  • 1. Data: 2019-12-15 11:21:34
    Temat: Pers i Polak dwa bratanki
    Od: collie <c...@v...pl>

    Niemal 5 tys. osób wsparło zbiórkę pieniędzy na zakup ciężarówki dla Fardina
    Kazemiego, kierowcy z Iranu, którego pojazd zepsuł się pod Częstochową. Zebrano
    łącznie ponad 200 tys. zł, choć początkowy cel zbiórki był o połowę niższy.

    Ponad 30-letnia ciężarówka Fardina Kazemiego zepsuła się na drodze krajowej nr 1
    pod Częstochową. Mężczyzna wiózł rodzynki. Okazało się, że pojazd wymagałby
    gruntownego remontu, co pochłonęłoby nie tylko sporo czasu, ale także pieniędzy.
    Kierowcy tirów i okoliczni mechanicy, którzy postanowili pomóc mężczyźnie,
    zdecydowali, że najlepszym rozwiązaniem byłaby internetowa zbiórka na zakup
    używanej ciężarówki dla Irańczyka.

    Życzliwość darczyńców przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów zbiórki -
    niemal 5 tys. osób wpłaciło dotychczas ponad 200 tys. zł. Jak podają "Fakty"
    TVN, taka kwota może pozwolić na zakup używanej ciężarówki w dobrym stanie,
    z relatywnie niewielkim przebiegiem. Pierwotnym celem zbiórki było 99 tys. zł.

    "Byłem w tamtym roku w Iranie. Przypadkowi Irańczycy gościli mnie bezinteresownie
    w swoich domach. Wspaniały, otwarty naród. Pomóżmy mu!", "Aż serce rośnie, widząc
    jakich mamy Rodaków! Brawo!", "Wracaj zdrów do domu i rodziny! By wszystko dało
    się ogarnąć jak najszybciej!" - piszą darczyńcy w komentarzach.

    "Dziękuję wszystkim, wielkiej polskiej nacji za gościnność, człowieczeństwo
    i pomoc. Dziękuję również Państwu i telewizji" - napisał Fardin Kazemi na
    stronie internetowej zbiórki."

    https://zrzutka.pl/iranianinternational

  • 2. Data: 2019-12-15 16:10:24
    Temat: Re: Pers i Polak dwa bratanki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 15 Dec 2019 11:21:34 +0100, użytkownik collie napisał:

> [...]
    > zdecydowali, że najlepszym rozwiązaniem byłaby internetowa zbiórka na
    > zakup używanej ciężarówki dla Irańczyka.

    No i kupili. Stąd kilka wniosków płynie:
    1. Nie jest najgorzej z altruizmem w naszym kraiku. Czasem (za rzadko)
    fajnie być Polakiem.
    2. Coś tam wzbogaciliśmy się ostatnio, nie tylko ta zbiórka się udała,
    stać nas.
    3. Iran ma opinię biednego, egzotycznego i dalekiego kraju. Grekowi np.
    byśmy auta nie kupili :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2019-12-15 17:42:45
    Od: adam <a...@a...pl>

    Irańczycy to wspaniały naród, o czym mogłem się przekonać w czasie
    krótkiego urlopu w tym kraju. Ciekawe ilu darczyńców wiedziało o tym
    płacąc składkę.
    Bardzo miły gest, ale niestety są problemy ze względu na embargo.

  • 4. Data: 2019-12-15 17:46:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zapomniales o najważniejszym wniosku. Polacy są antysemitami bo pomogli Iranczykowi.
    A Iran to największy wróg Izraela.

  • 5. Data: 2019-12-15 17:46:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 17:42, adam wrote:
    > Irańczycy to wspaniały naród

    Tylko wyszło jak zwykle.

    "W Iranie istnieje policja religijna i sądy religijne, które sprawują
    całkowitą kontrolę nad wszystkimi dziedzinami życia."

    Nie, nie chciałbyś mieć do czynienia z takim "narodem" nawet po sąsiedzku.

  • 6. Data: 2019-12-15 17:47:37
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-15 o 17:46, heby pisze:

    > Tylko wyszło jak zwykle.
    >
    > "W Iranie istnieje policja religijna i sądy religijne, które sprawują
    > całkowitą kontrolę nad wszystkimi dziedzinami życia."

    Od kiedy sprawują kontrolę nad turystami?

    > Nie, nie chciałbyś mieć do czynienia z takim "narodem" nawet po sąsiedzku.

    Ale w czasie urlopu jednak chciał mieć do czynienia. :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-12-15 17:51:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 15 Dec 2019 08:46:33 -0800, użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > Zapomniales o najważniejszym wniosku. Polacy są antysemitami bo pomogli
    > Iranczykowi. A Iran to największy wróg Izraela.

    Kapelinder, jak ty coś pierdolniesz to nie wiadomo czy śmiać się czy
    płakać. Nawet nie będę pisał dlaczego tak sądzę, twój tekst jest
    wystarczający :)

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2019-12-15 17:55:06
    Temat: Re: Pers i Polak dwa bratanki [OT]
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Jacek Maciejewski Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 15.12.2019, 15:10:24

    > 1. Nie jest najgorzej z altruizmem w naszym kraiku. Czasem (za rzadko)
    > fajnie być Polakiem.

    Ale z prywatnymi kompleksami to raczej na *.psychologia, albo lepiej
    do indywidualnego terapeuty, grupa samochodowa nadaje się do tego tak
    średnio.

  • 9. Data: 2019-12-15 17:57:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.12.2019 o 17:46, heby pisze:

    > "W Iranie istnieje policja religijna i sądy religijne, które sprawują całkowitą
    > kontrolę nad wszystkimi dziedzinami życia."
    >
    > Nie, nie chciałbyś mieć do czynienia z takim "narodem" nawet po sąsiedzku.

    Nie bój nic, jest bliżej niż myślisz.

    https://natemat.pl/289301,belchatow-ksieza-wezwali-p
    olicje-bo-13-latek-wyplul-komunie

  • 10. Data: 2019-12-15 17:59:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 17:47, RadoslawF wrote:
    > Od kiedy sprawują kontrolę nad turystami?

    Od zawsze. Za zachowanie niezgodne z ich religią czy "nieobyczajne"
    wylądujesz w pierdlu.

    > Ale w czasie urlopu jednak chciał mieć do czynienia. :-)

    Ludzie nie wiedzą w co się pakują jadąc do Iranu. Z punktu widzenia
    "Persa" jesteś śmieciem, z punktu widzenia ich systemu prawnego też,
    jesteś niewierny i jednocześnie zachodni, czyli nawet poniżej śmiecia. I
    mówie to co prawda nie jako turysta ale mam z pierwszej ręki opinie
    człowieka który siedział tam kilka lat. Wrócił nie oglądając się za
    siebie. Za dużo National Geographic potrafi skrzywić pojęcie. Tak, w
    Korei Połnocnej też są ładne widoczki i wpaniały naród tylko też wyszło
    jak zwykle.