eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pacjent i jest diagnoza.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2010-06-13 17:26:25
    Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hv2115$esm$1@usenet.news.interia.pl...
    > Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
    > Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
    > Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
    > do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
    > klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
    > komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.
    >
    > Do połowy maja święty spokój.
    >
    > I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
    > 180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
    > zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
    > flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.
    >
    > Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?
    >
    > Żona jeździ od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy się nie psuło.
    > Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
    > drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
    > aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmęczony.
    >

    Myślę, że powinieneś zmienić serwis. Moim zdaniem sterownik silnika nie może
    nagle zacząć żżerać tyle prądu, ALE zawsze są jakieś niespodzianki, przy
    których logiczne myślenie można sobie wsadzić w tyłek.
    Natomiast z własnych doświadczeń - niejednokrotnie diagnoza postawiona przez
    serwis ASO okazywała się być bardzo pośpieszna i - oczywiście - kosztowna w
    naprawie. A elektronik, który poświęcił trochę czasu na znalezienie
    prawdziwego problemu, zamykał mi temat w kwocie nierzadko będącą 1/5 tego,
    co zostawiłbym w ASO - w dodatku bez żadnej gwarancji z ich strony, że
    trafili dobrze.

    A co do awaryjności BMW - od momentu wypuszczenia nowych "obłych" modeli -
    czyli tak c.a. 2004 rocznik - marka jakościowo zeszła wg mnie strasznie na
    psy. Co z tego że auta ładne, skoro
    - pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil -
    obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju może
    skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć", żeby coś
    konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra
    - seria 5 - kogo bym nie spotkał, to rzuca mięsem na wspomnienie tych modeli
    (chyba tylko właściciele 520d z manualnymi skrzyniami jakoś mało narzekają)
    - seria 3 - za te pieniądze jakbym dostał auto z takim nagłośnieniem, to
    chyba bym go zwrócił do salonu

    Jurand.

    Jurand.


  • 12. Data: 2010-06-13 17:40:22
    Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hv2t7t$k2t$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:
    >
    >> - pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil
    >> - obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju
    >> może skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć",
    >> żeby coś konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra
    >
    > A nie sądzisz, że to o to właśnie chodziło? :)

    Być może komuś chodziło o coś, na pewno nie o łatwość konfiguracji
    parametrów samochodu...

    Jurand.


  • 13. Data: 2010-06-14 09:40:26
    Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    > Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
    > Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
    > Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
    > do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
    > klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
    > komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.
    >
    > Do połowy maja święty spokój.
    >
    > I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
    > 180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
    > zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
    > flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.
    >
    > Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?

    Coś w tym jest - ale dotyczy chyba tylko tych bardziej 'skomplikownaych'
    wersji :)

    Kilka miesiecy temu zaczepił mnie sasiad i podpytywał o mojego subaraka.
    Sam jezdził E60 535d (albo 530d). Pytam go, jak sie auto sprawuje a on
    ze jest juz nim zmęczony. Poki bylo na gwarancji jakos sie trzymalo. Ale
    z czasem zaczela sie elektronika nimozebnie pierdzielić.

    Z kolei czesto jezdze dwuletnią E60 520d z automatem. W temacie
    wyposazenia nie ma tam zadnych wynalazków typu active steerenig, dynamic
    drive, head up display itd... W ciągu dwoch lat cos sie spieprzyło z
    gniazdem zapalniczki i pojawily sie purchle na ramce od drzwi.
    Elektronika generalnie sie jakos trzyma.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 14. Data: 2010-06-18 22:49:12
    Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hv2115$esm$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie?

    Na razie jest super. Lata świetlne do przodu jeśli chodzi o wnętrze. Komfort
    też wyższy. Regulowane zawieszenie ciekawe. Sport+ lepiej wybiera
    nieruchomości niż zwykłe zawieszenie z E60.


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: