    From: "Marek" <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Parę pytań odnośnie narzędzi webmasterskich w Google
    Date: Tue, 26 Oct 2010 22:55:16 +0200

    Witam,

    1. Powiedzcie mi czy kiedyś w narzędziach webmasterskich była możliwość
    podglądania jakie pliki serwisu zostały zindeksowane? W chwili obecnej muszę
    posiłkować się zapytanie z operatorem "site:xxxx" aby to zbadać.

    2. Mapa strony posiada 11 odnośników. Serwis WWW po zestaw statycznych stron
    polinkowanych wzajemnie. W sekcji map strony wyświetlane jest, że przesłano
    11 URLi lecz 0 jest zindeksowanych. Sądziłem, że literówkę zrobiłem w mapie
    strony - wszystko jednak jest ok. Gdy wyszukuję strony z operatorem "site:"
    znajduje 10 zindeksowanych stron. W innym serwisie jest jeszcze ciekawiej. W
    mapie są 43 URLe, zindeksowanych jest 9 a operator "site" zwraca 134 wśród
    których jest dużo więcej niż 9 przesłanych w mapie. O co tu chodzi?
    Dodam, że każdy z serwisów istnieje w sieci od lat.

    3. W jednym z w/w serwisów w sekcji "linki wewnętrzne" jest "brak danych"
    mimo iż mnóstwo jest linków wewnętrznych i upłynęły co najmniej 2 lata
    egzystencji serwisu.

    4. Pod adresem http://www.google.pl/intl/pl/webmasters/ mamy dwie sekcje
    "kreator stanu witryny" i "narzędzia dla webmasterów", które prowadzą w to
    samo miejsce. Po co dwie różne nazwy, jedna pod drugą, tego samego
    narzędzia?

    5. W pomocy
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=164734
    wyczytałem, że aby usunąć witrynę z indeksu należy, cytuję
    "musisz samodzielnie wprowadzić w niej zmiany, a następnie zgłosić prośbę o
    usunięcie problematycznej strony z wyników wyszukiwania Google, korzystając
    z narzędzia do usuwania adresów URL dostępnego w Narzędziach dla
    webmasterów."
    Nie ma takiego narzędzia w sekcji webmasterskiej. Kiedyś było. Aktualizacja
    tego artykułu jest z dnia 9/10/2010 więc nie jest to historyczny dokument.

    Czy Google przestają wspierać webmasterów i podają wyssane z palca dane i
    wymyślają wirtualną funkcjonalność?