  • 11. Data: 2020-04-08 19:05:19
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 08/04/2020 16:10, J.F. wrote:

    >Ale w wielu innych krajach, np w UK nie ma. Chodzilo mi o
    >wprowadzanie kolejnych nakazow, ktore niczego nie zmieniaja.

    Ale przyklad Norwegii nie najlepszy.
    Poza tym ktos w Unii zalobbowal - a przeciez nie Norwegia, i mamy
    obowiazkowe swiatla dzienne.

    Ktore prawde mowiac ... czasem podnosza widocznosc, a czasem nic nie
    zmieniaja.

    >Na swiecie jest tak, ze w UK limit jest 0.8, a np. w DE jest 0.5. To

    A w CZ 0 i z kogo tu brac przyklad :-)

    Ale w Szkocji juz 0.5. A w Niemczech 0 dla poczatkujacych kierowcow.
    I o tym pisze - powolutku obnizaja.
    Byc moze ... w krajach gdzie ludzie jezdza bezpieczniej, to i to 0.5
    zaczyna przeszkadzac.

    >W niczym nie pomaga wiec jest zbedny.

    No, od czasu do czasu auto plonie. I wtedy sie ta gasnica przydaje.
    Apteczka nie jest obowiazkowa, ale w Niemczech jest - importujemy
    dobry przepis ? :-)

    >A to jest kolejny przyklad jak w PL wymysla sie kolo na nowo.
    >Dlaczego po prostu nie pomniejszyc czcionki tak aby sie zmiescila na
    >tablicy o wymiarach amerykanskich.

    FR beda mialy klopoty, policjanci ...

    >Bylem swiadkiem jak komornik odmowil ze wzgledu na stan i wartosc
    >pojazdu. Poza tym czesto takie auta sa rejestrowane na kogos innego
    >wlasnie ze wzgledu na komornika w innych sprawach. Nieuchronny
    >pierdel nawet na 30 dni podziala lepiej na wyobraznie.

    Z wyjatkiem rowerzystow ...

    >Czyli znowu blad systemu. Jak wyzej.

    Mysle, ze nie tylko rowerzysci. Ale oni w wiekszosci ... widac, ze
    zygzakiem jada, czy patrol we wsi mial rozeznanie ?

    >Gorzej, jak kierowca ciezarowki zjedzie do rowu albo wjedzie w
    >drzewo/przystanek, a sprawca sie oddali i pozniej odpowiada z wolnej
    >stopy. Jak wyzej, nieuchronny pierdel z mozliwoscia zamiany na jakas
    >kosmiczna kare finansowa (tak z 50k pln) podziala lepiej na
    >wyobraznie.

    A moze kamerki sprawe zalatwily ?

    >Nie slyszalem nigdy o tym aby za brak OC komus odholowali pojazd na
    >parking policyjny, moze sie myle.

    W ustawie stoi jak byk - "uniemozliwienia dalszego korzystania z
    pojazdu".
    Teoretycznie mozna by zostawic na parkingu, ale nie zawsze jest
    pasujacy tuz przy miejscu kontroli.

    >Czy bedzie mniej wypadkow, na pewno bedzie mniej debili na drodze.

    Raczej znikoma ilosc.

    >Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
    >pojazdow.

    To beda mniejsze korki i szybsza jazda :-)

    >Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z oczywistych
    >wzgledow nie sa w stanie przejsc.

    A powoduja z tego powodu wypadki ?
    Bo moze wlasnie nawolujesz do czegos w stylu swiatel dziennych :-)

    >No jezeli ktos jezdzi bez uprawnien to z jakiegos powodu ich nie ma.
    >Niuchronna laweta odstraszy czesc na pewno.

    Jakos nie odstrasza. To tylko ~300zl.

    >Mandaty nie sa oprocentowane, a po kilku latach nie ma z czego
    >sciagnac albo wrecz nie ma dluznika bo musial zniknac z systemu
    >wlasnie przez zaleglosci.

    Teraz te komputery szybkie, nie trzeba paru lat czekac.
    Ale pare tygodni owszem.

    >Zastanowmy sie kto robi takie przerobki w samochodach i z jakimi
    >przerobkami idzie to w parze. Poobcinane sprezyny itp. Pojedzie na
    >lawecie i nie przejdzie przegladu.

    I obowiazkowe swiatla, gasnica, apteczka - bo zastanowmy sie - kto ich
    nie ma :-P

    >Brak jednego stopu (z trzech) czy jednego mijania? To chyba tylko w
    >PL bo ani w UK ani w NL (nie wiem jak w innych krajach) nie jest to
    >problem.

    Brak jednego stopu moze sie kiedys zamienic w brak dwoch stopow.
    A brak jednego swiatla mijania to juz problem w nocy dla innych
    kierowcow.

    P.S. Jade sobie niedawno w takiej srednio silnej mgle, widocznosc na
    jakies 200m.
    I widze z naprzeciwka dwa swiatla - mysle sobie - daleko jest, bo
    blisko siebie.
    A za moment widze - to dwie zarowki w jednej lampie, bo druga nie
    swieci ...

    >Ale to jest wlasnie miejsce dla takich usterek jak brak jednego
    >stopu, a nie glowny cel karania przez policje czy ITD.

    A jak Ci zgasnie drugie w czasie jazdy ?

    >Dodatkowo bym jeszcze o kazdym mandacie informowal ubezpieczalnie tak
    >jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
    >ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.

    Byc moze, tylko czy to nie jest jakies bezprawne ?
    Kara powinna byc nalozona przez sad zgodnie z ustawą, a ubezpieczyciel
    powinien patrzec na lata bezszkodowej jazdy a nie mandaty :-P

    J.

  • 12. Data: 2020-04-08 19:08:26
    Temat: Re: Statystyki wypadków za 2019
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "N Tom" napisał w wiadomości grup
    .invalid.200408.invalid...
    J.F. w

> [...]

    >wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem - 941 wypadków
    >(50,1
    >proc. wszystkich wypadków spowodowanych przez pieszych),
    >przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym - 218 wypadków (11,6
    >proc.),
    >wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody - 201 wypadków (10,7
    >proc.),
    >wejście na jezdnię przy czerwonym świetle - 155 wypadków (8,2 proc.).
    >"
    >To jakby zdaje kłam twierdzeniom anonimów na tej grupie, ze pieszy na

    Sam jestes idiota - a gdzie tu napisane, ze na przejsciu ?

    J.

  • 13. Data: 2020-04-08 19:20:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Odpowiedz na 4 razy "dlaczego ?" jest taka sama a brzmi: niedasie

    Uwarunkowania zewnętrzne, nieudolność, ograniczenia umysłowe to wszystko sprawia że
    gamonie nie dadzą rady choćby pluszowe niedźwiadki z nieba padały ;-)

  • 14. Data: 2020-04-08 20:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Limit w promilach wprowadzony jest ze względu na czynnych miękkich
    >alkoholików.
    >Oni żeby żyć musza mieć cały czas niewielkie stężenie alkoholu we
    >krwi. Bez tego zachowują się jak narkomani na głodzie.
    >W Polsce takich jest kilka milionów.

    troche watpie ...

    >Bez jakiegoś niewielkiego dopuszczalnego limitu promili załamała by
    >się gospodarka.

    Czyli oni nie tylko przed praca pija, ale jeszcze jada do niej
    samochodem ?

    >Mieli coś zrobić z małpkami i nic nie zrobili. Powód prosty.
    >Alkoholicy bez dostaw procentów nie byli by w stanie pracować.
    >Jak idąc do pracy kupi setkę wódki i ja przez kilka godzin po małym
    >lyczku wypije to może pracować.
    >Jak zlikwidować albo podnieść cenę małpek to kolejne objętości są
    >sporo większe.
    >Jak by kupił pół litra to wypił by w jeden dzień a nie w pięć.

    Jest to jakis argument ... ale mowisz, ze dwoch malpek sobie nie
    wypije ?

    >Pierdolenie o winie do obiadu albo piwie po obiedzie uskuteczniają
    >alkoholicy. Muszą mieć jakieś wytłumaczenie dla siebie i innych.
    >Nie lubię piwa.

    i dorabiasz ideologie :-)

    >Kiedyś miałem okazję spróbowania piwa alkoholowego i bezalkoholowego.
    >Dla mnie pod względem efektów smakowych piwo bezalkoholowe nie
    >różniło się od tego z alkoholem.
    >To dlaczego miłośnicy piwa po obiedzie nie napiją się piwa
    >bezalkoholowego?

    ale po co, jesli nigdzie nie jada ?

    >Uprzedzając odpowiedzi w stylu że nie ma ulubionego gatunku
    >bezalkoholowego od razu odpowiem że chyba nie robią piw
    >bezalkoholowych po 2 złote tylko droższe. Czyli że piwa bezalkoholowe
    >są odpowiednikami średnio drogich piw.

    Wiec po co przeplacac :-)

    Dawniej bym napisal, ze to nie powinno tak byc, ze czlowiek nie moze
    sie w upalny dzien piwa napic.
    Ale teraz faktycznie bezalkoholowych przybywa, widac, niektorzy nie sa
    alkoholikami i jadac samochodem wybieraja to drozsze :-P

    J.

  • 15. Data: 2020-04-08 20:38:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-08 o 16:44, K pisze:

    > Dlaczego nie zabiera sie DR (+laweta) dla wynalazkow z chinskimi ledami,
    > rynnami zamiast wydechu, a zamiast tego gnebi sie kierowce, ktoremu sie

    O-tttto-tto-tooo....
    Wyjątkowo uciążliwe są hałasujące wydechy i rażące światła. Podpisuję
    się czterema kopytami.
    Odpowiedź jest taka, że Policja z tym nic nie robi, bo z niczym nic nie
    robi - z przejeżdżającymi na czerwonym, przekraczającymi prędkość,
    siadającymi na zderzaku i mrygającymi długimi itd...
    Po prostu Policja nie nieobecna.

    > przepalila jedna z trzech zarowek stopu czy mijania? Takie rzeczy
    > powinny byc wylapywane na przegladzie.

    Nigdy nie spotkałem się z gnębieniem z powodu przepalonej żarówki. Raz
    mnie zatrzymali, przejrzeli papiery i pouczyli, że mam szybko naprawić.
    W ogóle nigdy nie spotkałem się z gnębieniem przez Policję.
    Ok, spotkałem się, gdy obywatel się odezwał do Policjanta bez
    odpowiedniego szacunku.

  • 16. Data: 2020-04-08 20:43:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-08 o 17:10, J.F. pisze:

    > A ten wydech to w ilu wypadkach zawinil ?

    Głośne wydechy to gorsza gangrena niż się niektórym pasjonatom
    młotoryzacji wydaje. Nie wszystko sprowadza się do tego, że nie było
    wypadku. Można narobić więcej szkody otoczeniu jeżdżąc przez lata z
    głośnym wydechem i nie mając wypadku, niż robiąc wypadek, który nawet
    wejdzie do statystyk.

  • 17. Data: 2020-04-08 20:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >nie robi - z przejeżdżającymi na czerwonym, przekraczającymi
    >prędkość, siadającymi na zderzaku i mrygającymi długimi itd...

    Pare dni temu widzialem, jak policja przejechala na czerwonym, i to
    nawet nie bylo pozne zolte :-)

    Musi maja opanowane to skrzyzowanie, bo ladnie sie wcisneli i
    zagrozenia nie spowodowali.

    No ale sa usprawiedliwieni epidemia :-)

    Ale .. gdyby sie tak wzieli za w/w robote, to wypadkow by ubylo ?

    J.

  • 18. Data: 2020-04-09 01:00:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy ponad jedenastu litrach czystego spirytusu na głowę Polaka udowodnij że nie ma
    kilku milionów alkoholików. Czy zdajesz sobie sprawę z tego ze podzielenia 11 litów
    wódki na łeb wypiłeś dzisiaj prawie malpke. I to codziennie wypijasz statystyczna
    małpkę a tak jak tutaj jestesmy to dwie bo ja nie pije. No i co pijacka mordo
    wychlewajaca tygodniowo lepiej niż pół litra? To teraz wyobraź sobie że ty tylko mój
    przydział wypiłeś. A co mają powiedzieć tacy co mają starych teściów i rodziców co im
    lekarz zabronił picia alkoholu i nie piją. Trójkę dzieci i niepijaca żonę. Taki ktoś
    nie ma prawa mieć 0,0 na alkomacie.

  • 19. Data: 2020-04-09 01:35:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-08 18:17, K wrote:
    > A i jeszcze bym dodal obowiazkowa obserwacje psychiatryczna w przypadku
    > np. jazdy 120km/h przy ogracznieniu do 50. Bo albo pacjent chce zabic
    > siebie albo kogos.

    Albo ograniczenie jest zbędne.

  • 20. Data: 2020-04-09 01:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
    > pojazdow. Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z
    > oczywistych wzgledow nie sa w stanie przejsc.

    No to ty chcesz karac za brak przegladu czy za zły stan?

> [...]
    > tak jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
    > ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.

    Ach, czyli ty chcesz karac nie tych co zle jezdza a tych co duzo jezdza
    bo wiadomo, ze mandat to w najwiekszym stopniu kwestia
    prawdopodobienstwa.

    Ogolnie mam wrazenie ze z jednej strony wytykasz bezsensowne przepisy, z
    drugiej strony chcesz wprowadzac kolejne bezsensowne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę