  • 41. Data: 2020-04-09 13:02:54
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-09 o 10:14, JDX pisze:
    > On 2020-04-08 20:38, Poldek wrote:
    > [...]
    > W sam raz w przypadku chińskich świateł do jazdy dziennej chodzi o to,
    > że gówno je widać. Zupełnie nie są rażące. Rażące, i słusznie, to są te
    > montowane firmowo.

    Rażące są montowane firmowo w wielu nowych samochodach, szczególnie
    różnego rodzaju odmiany TOP LED, active LED itp. które mają dać poczucie
    komfortu premium kierującemu na zasadzie, że gołymi oczami widzi, że
    napierdala po całym Bożym świecie wyraźnie mocniej niż proletariat. Oraz
    zwyczajnie za wysoko ustawione LEDy rażą, aż oczy bolą. Równie liczną
    grupą rażących są posiadacze starszych samochodów z halogenami, którzy w
    miejsce homologowanych H7 itp. wstawili żarówki LEDowe, które świecą
    mocno i kompletnie nie trzymają kształtu wiązki, czyli rażą ostrym
    białym światłem. Na trzecim miejscu są tradycyjne halogeny w które
    wkręcono żarówki halogenowe typu "300% więcej światła najt brejker". Na
    czwartym źle ustawione zwykłe halogeny.

  • 42. Data: 2020-04-09 13:05:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 10:57:24 UTC+2 użytkownik K napisał:
    https://www.google.com/maps/@52.1230557,-0.4213278,3
    a,75y,240.15h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAYBwjGx-6KibyO
    WHNf_QlA!2e0!7i13312!8i6656

    Droga podobna do trójmiejskiej obwodnicy
    Gdyby coś takiego na obwodnicy zrobili byłoby ciekawie;)
    Ciekaw jestem opinii Marka S na ten temat. On tam regularnie jeździ.
    Ale Marek gdzieś zaginął w czeluściach internetu

  • 43. Data: 2020-04-09 13:14:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-04-09 o 12:25, K pisze:
> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    > pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?

    Już kiedyś pisałem, jak trzeba analizować statystyki, bo nie wszyscy ją
    rozumieją - zgodnie z nią, jak mówi anegdota, mamy z psem po 3 nogi. :-)

    A właściwa analiza statystyk to źródło cennej wiedzy i późniejszego
    postępowania. Co do wypadków - gdzieś wyczytałem, że policja w
    protokółach nie ma możliwości zaznaczania kilku opcji, więc wpisuje tę
    przyczynę, która miała największy wpływ. Stąd mamy wysyp "nadmiernych
    prędkości" i śladowe ilości stanu technicznego czy jakości drogi.

    Większość ludzi wątpiących w sens używania świateł pisze po prostu -
    przecież liczba wypadków nie zmalała, więc to nie ma wpływu...
    Ale:
    - należy odrzucić ze statystyk wypadki w okresie październik-marzec,
    kiedy używanie świateł obowiązuje od lat i nikt tego nie kwestionuje,
    - należy odrzucić wypadki spowodowane w nocy, bo wtedy światła mijania i
    tak się używa od lat i nikt nie kwestionuje tego obowiązku.
    I zostaje nam liczba wypadków w dzień w sezonie kwiecień-wrzesień
    porównana z poprzednim rokiem (latami). No i wyszło, że liczba wypadków
    zmalała o 7%, zwłaszcza tych najgroźniejszych "na czołówkę" w słoneczny
    dzień w lesie. Natomiast ogólna liczba wypadków w ciągu roku pozostała
    bez zmian, bo akurat w tamtym roku znacząco wzrosła liczba wypadków nocą
    koło godziny 2 na terenie niezabudowanym (kolokwialnie pisząc -
    wracająca młodzież z dyskotek).
    Ale żeby dojść do takich wniosków trzeba rzeczywiście dogłębnie
    zanalizować statystyki i mieć dostęp do wyników cząstkowych.

    Wracając do problemu liczby wypadków - po dogłębnej analizie może
    dojdzie się do wniosków typu - większość wypadków z pieszymi to brak
    elementów odblaskowych u pieszych, a wypadki głównie w godzinach
    wieczornych i nocnych? Nawet jeśli ktoś wtargnie na jezdnię to najpierw
    się do niej zbliża - z odblaskami lepiej widać. Sam noszę (jesienią,
    zimą), choć czasem ludzie na mnie dziwnie patrzą... I tu ciekawostka -
    po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed
    przejściem :-)

    T.

  • 44. Data: 2020-04-09 13:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > OC/AC sie przedluza raz do roku zwykle za tym idzie jakis email/sms
    > z ubezpieczalni.

    Zwykle idzie ale czesto nie idzie.
    Brakuje ci wyobrazni zeby ogarnac mozliwe scenariusze, wiec budujesz
    swoje oczekiwania w odniesieniu do jedynego scenariusza jaki znasz.

    > To na prawde nie jest problem aby sobie ustawic
    > przypomnienie czy wrecz zaznaczyc na kalendarzu sciennym.

    Rozmowa nie jest o tym czy masz kalendarz scienny tylko o
    proporcjonalnosci kary...

    > Jakas
    > dyscyplina musi byc, znowu wracam do tego, ze czesc nie ma OC
    > swiadomie bo ich zwyczajnie nie stac na posiadanie samochodu.

    Brak Oc kosztuje 5kPLN - nie sadzisz ze to wystarczajaca kara?
    Nie znam zadnych statystyk ile osób jezdzi celowo bez OC - mozesz coś
    podrzucic?

    CZyli nie bedzie potwierdzenia?

    CZyli nie dowiem sie jaki?

    > Od placenia mandatu mozna sie uchylac praktycznie w
    > nieskonczonczonosc, jak mu zabiora auto na lawecie ze swiadomoscia
    > rosnacych oplat z kazdym dniem to sie mocno zastanowi czy jest sens.
    > Znowu wrocmy do tego kto jezdzi bez uprawnien.

    W jaki sposób mozna sie uchylac w nieskonczonosc?
    US nie działa szybko bo w pierwszej kolejnosci probuja sciagac ze zwrotu
    podatku. Ale po jakims poltora roku zabieraja z konta.
    To na poczatek, potem pewnie beda dalsze działania.

    > Czyli wiem ale nie powiem ale najlepiej nie robmy nic, a jakos to
    > bedzie. Typowo po Polsku.

    OK, proponuje malować wszystkie domy na czerwono.
    Tez nic nie pomoze ale przynajmniej bedziemy mieli czerwone domy!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 45. Data: 2020-04-09 14:16:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 12:05, Kris wrote:
> [...]
    > Ciekaw jestem opinii Marka S na ten temat. On tam regularnie jeździ.
    > Ale Marek gdzieś zaginął w czeluściach internetu

    Ograniczenie predkosci nawet wyzsze niz na obwodnicy bo z tego co
    pamietam niedawno obnizyli do 100km/h (vs 112km/h). Jednak osobiscie
    rowerem ani tu ani u nas w Trojmiescie jednak nie jechal.

  • 46. Data: 2020-04-09 14:18:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 12:59, Budzik wrote:

    > OK, proponuje malować wszystkie domy na czerwono.
    > Tez nic nie pomoze ale przynajmniej bedziemy mieli czerwone domy!

    Czyli sie niczego nie dowiem.

  • 47. Data: 2020-04-09 14:27:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/04/2020 12:14, T. wrote:

> [...]
    > po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    > jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed

    Ale nie o pieszych tylko chodzi. Mam porownanie z UK gdzie jazda z
    wlaczonymi swiatlami nie jest obwiazkowa, a po drogach poruszaja sie
    samochody, ktore maja jeszcze mozliwosc wylaczenia dziennych. Czesto
    mijam samochody, ktore mimo faktycznie zlej pogody czy nawet
    zapadajacego mroku jada bez swiatel. Ale nikt nie jedzie dwa razy
    szybciej niz mozna, a tych ktorzy nie maja oplat za podatek drogowy,
    ubezpiecznia czy przegladu wylapuja kamery i jak w poblizu jest radiowoz
    to skutecznie takiego pacjenta eliminuja. Wypadkow, a szczegolnie z
    ofiarami jest mniej bo ludzie maja swiadomosc nieuchronnej kary (wieznia
    wlacznie)

  • 48. Data: 2020-04-09 15:03:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2020 o 14:27, K pisze:

> [...]
    > mijam samochody, ktore mimo faktycznie zlej pogody czy nawet
    > zapadajacego mroku jada bez swiatel. Ale nikt nie jedzie dwa razy

    Pomyślałeś o adekwatności limitów do sytuacji drogowej?
    O naprawianiu uszkodzonych fragmentów dróg ZAMIAST stawiania ograniczeń
    żeby tego nie robić?
    Nie?
    No właśnie....

    A to ma kluczowe znaczenie, gdy na drodze w standardzie ekspresówki
    lecącej przez opłotki miasta masz ograniczenie do 70, to po prostu NIE
    DA SIĘ tego przestrzegać.

> [...]
    > to skutecznie takiego pacjenta eliminuja. Wypadkow, a szczegolnie z
    > ofiarami jest mniej bo ludzie maja swiadomosc nieuchronnej kary (wieznia

    No i super.
    Jak Ci tam tak fajnie, to siedź tam sobie, pierdziel po lokalnych
    grupach i lecz ICH problemy.
    Tylko nie zawracaj nam gitary leczeniem swoich kompleksów emigranta i
    nam życia nie ustawiaj, skoro nie masz pojęcia o czym piszesz, ani to
    Ciebie nie dotyczy.

    Nie mieszkasz tu, bo taką podjąłeś decyzję - to bądź konsekwentny.

  • 49. Data: 2020-04-09 15:44:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zacności tego portera jest tylko to że ma 8%?

  • 50. Data: 2020-04-09 16:57:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-09 15:44, Zenek Kapelinder wrote:
    > W zacności tego portera jest tylko to że ma 8%?

    Nie tylko, ale jest niezbędny do pełego bukietu smakowo-zapachowego.
    Polecam. W blaszaku jakieś 5 zł za flaszeczkę 0,33 l. Może polubisz
    piwo. :-)