  • 91. Data: 2020-02-07 02:03:00
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 22:40, Animka pisze:
> [...]

    POPRAWKA literówki:

    --
    animka

  • 92. Data: 2020-02-07 11:56:06
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 09:50, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Feb 2020 09:31:20 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <5e3bced7$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <L...@j...cb> :

    > W zasadzie partycjonować z odstępami powinien umieć każdy program(o ile nie jest
    > zepsuty). Jak muszę to robić w Win, to używam Minitool Partition Wizard, jednak
    najlepszy
    > jest Gparted z Linuksa.

    Dziwne bo znam te programy, Minitool nawet mam teraz w W10. Nie widzę w
    nim paska na którym idzie partycjonować dysk wg pożądanego schematu,
    czyli Win 10 - 200GB, puste miejsce - 20GB, Linux "/" - 20 GB, puste
    miejsce - 2GB, Linux SWAP 2GB, itditp.  Może gdzieś w opcjach
    zaawansowanych ma on bardziej rozbudowane funkcje zarządzania
    powierzchnią dysku?

  • 93. Data: 2020-02-07 11:56:47
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e3bced7$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > IMO niemal każdy partycjoner jest do tego dobry.

    Możesz zdradzić jak to robisz w swoim programie? Chyba ślepota jakaś
    mnie dopadła, bo nie widzę w żadnym programie takich możliwości.

    > Ale zmiana systemu wymaga wówczas zmiany dysku. ;)

    Jak to? Przecie instalowałem na tym samym dysku 10kę już po raz któryś w
    ciągu kilku dni..

  • 94. Data: 2020-02-07 11:57:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e3bce97$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > Są drobne aktualizacje (typu -- uzupełnienie do antywirusa) i duże,
    > po których jest inny system. A czy *zupełnie* inny? -- to problem
    > do rozstrzygnięcia dla filozofów. ;)

    A czy użytkownik musi być skazywany na bezmyślność i bezrefleksyjność?
    Pan dają to brać i nie gadać?

  • 95. Data: 2020-02-07 11:58:19
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 22:40, Animka pisze:

    > A na innym dydku, podłączanym przez USB zainstaluje się? (:C )

    Zainstaluje się wszędzie i z wszystkiego, ale jako "C".

  • 96. Data: 2020-02-07 11:59:10
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e3bcef8$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > Masz swoje zdanie -- ja mam swoje.
    >
    > - widziałem dwie partycje z tą samą literą
    >
    > - widziałem (nawet świadomie tak czyniłem)
    >   partycję systemową z literką inną niż 'C'
    >   (zaniechałem tego, bo nie było korzystne)
    >
    > - bardzo często WXP część siebie widział
    >   na jednej partycji a część na innej,
    >   z inną kopią WXP
    >
    > - bywało, że jednej partycji systemowej WXP
    >   przyporządkowywał dwie różne litery tak,
    >   że z tych dwóch różnych liter korzystał
    >
    > Klonowałem WXP setki razy a W10 -- ~dwadzieścia razy.

    Z poziomu systemu Windows widziałeś partycje oznaczone dwoma literami "C"?

  • 97. Data: 2020-02-07 13:05:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zobacz np. EaseUS.

    -----

  • 98. Data: 2020-02-07 13:56:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 7 Feb 2020 11:56:06 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3d4245$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

> [...]
    >miejsce - 2GB, Linux SWAP 2GB, itditp.  Może gdzieś w opcjach
    >zaawansowanych ma on bardziej rozbudowane funkcje zarządzania

    Masz w oknie tworzenia partucji:
    Unalocated space before - tu wstawiasz co potrzebujesz,
    Partition size - rozmiar partycji
    Unalocated space after - widzisz tu, ile wolnego jest na dysku na dalsze partycje

  • 99. Data: 2020-02-07 22:18:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3d426d$0$508$6...@n...neostrada.pl

    > Możesz zdradzić jak to robisz w swoim programie?
    > Chyba ślepota jakaś mnie dopadła, bo nie widzę
    > w żadnym programie takich możliwości.

    Dostałeś już odpowiedź.

    > Jak to? Przecie instalowałem na tym samym dysku
    > 10kę już po raz któryś w ciągu kilku dni..

    Co uzyskałeś? Kilka różnych partycji systemowych?

    -=-

    Na jednym dysku mam różne systemy; z którego chcę,
    z tego bootuję spośród tych systemów, które tam
    mam -- bez zmiany dysku. Też tak masz? ;)

    --

  • 100. Data: 2020-02-07 22:18:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3d42fc$0$508$6...@n...neostrada.pl

    > Z poziomu systemu Windows widziałeś
    > partycje oznaczone dwoma literami "C"?

    Tak -- nawet podałem snap, ale snap
    z partycjonera, nie z 'Mój Komputer' itp.

    --