    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Płacz i zgrzytanie zębów...
    Date: Wed, 3 Jun 2020 17:50:56 +0200

    [
    - Mamo, mamo... Dzieci nie chcą się ze na bawić...
    - Zabierz zabawki i idź do innej piaskownicy...
    - Do jakiej?
    - Choćby do tej:
    https://proline.pl/?n=kompendium-wiedzy-led-odpowied
    zi-na-najczesciej-zadawane-pytania
    Tam są także stałonapięciowe...
    - I impulsywne...
    - Impulsowe...
    - Tam nie ma zabawek z ujemną rezystancją...
    - Ale są czerwone LEDki, którymi bawiłeś się jako kilkulatek...
    - W ich piaskownicy jasność LEDek nie zależy od temperatury...
    - Ale w życiu zależy:
    https://youtu.be/PWV_c-57Iiw?t=226
    - Chcę się bawić!!! Nie chcę życia!!!
    - Z tymi dziećmi nie ma zabawy bez ćpania narkotyków czy innych klejów...
    ]

    Sorry, ale powalają mnie Wasze wypowiedzi...
    Jeśli chcecie ze mną rozmawiać o: energii, mocy, silnikach,
    LEDkach -- chyba wcześniej zasięgnijcie języka...

    25 i 23 różnią się nie którymś miejscem po przecinku, lecz miejscem przed
    przecinkiem. Ciekawe, czy taki ktoś spodziewając się wydania mu 25 zł reszty
    zadowoli się odebraniem 23 złotych. Nie trzeba wielkich kalkulatorów, by
    wiedzieć, że zmniejszenie prądu do połowy z jednoczesnym zmniejszeniem
    napięcia z 12 V do 11 V da ~23 W z 50 W -- oszacowałem to w pamięci,
    w locie tak zwanym, bez świadomych kalkulacji... Kalkulatorem podparłem
    się, aby wykazać, że to naprawdę ~23 W... Ktoś obeznany z elektroniką
    kalkuluje to podświadomie! (nie jestem ani elektrykiem, ani elektronikiem,
    ale osobiście znam i elektryków i elektroników)

    Przewodniki mają dodatnią rezystancję, nadprzewodniki mają zerową lub bardzo
    małą. O ujemnej REZYSTANCJI słyszę po raz pierwszy w życiu, zaś w typowym
    silniku elektrycznym do głosu dochodzi IMPEDANCJA, nie rezystancja...

    Co do jednego zgoda -- warto szanować autorytety, nie zaś pseudoautorytety.

    -=-

    Bez zbadania, nie wiem, jakie zasilacze zostały zastosowane w wiadomych
    oprawach, więc i nie będę niczego zakładał z góry, bo mnie zależy na
    jasnym, lecz ściemnialnym oświetleniu, nie na pustych rozważaniach
    teoretycznych odkrywających prawdy typu: ,,nie ma jasności bez elektryczności''...

    Kończę swój udział w wiadomej rozmowie -- chyba, że ktoś wie, co znajduje się
    wewnątrz tych opraw. (jakie LEDki, jakie zasilacze, jakie plastyki -- czy można
    to zamontować pod okapem kuchennym, 3/4 metra nad palikami gazowymi...)

    -=-

    W Chinach są całe masy ściemnialnych LEDek włączanych/sterowanych machnięciem ręki...

    --