  • 1. Data: 2010-10-26 20:55:16
    Temat: Parę pytań odnośnie narzędzi webmasterskich w Google
    Od: "Marek" <b...@e...com>

    Witam,

    1. Powiedzcie mi czy kiedyś w narzędziach webmasterskich była możliwość
    podglądania jakie pliki serwisu zostały zindeksowane? W chwili obecnej muszę
    posiłkować się zapytanie z operatorem "site:xxxx" aby to zbadać.

    2. Mapa strony posiada 11 odnośników. Serwis WWW po zestaw statycznych stron
    polinkowanych wzajemnie. W sekcji map strony wyświetlane jest, że przesłano
    11 URLi lecz 0 jest zindeksowanych. Sądziłem, że literówkę zrobiłem w mapie
    strony - wszystko jednak jest ok. Gdy wyszukuję strony z operatorem "site:"
    znajduje 10 zindeksowanych stron. W innym serwisie jest jeszcze ciekawiej. W
    mapie są 43 URLe, zindeksowanych jest 9 a operator "site" zwraca 134 wśród
    których jest dużo więcej niż 9 przesłanych w mapie. O co tu chodzi?
    Dodam, że każdy z serwisów istnieje w sieci od lat.

    3. W jednym z w/w serwisów w sekcji "linki wewnętrzne" jest "brak danych"
    mimo iż mnóstwo jest linków wewnętrznych i upłynęły co najmniej 2 lata
    egzystencji serwisu.

    4. Pod adresem http://www.google.pl/intl/pl/webmasters/ mamy dwie sekcje
    "kreator stanu witryny" i "narzędzia dla webmasterów", które prowadzą w to
    samo miejsce. Po co dwie różne nazwy, jedna pod drugą, tego samego
    narzędzia?

    5. W pomocy
    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.
    py?hl=pl&answer=164734
    wyczytałem, że aby usunąć witrynę z indeksu należy, cytuję
    "musisz samodzielnie wprowadzić w niej zmiany, a następnie zgłosić prośbę o
    usunięcie problematycznej strony z wyników wyszukiwania Google, korzystając
    z narzędzia do usuwania adresów URL dostępnego w Narzędziach dla
    webmasterów."
    Nie ma takiego narzędzia w sekcji webmasterskiej. Kiedyś było. Aktualizacja
    tego artykułu jest z dnia 9/10/2010 więc nie jest to historyczny dokument.

    Czy Google przestają wspierać webmasterów i podają wyssane z palca dane i
    wymyślają wirtualną funkcjonalność?

  • 2. Data: 2010-10-27 11:07:33
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-10-26 22:55, Marek pisze:
> [...]
    > podglądania jakie pliki serwisu zostały zindeksowane? W chwili obecnej
    > muszę posiłkować się zapytanie z operatorem "site:xxxx" aby to zbadać.
    Tak, zarówno tabele z:
    site:
    link:
    były, aktualnego stanu nie zna,

> [...]
    > przesłanych w mapie. O co tu chodzi?
    > Dodam, że każdy z serwisów istnieje w sieci od lat.
    Różne DC (data center google)?

    > 3. W jednym z w/w serwisów w sekcji "linki wewnętrzne" jest "brak
    > danych" mimo iż mnóstwo jest linków wewnętrznych i upłynęły co najmniej
    > 2 lata egzystencji serwisu.
    Może jakoś sobie zasłużyłeś, może uzywasz do linkowania flasha, może...
    jest dużo czynników. Mogłbyś podesłać stronę byłoby łatwiej.

> [...]
    > "kreator stanu witryny" i "narzędzia dla webmasterów", które prowadzą w
    > to samo miejsce. Po co dwie różne nazwy, jedna pod drugą, tego samego
    Pytanie do google.

  • 3. Data: 2010-10-27 12:57:47
    Od: "Marek" <b...@e...com>

    Witaj,

    > Może jakoś sobie zasłużyłeś, może uzywasz do linkowania flasha, może...
    > jest dużo czynników. Mogłbyś podesłać stronę byłoby łatwiej.

    Mogę na maila? Jak rozumem powinienem wyciąć "sprawdzam..."?
    A jak można sobie zasłużyć choćby hipotetycznie na coś takiego, że stron
    zindeksowanych jest ponad 10x więcej niż podaje to narzędzie? Ja bym to
    nazwał wyróżnieniem w oczach właściciela strony (mojego klienta) a
    potępieniem jako webmastera w Googlach. :-) Sprawdziłem to dla dwóch wersji
    domeny: pisanej z www i bez. Są znaczne różnice jednakże tak czy owak
    również znaczne rozbieżności względem faktycznie zindeksowanych stron.

    >Pytanie do google.

    Chciałem tylko pokazać, że Google zabierają narzędzia i zastępują je
    wielokrotnymi linkami do jednego ubogiego narzędzia.

    P.S.
    Czy diagnostyka treści strony również została usunięta z Googli? Było
    narzędzie, które pokazywało zdublowane tytuły podstron itp. Można było
    dopracowywać treści jak należy dzięki temu narzędziu.