  • 81. Data: 2020-02-06 09:31:52
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e3aaf42$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Konwertowanie raz popsuło mi zawartość dysku.
    > Na szczęście to był tylko test.

    Błędy zawsze mogą się zdarzyć, zwłaszcza gdy używamy niesprawdzonego
    programu. Nie zliczę nieudanych prób klonowania i przenosin systemu na
    inny dysk zanim trafiłem na odpowiedni program..

    > Mając kilka systemowych -- trzeba wiedzieć, która jest właściwą.
    > WXP potrafi mylić się niemiłosiernie lub miłosiernie.
    >
    >   () część siebie (część plików rejestru) widzi na tej,
    >      część na innej partycji -- niemiłosiernie, bo psuje
    >      inną partycję systemową (modyfikuje pliki rejestru
    >      innej partycji systemowej, myśląc, że modyfikuje
    >      swoje pliki rejestru)
    >
    >   () da dwie różne literki tej same partycji -- miłosiernie,
    >      bo nie psuje innej partycji systemowej
    >
    > W10 jest pod tym względem lepszy.

    Nie, spod każdego z tych systemów będziesz widział inne oznaczenie
    partycji. XP i 10ka "C" będą widzieć jako swoja partycje systemową, z
    nie może przecie być dwu dysków "c". Nie ma pod tym względem żadnej
    różnicy między XP a 10ką.

  • 82. Data: 2020-02-06 09:50:52
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Feb 2020 09:31:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3bced7$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Już wstępnie widzę że to może być problematyczne. Nie znam programu
    >którym można tak precyzyjnie zarządzać dyskami, czyli -partycja -
    >miejsce wolne - partycja, wolne miejsce itd. Za to wygląda na łatwą i
    >przyjemna operację przy kombinacji 1 dysk - jeden system.

    W zasadzie partycjonować z odstępami powinien umieć każdy program(o ile nie jest
    zepsuty). Jak muszę to robić w Win, to używam Minitool Partition Wizard, jednak
    najlepszy
    jest Gparted z Linuksa.

  • 83. Data: 2020-02-06 09:59:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Feb 2020 01:30:03 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3b623f$2$551$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    >TRIM można dać spod czegokolwiek.

    Programy windowsowe są upierdliwe, często nie pozwalają na pewne akcje.
    Blkdiscard i po problemie.

    >IMO 10% dysku.

    Kiedyś, jak dyski nie realizowały TRIM, to dawało się nawet 30-50%.
    Teraz, to moim zdaniem, max 20%(jak ktoś chce się bawić). Dla typowego usera ma to
    marginalne znaczenie(dyski jednak potrafią zacnie zwalniać, jeśli są wypełnione w 80%
    danymi, aczkolwiek nie wszystkie modele).

  • 84. Data: 2020-02-06 12:44:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 14:03, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > Linux instalujesz na końcu, GRUB instalujewsz w MBR, reszta systemów zostanie
    > automatycznie dodana do startowego menu Gruba.

    Mała uwaga, ale być może dość istotna:

    Jeślu GRUB jest w MBR, to łatwo nieświadomy yżytkownik może go
    zniszczyć/nadpisać używając windowsowych narzędzi do "naprawy".

    Bezpieczniej jest dodać partycję /boot i na nią przekierować GRUB-a,
    gdyż nawet po "naprawie" MBR wykonanej przez Windows, pozostanie
    możliwość wyboru OS-a, wskazując /boot jako partycję startową.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 85. Data: 2020-02-06 22:40:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 09:31, Trybun pisze:

> [...]
    > partycji. XP i 10ka "C" będą widzieć jako swoja partycje systemową, z
    > nie może przecie być dwu dysków "c". Nie ma pod tym względem żadnej

    A na innym dydku, podłączanym przez USB zainstaluje się? (:C )

    --
    animka

  • 86. Data: 2020-02-07 00:02:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3bcef8$0$17349$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    10ka "C" będą widzieć jako swoja partycje
    > systemową, z nie może przecie być dwu dysków "c". Nie ma pod tym względem żadnej

    Masz swoje zdanie -- ja mam swoje.

    - widziałem dwie partycje z tą samą literą

    - widziałem (nawet świadomie tak czyniłem)
    partycję systemową z literką inną niż 'C'
    (zaniechałem tego, bo nie było korzystne)

    - bardzo często WXP część siebie widział
    na jednej partycji a część na innej,
    z inną kopią WXP

    - bywało, że jednej partycji systemowej WXP
    przyporządkowywał dwie różne litery tak,
    że z tych dwóch różnych liter korzystał

    Klonowałem WXP setki razy a W10 -- ~dwadzieścia razy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 87. Data: 2020-02-07 00:09:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" j...@4...com

    > Kiedyś, jak dyski nie realizowały TRIM, to dawało się nawet 30-50%.

    Jeszcze ze dwa lata temu tyle dawano. :)

    > Teraz, to moim zdaniem, max 20%(jak ktoś chce się bawić).

    Samsung chce 10% -- ale IMO lepiej dać więcej.
    (lepiej w testach -- bo na oko trudno to odróżnić)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 88. Data: 2020-02-07 00:13:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3bced7$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > Już wstępnie widzę że to może być problematyczne.
    > Nie znam programu którym można tak precyzyjnie
    > zarządzać dyskami, czyli -partycja - miejsce
    > wolne - partycja, wolne miejsce itd.

    IMO niemal każdy partycjoner jest do tego dobry.

    > Za to wygląda na łatwą i przyjemna operację
    > przy kombinacji 1 dysk - jeden system.

    Ale zmiana systemu wymaga wówczas zmiany dysku. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 89. Data: 2020-02-07 00:13:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3bce97$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > Piszesz to jakby po tych aktualizacjach był to już
    > zupełnie nowy system, a jednak modyfikacja
    > aktualizacyjna dotyczy tylko wybranych elementów.

    Są drobne aktualizacje (typu -- uzupełnienie do antywirusa) i duże,
    po których jest inny system. A czy *zupełnie* inny? -- to problem
    do rozstrzygnięcia dla filozofów. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 90. Data: 2020-02-07 01:15:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" r1i0j4$ei3$...@n...icm.edu.pl

    > Myślałam, że jest jeszcze jakieś inne źródło.

    Jest cała masa, ale to jest najlepsze.

    > To narzędzie mnie nie odpowiada.

    Jakie narzędzie? -- ściągasz po prostu obrazek ISO.
    (obecnie jest to przykładowo -- Win10_1909_Polish_x64.iso)
    Możesz wypalić ten obrazek na DVD lub spreparować penflaszkę.

    > Na dodatek trzeba wlączyć Windows Update chyba.

    Nie trzeba. Trzeba wejść z systemu innego niż W10 itp., o czym
    pisałem, budząc do życia trolli odpowiadających ni z gruszki ni
    z pietruszki. Możesz wejść z WXP, z Androida itd. lub zasymulować
    spod W10 system inny niż W10, W8 itd... Możesz wejść tam spod WXP
    na VBoxie czy innej maszynie wirtualnej -- jak ja przed chwilą
    wszedłem, aby podać tu (kilka linijek wyżej) nazwę pliku ISO...

    - Być może trolle weszły w posiadanie ;) tej wiedzy -- i bronią
    tej wiedzy przed ,,obcymi'', gdyż chcą błyszczeć ową wiedzą.
    - Być może ich reakcja nie jest związana z tą sprawą. [może po
    pijaku nie panują nad tym, co piszą]

    > Już raz to robiłam i na Win 10 miałam same śmieci szpiegi.

    O tyle to jest lepsze, że od razu spreparuje flaszkę USB -- nie
    korzystałem z tej opcji, więc nie wiem, jak jest naprawdę, ale
    ponoć jest to dobre narzędzie.

    Zasymuluj WXP lub wejdź z Androida itd. a dostaniesz link typu:

    https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10ISO

    który ściągnie Ci obrazek ISO gotowy do wypalenia na DVD...

    Z Androida o tyle lepiej, że są tam fajne programy do
    szybkiego ściągania wielowątkowego -- SZYBKO spada
    akumulator i transfer... Pod Win niby też można
    wielowątkowo, ale IMO znacznie trudniej niż pod A.

    Przeglądarki netowe pod Win (tym bardziej pod A) zazwyczaj
    potrafią oszukiwać -- zgłaszać inne systemy, inne przeglądarki,
    bruździć w IP czy inne adresy itd... Co chcesz, to Ci zgłoszą. ;)

    --