  • 1. Data: 2020-06-15 11:56:46
    Temat: Piękna orka elektryków :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    "W mojej okolicy jest 8 ładowarek do samochodów elektrycznych. Z żadnej
    nie da się skorzystać"

    https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/?fbclid=IwAR2jskmNwShUIica-Zlsx
    OLmlhCpKEqGK0kbnKW8vKB6BI2_bz_6ulrri0I

    Najlepszy fragment:

    Greenway. Parę dni wcześniej zarejestrowałem się w Greenway, karty
    jeszcze nie dostałem, ale ponoć można przez aplikację. Pewnie że można,
    ale parking Galerii Mall jest płatny, a 1 kWh kosztuje nie 1,49 zł jak w
    Nexity, a 2,19 zł w wersji bezabonamentowej. Plus 40 groszy za minutę po
    przekroczeniu 45 minut. Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
    złączem Typu 2, więc tak jak pisałem wcześniej, trzeba 2,5 godziny żeby
    się naładowała. A to oznacza: 13 x 2,19 zł + 42 zł opłaty za czas (1:45
    x 0,4 zł) + 15 zł za 3 godziny parkowania w Galerii Mall. Razem 85,47 zł
    za 40 km jazdy, czyli 213,67 zł za 100 km.

    I podsumowanie:

    A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko
    ludzie k......

    T.

  • 2. Data: 2020-06-15 12:13:39
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 11:56, T. pisze:
    > Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
    > złączem Typu 2,

    > A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją.

    Hybryda to badziew, a nie żadna elektryfikacja.
    Połączenie wszystkich wad obu napędów.
    Ściema dla naiwnych.

    Albo zwykły elektryk z szybkim złączem, albo nie ma co sobie głowy zawracać.

  • 3. Data: 2020-06-15 12:45:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 10:56, T. wrote:
> [...]
    >
    > I podsumowanie:
    >
    > A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko

    Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.

  • 4. Data: 2020-06-15 12:51:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):

> [...]
    > ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    > porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.

    Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    założeń.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-06-15 12:58:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:

    > Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    > ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    > ladowanie w trasie).

    Niekoniecznie - zależy jak go używasz.

    Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.

    Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.

    Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

  • 6. Data: 2020-06-15 13:41:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 12:58, Cavallino pisze:

> [...]
    > Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
    >
    > Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

    W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku gniazdo 63A. Da się
    z tego sensownie naładować samochód elektryczny? Wewnątrz budynku jest
    jeszcze gniazdo 125A. W razie czego można wypuścić przewód przez okno :-)

  • 7. Data: 2020-06-15 14:09:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 11:51, Jacek Maciejewski wrote:

    > Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    > złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    > założeń.

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

    Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.

  • 8. Data: 2020-06-15 14:10:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:

> [...]

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a

    i wycinek:

    "W Niemczech jeszcze drożej?

    W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego
    ,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za
    kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza
    to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest
    taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na
    100 km!

    Oczywiście, tam też koszt ładowania można obniżyć wykupując odpowiednie
    abonamenty, ale można też znaleźć stacje, które w godzinach szczytu za
    podłączenie do szybkiej ładowarki potrafią zainkasować niemal 1,40
    euro/kWh! Jazda na prądzie może być więc ekstremalnie droga. Nie bez
    powodu na niemieckim rynku pula dopłat do aut elektrycznych - wyższych
    niż w Polsce i przyznawanych ze znacznie mniejszą dozą biurokratycznej
    mitręgi - jakoś od lat nie chce się wyczerpać, bo mimo mody na auta
    elektryczne chętnych jest mniej niż zakładano."

  • 9. Data: 2020-06-15 14:38:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 14:10, K pisze:

    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

    > i wycinek:
    > "W Niemczech jeszcze drożej?

    Ale co w związku z tym?
    Jak to się ma do tego na co odpowiedziałeś?

    Bo ja piszę z doświadczeń praktycznych, własnych i cudzych, a nie z
    dyrdymałów wypisywanych przez dziennikarzy, mających zerowe rozeznanie w
    temacie, za to opanowane copy-paste.

    Chcesz zaprzeczyć temu co napisałem, to musisz się wysilić i sam
    policzyć i napisać co było nie tak.

    P.S.
    Ionity w Polsce nie jest żadnym wyznacznikiem, bo raz że mają śladową
    ilość stacji, dwa że praktycznie nikt z nich nie korzysta w sposób płatny...

    Korzysta się z Greenway, Ekoenergetyki, oraz ładowarek miejskich,
    sklepowych, dostawców prądu czy paliw płynnych.
    Często nadal darmowych, a przynajmniej wielokrotnie tańszych niż cennik
    Ionity.

  • 10. Data: 2020-06-15 14:49:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 13:09:30 +0100, K napisał(a):

    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

    > Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.

    Acha, czyli przy założeniu że ładujemy w najdroższy możliwie sposób,
    elektryk się nie opłaca. Bardzo to odkrywcze, gratuluję pomyślunku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.