

    kamil d pisze:

    > Miałem to samo przy zapisie pod CS2, pomagał programik "PNG Optimizer".
    > Pod CS3 problemu już nie ma.

    rzeczywiście, przesłałem do kolegi, on ma cs3 i w ie6 jest już ok, choć
    obrazek waży o 30kb więcej ;]

  • 7. Data: 2009-06-17 21:38:16
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 17 Jun 2009 15:35:21 +0100, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > ok, ale moje logo nie jest przezroczyste ;]
    > Więc jak powinienem zapisywać grafiki aby działało w ie6 ? wszystko do
    > gif ?

    Nie.

    Ciemny kolor PNG bierze się z tego, że PNG pokazuje *poprawny* kolor z
    korekcją gammy. Przeglądarki nie stosują korekcji do niczego innego - stąd
    różnica.

    Kolor PNG można zepsuć, żeby był tak samo niepoprawny jak reszta kolorów
    :) Wystarczy usunąć z niego informacje o gammie (przy okazji plik zrobi
    się jeszcze mniejszy). Robi to każdy przyzwoity optymalizator PNG.
    Photoshopowe "save for web" jest cienkie w porównaniu z tym, co się da z
    PNG wycisnąć.

    http://pornel.net/pnghowto/

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2009-06-18 08:55:32
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

> [...]
    > się jeszcze mniejszy). Robi to każdy przyzwoity optymalizator PNG.
    > Photoshopowe "save for web" jest cienkie w porównaniu z tym, co się da z

    W cs3 jest już ok,
    niestety, testowałem wiele optymizatorów png , pngout, superpng i parę
    innych wynik był marny, zaledwie o kilka kb albo usuwały właśnie
    korekcję "gammy". Niestety nie udało mi się odpalić pngnq, który po
    uruchomieniu krzyczy, że nie znalazł biblioteki libpng13.dll ... + małe
    how to by się przydało, ale to szczegół ;

  • 9. Data: 2009-06-18 18:48:37
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 18 Jun 2009 09:55:32 +0100, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > W cs3 jest już ok,
    > niestety, testowałem wiele optymizatorów png , pngout, superpng i parę
    > innych wynik był marny, zaledwie o kilka kb albo usuwały właśnie
    > korekcję "gammy".

    Czyli masz mniejszy plik i pasujący kolor. Nie o to ci chodziło?

    > Niestety nie udało mi się odpalić pngnq,

    pngnq nie jest optymalizatorem, tylko konwerterem.

    DLL-e to na szczęście nie mój problem. Ja sobie napisałem:

    http://pornel.net/imageoptim
    http://pornel.net/imagealpha

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2009-06-18 19:54:40
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

    > Czyli masz mniejszy plik i pasujący kolor. Nie o to ci chodziło?

    Czyli nie muszę używać optymalizatorów, gdyż po zapisaniu w cs3 png8 mam
    praktycznie to samo ;]

    > DLL-e to na szczęście nie mój problem. Ja sobie napisałem:
    >
    > http://pornel.net/imageoptim
    > http://pornel.net/imagealpha

    na maca ;]