  • 1. Data: 2011-06-23 08:34:11
    Temat: Pentax Q - Fuji ma konkurenta
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.ubergizmo.com/2011/06/pentax-q/
    W zasadzie Sony z NEXami chyba też
    Wygląd trochę retro jak Fuji X100 (choć zdecydowanie mu nie dorównuje),
    wymienne obiektywy jak NEX-y
    Ale ten wynalazek z ramieniem lampy to raczej długo nie pożyje.

    jeszcze więcej fotek:
    http://www.engadget.com/2011/06/23/pentax-releases-q
    -worlds-smallest-interchangeable-lens-digital/
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2011-06-23 09:41:31
    Temat: Re: Pentax Q - Fuji ma konkurenta
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 09:34:11 +0100, Waldek Godel <n...@o...info> wrote(a):

> [...]
    > wymienne obiektywy jak NEX-y
    > Ale ten wynalazek z ramieniem lampy to raczej długo nie pożyje.

    Eee... ani fuji ani sony, ani oly/panas raczej się nie będą martwić.
    Ten pentax to nie jest produkt masowy, jest przeznaczony na rynek
    japoński. W europie w ogóle nie będzie. Może jakieś śladowe ilości w
    USA.
    To bardziej taki gadżeciarsko-zabawkowy sprzęt (na części obiektywów
    nawet napisali TOY ;P), który nigdy nie będzie poważnym systemem,
    przeznaczony dla specyficznego klienta w japoni, którego typowy
    przedstawiciel wygląda tak:
    http://42.pl/u/2C7C

    Nie pierwsza to tak linia produktów pentaxa przeznaczona na ten rynek
    (choćby mega-kolorowe lustrzanki).

    Na premiere poważnego systemu bezlusterkowych pentaxów pewnie jeszcze
    trzeba będzie pewnie poczekać.

    B.

  • 3. Data: 2011-06-23 09:44:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 23 Jun 2011 11:41:31 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

> [...]
    > przedstawiciel wygląda tak:
    > http://42.pl/u/2C7C
    >
    > Nie pierwsza to tak linia produktów pentaxa przeznaczona na ten rynek

    Niby masz rację, a z drugiej strony te kolorowe lustrzanki podobały się
    welu ludziom na całym świecie. Myślę, że jak to będzie robiło dobre zdjęcia
    i miało rozsądną cenę (chyba się nie zanosi) to sprzedałoby się wszędzie.
    Ale ja to truskawki cukrem...

  • 4. Data: 2011-06-23 10:53:54
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-06-23 10:34, Waldek Godel pisze:
    > http://www.ubergizmo.com/2011/06/pentax-q/
    > W zasadzie Sony z NEXami chyba też
    > Wygląd trochę retro jak Fuji X100 (choć zdecydowanie mu nie dorównuje),

    Czy mógłbyś wskazać, jaki model aparatu Fuji ma konkurenta w owym Pentaksie?
    P.

  • 5. Data: 2011-06-23 10:59:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-06-23 10:34, Waldek Godel wrote:
    > http://www.ubergizmo.com/2011/06/pentax-q/
    > W zasadzie Sony z NEXami chyba też

    Chyba nie, matryca aps-c w porównaniu do 2/3 to wielka różnica. NEX
    dodatkowo ma na tyle duży bagnet, że spokojnie mogliby tam upchać nawet
    całe 35mm.
    2/3 to powrót do wielkich hybryd, tyle że w małym aparacie. Pewnie jak bym
    chciał kupić kompakt kiedyś to bym się ucieszył, dzisiaj jednak przy
    wyborze bezlusterkowców wolałbym jednak mieć małe, a z możliwościami, no
    przynajmniej z 4/3, bo na 2/3 w wielu względach się nie poszaleje.

    > Wygląd trochę retro jak Fuji X100 (choć zdecydowanie mu nie dorównuje),

    Wyglądem to to przypomina raczej hołgę i całe lomo cosie, widać jednak że
    lepiej zrobione od nich.

    > wymienne obiektywy jak NEX-y

    Wymienne obiektywy, ale nie jak do NEX czy m4/3 bo tam matryce są sporo
    większe. Raczej jak w canonie G-coś które ktoś pomógł z obiektywem ;)

    > Ale ten wynalazek z ramieniem lampy to raczej długo nie pożyje.

    Wynalazek jest ok jak na standardy wbudowanych lampek, ale ten aparat ma
    stopkę pod lampę, więc jak ktoś chce to kupi sobie normalną.

    > jeszcze więcej fotek:
    > http://www.engadget.com/2011/06/23/pentax-releases-q
    -worlds-smallest-interchangeable-lens-digital/

    Śmieszny strasznie :)
    I tak najważniejsza w tym będzie cena.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2011-06-23 12:18:27
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > wyborze bezlusterkowców wolałbym jednak mieć małe, a z możliwościami, no
    > przynajmniej z 4/3, bo na 2/3 w wielu względach się nie poszaleje.

    Nie chyba, a na pewno nie :) Poza tym tam nie ma matrycy 2/3 tylko
    1/2.3, a to przecież mniej niż w jakimś olku xz1 czy panasie lx5.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2011-06-23 12:21:19
    Od: mt <t...@i...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > http://www.ubergizmo.com/2011/06/pentax-q/
    > W zasadzie Sony z NEXami chyba też
    > Wygląd trochę retro jak Fuji X100 (choć zdecydowanie mu nie dorównuje),
    > wymienne obiektywy jak NEX-y

    I matryca mniejsza od paznokcia. Czym to niby ma konkurować? Rzekomo
    wymiennością optyki? Taki olek xz-1 oferuje to wszystko, co te wymienne
    5 szkieł, tylko że w jednym i do tego z większą matrycą, o cenie nawet
    nie ma co wspominać.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2011-06-23 12:33:45
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that 23 Jun 2011 11:41:31 +0200 is
    the real date, Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

> [...]
    >USA.
    >To bardziej taki gadżeciarsko-zabawkowy sprzęt (na części obiektywów

    Może chcą zrobić kasę na trendziarzach-idiotach od Holgi? :D

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 9. Data: 2011-06-23 12:40:28
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Głupi Jaś przestał byc głupi.

    To jest dla amatorów fotografii, którzy nie lubią dźwigać
    i nie zależy im na najwyższej jakości (bezziarnistości zdjeć).
    Będą ogladać zdjecia na komputerze lub drukować odbitki nie największych
    formatów.
    To ne jest parat do zarabiania pieniędzy.
    Mnie się podoba, ale raczej go nie kupię bo zalezy mi na jakości zdjęć.
    Byłbym skłonny mieć taki parat po to by był cały czas w plecaku. DO
    chodzenia po mieści i na rower. Lustrzanki nie chce mi się nosić na codzień,
    a podejrzewam że bezlusterkowców też by mi się nie chciało.
    Trzeba teraz poczekać na przykłady zdjęć, ale pewnie będą porównywalne do
    najlepszych aparatów z matrycą takiej wielkości.

  • 10. Data: 2011-06-23 17:52:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    jakoś z fotek miałem wrażenie, że to konkurent dla Pasikoników i Olympusów
    micro4/3, a tu okazuje się, że niekoniecznie:
    http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2011/06/pe
    ntax_q.jpg
    Co niejako wyjaśnia problem małej matrycy i sugeruje, że pentax wymyślił
    całkiem nową klasę. Jak to będzie mieć rozsądną cenę, to może być sukces.