  • 1. Data: 2020-01-30 10:13:45
    Temat: Re: Wiara czyni cuda!
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Ktoś powie [to senne marzeni?] -- trzeba wyłączać najpierw
    > wyłącznikiem, później wyciągać przewód zasilający? Ależ
    > dbam o to od samego początku używania tej drukarki!!!

    Chytry dwa razy traci, a Twoje gorzkie żale, którymi
    co rusz zamulasz newsgrupy, są tego dobrym przykładem.
    Z drukarkami atramentowymi tak jest: oszczędzasz na
    prundzie gównianie - wyciągając wtyczkę z gniazdka,
    to tracisz fest na zaschniętej głowicy. Pozostawienie
    wtyczki w gniazdku powoduje, iż drukarka sama dba
    o głowicę, co jakiś czas robiąc szuru-buru. Proste?
    No, ale nie dla Ciebie. Jak zwykle.

  • 2. Data: 2020-01-30 22:30:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 5e329e4a$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Chytry dwa razy traci, a Twoje gorzkie żale, którymi

    Żałuję powrotu drukarki ze świata rzeczy umarłych do
    świata żywych? Dobrze czujesz się?...

    > co rusz zamulasz newsgrupy, są tego dobrym przykładem.

    Akurat z tej drukarki jestem bardzo zadowolony -- szkoda
    mi tylko przepłacenia! Zapłaciłem 99 pln a wkrótce mogłem
    qpić taką samą za 75 pln! Tak to jest, gdy ktoś qpuje
    w pośpiechu czy pod wpływem emocji...

    Żałowałem też qpna klipsa -- ale wreszcie nie żałuję.

    > Z drukarkami atramentowymi tak jest: oszczędzasz na
    > prundzie gównianie - wyciągając wtyczkę z gniazdka,

    Nie oszczędzam na prundzie, ale chronię drukarkę przed
    kurzem wstawianiem tejże drukarki do zamykanej szafki.
    Wolałbym, by drukarka miał własną akumulator i łączyła
    się via WiFi. Wiem, że to nie patriotyczne, bo Polska
    miedź cierpi, ale jakoś tak...

    > to tracisz fest na zaschniętej głowicy. Pozostawienie
    > wtyczki w gniazdku powoduje, iż drukarka sama dba
    > o głowicę, co jakiś czas robiąc szuru-buru. Proste?

    Do tej pory było dobrze. Kartridż to niemal nówka! Ma
    za sobą dopiero: 2 lata eksploatacji; ~15 dolewek; kilka
    (naliczyłem 5) ryz zadrukowanego (bywa, że dwustronnie)
    papieru...

    > No, ale nie dla Ciebie. Jak zwykle.

    Masz rację. ;) [też -- jak zwykle.]

    -=-

    Teraz ja... Drukarka tuż po włączeniu przesuwa głowice
    z lewej strony (z zadaszonego parkingu) na prawą, czeka
    kilka sekund, po czym znów parkuje głowice... Próbuję tak
    szybko zlecić drukowanie, by drukarka nie zdążyła zaparkować,
    ale to nie jest łatwe, bo wszystko trwa a trzeba kilka razy
    potwierdzać to i owo...

    Dzień przed suszą wyjąłem kartridż, aby go zważyć, co czynię
    po obfitym drukowaniu. Kartridż ważył 35 g, więc uznałem, że
    do następnej dolewki jeszcze bardzo daleko; włożyłem kartridż
    na miejsce; zamknąłem drukarkę i wyłączyłem... Tu IMO popełniłem
    fatalny błąd!!! Należało tuż po włożeniu zlecić jakiekolwiek
    drukowanie, by odetkać lekko zasychające (podczas ważenie) dysze...

    Dziś drukarka drukuje, ale kopię łatwo (pod lupą rzecz jasna)
    odróżnić od oryginału, więc jakość już nie ta, co wcześniej...
    (choćby po szeryfach widać -- 'z' wie, co to szeryfy)

    Atrament nie jest tuszem -- można go rozpuścić wodą nawet po
    miesiącach, dlatego włożyłem kartridż do wody miast do 95%.
    Nie miałem destylowanej pod ręką, więc włożyłem do gotowanej,
    co rzecz jasna może poskutkować korodowaniem metali nie tylko
    kartridża, ale także drukarki. Na razie jest OK. Wczoraj sporo
    drukowałem (pierwsze kartki były z kroplami wody) po odetkaniu
    dysz i starannym wytarciu kartridża z zewnątrz, więc mam nadzieję,
    iż wody zostało w nim niewiele... (poza tą w atramencie)

    Nie wszystkie dysze są odetkane, co ukazuje stosowny test siatkowy.
    (drukowana jest stosowna siatka ukazująca wyraźnie stan dysz)

    -=-

    Zastanów się, ile by pomogło szuru-buru podczas jednej doby?!

    Dzień przed problemem sporo drukowałem -- było OK.

    Następnego dnia obrobiłem w CC otrzymaną m@ilem fakturę (była
    zeskanowana jak znaczek pocztowy -- 100 na 100 w makabrycznej
    jakości) i posłałem ją na drukarkę, otrzymując coś, co wyglądało
    jakby LEKKO draśnięte cieniuteńkim ołowkiem... Wpierw myślałem,
    że to efekt mej obróbki, ale po chwili zrozumiałem, że drukarka
    nie drukuje -- kolejne wydruki były już niemal zupełnie białe...

    Faktura chyba była kolorowa, więc być może drukarka spróbowała
    druku za pomocą kolorowego kartridża -- już nie chce tego sprawdzać.
    Kolorowy musi być zaschnięty, gdyż nie jest używany a podczas
    ważenia wózek z kartridżami jest poza parkingiem do czasu włożenia
    obu kartridżów... (czyli podczas ważenia czarnego -- oba schną, ale
    po zważeniu zazwyczaj czarny drukuje a kolorowy -- nie; nadto
    i bez ważenia po 2 latach niewiele by zostało...)

    -=-

    Chyba jasne jest, że dla mnie do sportowe ;) wydarzenie.
    Drukarka za stówę, atramenty tak drogie, ;) że transport
    odgrywa rolę w kosztach... Najdroższy jest papier... Od
    wczoraj -- kosztem stał się czas poświęcony resuscytacji...

    Koszt papieru (najtańsze 2 ryzy qpiłem po 8 pln brutto)
    to także wniesienie ciężaru... Papier jest ciężki.

    -=-

    Do innych:

    - warto po wyjęciu kartridża natychmiast coś
    nim wydrukować
    - nie warto oszczędzać kolorowego kartridża
    - lecz chyba warto uzupełniać także kolory
    - warto mieć jakiś płyn do udrażniania dysz
    - drukarka naprawdę jest bardzo dobra

    IMO atrament wewnątrz jest coraz gęstszy. Być może
    co jakiś czas (co 150 cmcmcm? lub co 75) warto
    dolać kroplę czystej wody do kartridża... Jak do
    pióra napełnianego atramentem...

    --