  • 1. Data: 2011-03-31 14:51:44
    Temat: Piekny wydech - jak to zrobic?
    Od: amos <g...@g...com>

    dzieki kolegom z tego "foruma" dowiedzialem sie o pascie trawiacej,
    ktora ladnie "wybiela" wydech. Generalnie fajny efekt. Niestety po
    takim trawieniu rury staja sie matowe.

    Czy w takiej sytuacji pozostaje polerka mechaniczna?

    Jeszcze jedno pytanie: czy wydech moge spokojnie wykrecic, i potem
    zamontowac, czy potrzebne beca jakies podkladki, uszczelniacze etc?
    Ewentualnie nowe szpliki?

    Mowa o duzym Hornecie z 2002r.

    --
    amos

  • 2. Data: 2011-03-31 19:48:14
    Temat: Re: Piekny wydech - jak to zrobic?
    Od: Ditron <d...@w...pl>

    On 31 Mar, 16:51, amos <g...@g...com> wrote:

    > Jeszcze jedno pytanie: czy wydech moge spokojnie wykrecic, i potem
    > zamontowac, czy potrzebne beca jakies podkladki, uszczelniacze etc?
    > Ewentualnie nowe szpliki?

    Uszczelki (takie miedziane o-ringi) przychodza między kolektory a
    cylindry
    do tego uszczelki miedzy kolektorami a tlumikami (jesli tam też chcesz
    rozmontowac)
    Odnosnie 1-ej czesci pytania to nie mam doswiadczen z pasta trawiaca
    ale przypuszczam ze jesli przylozysz sie do "polerki mechanicznej" to
    osiagniesz efekt zadowalajacy

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-03-31 19:58:56
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-03-31 16:51, amos pisze:
> [...]
    > takim trawieniu rury staja sie matowe.
    >
    > Czy w takiej sytuacji pozostaje polerka mechaniczna?

    Ciężko powiedzieć. Napisz, czym trawiłeś, podeślij linka do fotek, żeby
    można było ocenić straty.

    > Jeszcze jedno pytanie: czy wydech moge spokojnie wykrecic, i potem
    > zamontowac, czy potrzebne beca jakies podkladki, uszczelniacze etc?
    > Ewentualnie nowe szpliki?

    Zależy w którym miejscu odkręcasz. Kolektor wymaga pasty
    uszczelniającej, niektóre łączniki wydechu dzięki opaskom nie potrzebują
    dodatkowych uszczelnień, a niektóre połączenia wymagają np. silikonu.
    Generalnie silikon jest bezpiecznym uszczelnieniem, jeżeli dasz mu
    zastygnąć, bo jest niepalny w temperaturach, z którymi mamy do czynienia
    w wydechu.

    > Mowa o duzym Hornecie z 2002r.

    Ok, ale napisz, gdzie chcesz te szpilki wymieniać? Bo wiesz, nie do
    końca wiadomo, którą część wydechu trawiłeś/czyściłeś.

    pozdr
    DP

  • 4. Data: 2011-04-01 07:21:06
    Od: amos <g...@g...com>

    On 31 Mar, 21:58, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:

    > Ok, ale napisz, gdzie chcesz te szpilki wymieniać? Bo wiesz, nie do
    > końca wiadomo, którą część wydechu trawiłeś/czyściłeś.

    zeby zobrazowac dokladniej dodam, ze chodzi kolektor wydechowy.

    Poniewaz jest tam sporo zakamarow, aby zrobic to dobrze (a tak
    chcialbym to zrobic) najlepiej byloby zdjac wydech, stad pytanie o
    szpilki (mocujace kolektory do silnika) i uszczelki (od strony silnika
    i tlumika koncowego).

    Niestety kolektory sa pod chodnica, i niewiele widac. Zresztaja pisal
    Ditron, jesli sa tam miedziane oringi (ktore jak sie domyslam sa
    jednorazowe) to i tak pewnie sa schowane gleboko i widoczne dopiero po
    rozmontowaniu.

    Testowo wytrawilem spodnia czesc, w ktorej 4 rury schodza sie w jedna
    i kolanko za laczeniem do koncowego, czyli fragment malo widoczny.
    Jest i tak o wiele lepiej niz przed samym tawieniem, lecz chcialbym
    nad tym popracowac.

    Do trawienia uzywalem zelu LOT S GEL.
    --
    amos

  • 5. Data: 2011-04-01 11:50:04
    Od: amos <g...@g...com>

    On 31 Mar, 21:58, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
    > podeślij linka do fotek, żeby
    > można było ocenić straty.

    Strat na szczescie jeszcze nie ma ;)

    Tutaj 2 foty: http://tinyurl.com/3jw7uu3

    Pierwsza obrazuje obecny stan kolektora (od lewej strony widac jedno
    przypadkowe pociagniecie walka i jego efekt, druga natomiast
    wytrawiona czesc.

    Nie jest to zrobione dokladnie ani dobrze wymyte, niestety nie mam w
    tym miejscu dostepu do wody.

    Ogolnie ciezko to zrobic jak trzeba kleczac na kolanach, dlatego mysle
    o demontazu wydechu.

    --
    amos

  • 6. Data: 2011-04-02 08:18:59
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-04-01 13:50, amos pisze:

> [...]
    >
    > Pierwsza obrazuje obecny stan kolektora (od lewej strony widac jedno
    > przypadkowe pociagniecie walka i jego efekt, druga natomiast

    Kiedyś czyściłem podobnie zmęczone kolanka, proponuję pastę polerską i
    wio. Uzbrój się w cierpliwość, bo wymaga to nieco czasu.

    > Nie jest to zrobione dokladnie ani dobrze wymyte, niestety nie mam w
    > tym miejscu dostepu do wody.
    >
    > Ogolnie ciezko to zrobic jak trzeba kleczac na kolanach, dlatego mysle
    > o demontazu wydechu.

    Jedyne na co trzeba uważać, to aby nie urwać szpilek mocujących
    kolektory. Często są osłabione bo pracują w dużych temperaturach. Czy są
    podkładki w tym konkretnym motocyklu to nie wiem, ale pewnie znajdziesz
    odpowiedź jak pogrzebiesz w fiszkach w necie. Na pewno przy składaniu
    trzeba dać trochę pasty uszczelniającej do wydechów, inaczej będziesz
    miał przedmuchy.

    Pozdr
    DP

  • 7. Data: 2011-04-04 11:45:24
    Od: amos <g...@g...com>

    On 2 Kwi, 10:18, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2011-04-01 13:50, amos pisze:
    > proponuję pastę polerską i
    > wio. Uzbrój się w cierpliwość, bo wymaga to nieco czasu.

    Pasta trawiaca dziala bardzo skutecznie i bez wysilku. Mam wrazenie,
    ze pasta + polerka da bardzo dobry efekt.
    Mialem jednak nadzieje, ze da sie bez wysilku ;)

    Tak naprawde mam slabe warunki warsztatowe. Jedynie mala piwnica w
    bloku...

> [...]
    > odpowiedź jak pogrzebiesz w fiszkach w necie. Na pewno przy składaniu
    > trzeba dać trochę pasty uszczelniającej do wydechów, inaczej będziesz

    Dzieki za rade,
    Czy takie osmioletnie szpilki da sie jeszcze zamontowac, czy od razu
    zakupic nowe?

    --
    amos

  • 8. Data: 2011-04-04 11:54:35
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-04 13:45, amos pisze:

    > Czy takie osmioletnie szpilki da sie jeszcze zamontowac, czy od razu
    > zakupic nowe?

    Powinny dac rade byle gwint byl czysty i jesli dokrecasz sprawnym
    kluczem dynamometrycznym momentem zgodnym z instrukcja.

    KJ