  • 51. Data: 2020-06-15 22:34:32
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 20:57, Shrek pisze:

    > Następny - prąd nie bierze się z gniazdka podobnie jak jabłka nie są z
    > supermarketu.

    Ale za to benzyna bierze się z węża.

  • 52. Data: 2020-06-15 23:06:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 22:34, Poldek pisze:

    > Ale za to benzyna bierze się z węża.

    A ktoś proponuje, żebyś sobie postawił dystrybutor z rurociągiem w garażu?

    Pomyśl, policz. Nie ma możliwości, żeby każdemu zapewnić gniazdko w
    garażu. To że jest nawet gniazdko to nie znaczy, że każdy może na raz z
    tego gniazdka korzystać. Pokątne ładowanie elektryków działa tylko
    dlatego, że robią to nieliczni. Raz że instalacje nie są do tego
    przystosowane, dwa że jak się by upowszechniło, to minister finasów
    sobie o tym przypomni i się skończy.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2020-06-15 23:18:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 22:32, K pisze:

    > Nie mam garazu,

    Miejsc na posesji też nie?
    Czyli faktycznie elektryk nie dla Ciebie.
    Gniazdko to jest warunek konieczny, żeby takie auto nie było upierdliwe.

    >a miejsc pod domem na samochody tylko jedno. Jakbym mial
    > kupic teraz male elektryczne to oba by staly na ulicy z czego jeden by
    > stal i niejezdzony niszczal.

    Czyli dwa auta Ci nie potrzebne.
    Mam ten sam problem, dlatego jak ponownie kupię elektryka, to z duuużą
    baterią.
    Dla małych nie widzę zastosowania.

    >Ja bardzo chetnie kupie elektryka ale to
    > bedzie alektryk na ogniwa paliwowe, a nie na akumulatory.

    Będzie w eksploatacji i zakupie jeszcze droższy, więc tym bardziej nie
    kupisz.

  • 54. Data: 2020-06-15 23:35:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 21:47, Cavallino pisze:

    > Nie - bo jeśli masz solary podłączone do sieci energetycznej, to
    > produkujesz prąd gdy świeci słońce, a pobierasz zawsze i to się
    > kompensuje ze sobą.
    > Inaczej to nie ma sensu, przecież gdy chcesz ładować, czyli w nocy, to
    > zazwyczaj słońce nie świeci.

    Od samego zainwestowania w solary ładowanie nie staje
    się jakoś sprawniejsze elektrycznie a sama kwestia
    zwrotu inwestycji poczynionej w tym akurat celu
    dla mieszkańca blokowiska też jest wątpliwa.

    > Nie będzie, bo baterii nie wyjeżdżasz do zera jeżdżąc po mieście.
    > Przyjeżdżasz do domu i podładowujesz w czasie, gdy i tak siedzisz w domu
    > - na rano masz znowu full.

    To rozumiem.
    Nie sądzę, żebym w ciągu najbliższych 10 lat
    był zmuszony do eksperymentowania z elektrykiem
    dlatego pytam czysto akademicko.

  • 55. Data: 2020-06-15 23:48:20
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2020 16:35:22 UTC-5 użytkownik cef napisał:

    > Od samego zainwestowania w solary ładowanie nie staje
    > się jakoś sprawniejsze elektrycznie a sama kwestia

    Troche sie staje.
    Jak produkujesz u siebie na dachu i konsumujesz u siebie to nie ma strat na przesyle
    z elektrowni.

    Jak te sama energie pobierzesz z sieci to po drodze sie nieco straci.
    I nawet jak jej troche oddasz do sieci bo nie zyzyjesz wszystkiego ze swojego ogniwa
    slonecznego to zuzyje to sasiad wiec straty znowu mniejsze.

    Innymi slowy, pobierajac 1kWh w domu, elektrownia musi wyprodukowac 1,12kWh.
    Jak ty sobie to wyprodukujesz to zuzyjesz nadal 1kWh ale elektrownia nie musi
    wyprodukowac 1.12kWh.

    I podobnie sasiad. Jak zuzyje Twoje 1kWh to nie pobierze z elektrowni 1.12kWh.

    W takim ujeciu solary zmieniaja sprawnosc sieci.

> [...]
    >
    > To rozumiem.
    > Nie sądzę, żebym w ciągu najbliższych 10 lat
    > był zmuszony do eksperymentowania z elektrykiem

    I troche akademicko tu sie dyskutuje bo duzo zalezy kiedy i kto energie produkuje i
    jak potem pobiera.

  • 56. Data: 2020-06-15 23:56:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 23:35, cef pisze:

    > Od samego zainwestowania w solary ładowanie nie staje
    > się jakoś sprawniejsze elektrycznie

    Mniej sprawne również nie - byłem przekopnany, że o to Ci chodzi.
    A teraz już nie wiem o co.

    > a sama kwestia
    > zwrotu inwestycji poczynionej w tym akurat celu
    > dla mieszkańca blokowiska też jest wątpliwa.

    Ciężko mi się na ten temat wypowiadać, połączenie obu rzeczy leży poza
    zakresem moich zainteresowań.

    > To rozumiem.
    > Nie sądzę, żebym w ciągu najbliższych 10 lat
    > był zmuszony do eksperymentowania z elektrykiem
    > dlatego pytam czysto akademicko.

    No więc naświetlam sprawę z punktu widzenia (byłego) usera elektryka.
    Byłego z winy PIS, który okłamał w kwestii dopłat.

  • 57. Data: 2020-06-16 01:02:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Ja też bym z tobą spółki nie zrobił :)

    Wiem Jacusiu. :-)

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2020-06-16 01:06:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-15 o 20:46, Poldek pisze:

    > Są i korzystam.

    W większości nie ma. Po prostu dobrze trafiłeś lub dobrze wybrałeś.
    A teraz tylko wolisz przemilczeć że jak czterech mieszkańców tego
    bloku podepnie elektryki to prądu w tych gniazdkach zbraknie.

    > Jakie?

    Różnie, 24, 48, 110V

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2020-06-16 08:12:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 23:56, Cavallino pisze:

    > Mniej sprawne również nie - byłem przekopnany, że o to Ci chodzi.
    > A teraz już nie wiem o co.

    Zaproponowano w tym wątku, że w ramach dodatkowego jeszcze
    pogłębienia oszczędności przy eksploatacji elektryka
    można podpisać umowę na prąd po 0,5PLN/kWh
    a nawet mieć prąd za darmo z solara po okresie zwrotu.
    Dalsze wpisy w tej dyskusji dowodzą, że argument z
    dorzuceniem solara do elektryka jest bardziej z gatunku
    tych krzykliwych. Myślałem, że chodzi o jakąś instalację
    wykorzystującą solar w bardziej bezpośrednim rozwiązaniu
    a nie o zwykłe oszczędzanie czy inwestycję w oszczędne rozwiązania
    Tzn instalacja solara nie ma jakiegoś szczególnego związku
    z ładowaniem i wpływem na koszt eksploatacji a jedynie pozwala
    oszczędzać prąd.
    Każdy może sobie kupić solara i oszczędzać - ładowanie elektryka nie
    stanie się
    efektywniejsze od tego.
    Może poza tymi drobiazgami dotyczącymi przesyłu.

    > No więc naświetlam sprawę z punktu widzenia (byłego) usera elektryka.

    To naświetlenie było dla mnie jasne i zrozumiałe.

  • 60. Data: 2020-06-16 08:31:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 08:12:14 +0200, cef napisał(a):

    > Tzn instalacja solara nie ma jakiegoś szczególnego związku
    > z ładowaniem i wpływem na koszt eksploatacji a jedynie pozwala
    > oszczędzać prąd.
    Dziwne rzeczy waść wypisujesz. Jak masz energię elektryczną za darmo (po
    okresie amortyzacji solarów) to nie wpływa to na koszt eksploatacji
    elektryka?
    > Każdy może sobie kupić solara i oszczędzać - ładowanie elektryka nie
    > stanie się
    > efektywniejsze od tego.
    Efektywność to nie jest termin techniczny więc nie mam pojęcia o co ci
    chodzi :)

    --
    Jacek
    I hate haters.