  • 1. Data: 2020-06-03 17:50:56
    Temat: Płacz i zgrzytanie zębów...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    [
    - Mamo, mamo... Dzieci nie chcą się ze na bawić...
    - Zabierz zabawki i idź do innej piaskownicy...
    - Do jakiej?
    - Choćby do tej:
    https://proline.pl/?n=kompendium-wiedzy-led-odpowied
    zi-na-najczesciej-zadawane-pytania
    Tam są także stałonapięciowe...
    - I impulsywne...
    - Impulsowe...
    - Tam nie ma zabawek z ujemną rezystancją...
    - Ale są czerwone LEDki, którymi bawiłeś się jako kilkulatek...
    - W ich piaskownicy jasność LEDek nie zależy od temperatury...
    - Ale w życiu zależy:
    https://youtu.be/PWV_c-57Iiw?t=226
    - Chcę się bawić!!! Nie chcę życia!!!
    - Z tymi dziećmi nie ma zabawy bez ćpania narkotyków czy innych klejów...
    ]

    Sorry, ale powalają mnie Wasze wypowiedzi...
    Jeśli chcecie ze mną rozmawiać o: energii, mocy, silnikach,
    LEDkach -- chyba wcześniej zasięgnijcie języka...

    25 i 23 różnią się nie którymś miejscem po przecinku, lecz miejscem przed
    przecinkiem. Ciekawe, czy taki ktoś spodziewając się wydania mu 25 zł reszty
    zadowoli się odebraniem 23 złotych. Nie trzeba wielkich kalkulatorów, by
    wiedzieć, że zmniejszenie prądu do połowy z jednoczesnym zmniejszeniem
    napięcia z 12 V do 11 V da ~23 W z 50 W -- oszacowałem to w pamięci,
    w locie tak zwanym, bez świadomych kalkulacji... Kalkulatorem podparłem
    się, aby wykazać, że to naprawdę ~23 W... Ktoś obeznany z elektroniką
    kalkuluje to podświadomie! (nie jestem ani elektrykiem, ani elektronikiem,
    ale osobiście znam i elektryków i elektroników)

    Przewodniki mają dodatnią rezystancję, nadprzewodniki mają zerową lub bardzo
    małą. O ujemnej REZYSTANCJI słyszę po raz pierwszy w życiu, zaś w typowym
    silniku elektrycznym do głosu dochodzi IMPEDANCJA, nie rezystancja...

    Co do jednego zgoda -- warto szanować autorytety, nie zaś pseudoautorytety.

    -=-

    Bez zbadania, nie wiem, jakie zasilacze zostały zastosowane w wiadomych
    oprawach, więc i nie będę niczego zakładał z góry, bo mnie zależy na
    jasnym, lecz ściemnialnym oświetleniu, nie na pustych rozważaniach
    teoretycznych odkrywających prawdy typu: ,,nie ma jasności bez elektryczności''...

    Kończę swój udział w wiadomej rozmowie -- chyba, że ktoś wie, co znajduje się
    wewnątrz tych opraw. (jakie LEDki, jakie zasilacze, jakie plastyki -- czy można
    to zamontować pod okapem kuchennym, 3/4 metra nad palikami gazowymi...)

    -=-

    W Chinach są całe masy ściemnialnych LEDek włączanych/sterowanych machnięciem ręki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-06-03 18:32:53
    Temat: Re: Płacz i zgrzytanie zębów...
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > Jeśli chcecie ze mną rozmawiać o: energii, mocy, silnikach,
    > LEDkach -- chyba wcześniej zasięgnijcie języka...

    Super! Może wreszcie wylądujesz w KF i będzie spokój :-)

    P.P.

  • 3. Data: 2020-06-03 18:47:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł Pawłowicz" 5ed7d0b6$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > Super! Może wreszcie wylądujesz w KF i będzie spokój :-)

    Nawet jeśli wyląduję:
    - Biecek nie wyląduje
    - genetyka nie wyląduje
    (zanim urodziłem się, wiedziano,
    że X ulega dezaktywacji)
    - różowy nie będzie zwykłym kolorem,
    lecz zlepkiem wszystkich kolorów...

    Expierdom takim jak Ty ulży, ale ogólnie świat na tym nie
    ucierpi... Pogadaj może z Animką -- o kolorach i nie tylko...

    Mnie naprawdę te kolorowe rozmowy zjadły zbyt dużo czasu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2020-06-03 22:46:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > W Chinach są całe masy ściemnialnych LEDek włączanych/sterowanych

    Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

    Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie, że piszesz to pod
    wpływem prochów zmieszanych z burbonem.

    Jeżeli chcesz podyskutować i czegoś się dowiedzieć to radzę zadawać
    pytania zwięźle i bez zbędnej beletrystyki.

    Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich
    zdaniach.

  • 5. Data: 2020-06-04 00:11:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uzytkownik" 5ed80c0c$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

    O coś takiego:
    https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053
    lub takiego:
    http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploa
    ds/2014/07/d3.jpg

    > Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie,

    Wrażenia mylą, ale to już opisywaliśmy w innych (kolorowych)
    wątkach... Chwila odpoczynku od grupy -- i mam, co chcę...

    > Jeżeli chcesz podyskutować

    Tu nie mam z kim...

    > i czegoś się dowiedzieć

    Dowiedziałem się, czego chciałem w chwil kilka...

    > Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich zdaniach.

    Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

    -=-

    Szukałem sterowania LEDkami. <-- jedno krótkie zdanie
    Szukałem zasilacza, który mógłbym wstawić w miejsce zastanego. <-- drugie krótkie
    zdanie
    Szukałem tanich, jasnych, ściemnialnych LEDek oświetleniowych. <-- trzecie
    krótkie zdanie

    Wiesz, ile czasu kosztowało mnie znalezienie odpowiedzi
    w necie? -- ~7 razy mniej, niż napisanie tego postu,
    którego celem jest ukazanie mONdrości grupowej...
    (mądrości ludzi, którzy na ten temat wiedzą tyle, co ja)

    Raptem jeden JF wiedział, że stabilizacja prądu
    nie jest kosztowna, choć gotowca nie podał...

    -=-

    Mając kupione LEDki + podmieniony zasilacz
    z potencjometrem, mamy to, czego szukałem...

    Prosto, tanio, skutecznie. Trzeba tylko wiedzieć, jak taki
    zasilacz pracuje (mówi o tym film) i jak jest zbudowany
    (trzeba mieć jakąś praktykę), aby ,,dyskutować'' i radzić...

    Trzeba też ten zasilacz zbudować, a do tego zbudowania trzeba
    znać budowę ,,opraw''... Być może jest tak, jak piszę JF:
    12 V, 3 LEDki+rezystor
    Być może jest jakoś inaczej! Może jest nietypowe napięcie,
    bo i po co miałoby być 12 V w kompaktowych oprawach?

    Trochę można teraz pozgadywać -- wiadomo (chyba wiadomo) ile
    jest LEDek w oprawie i jaką oprawy mają moc w watach, choć
    nie wiadomo, czy to moc samych LEDek, czy kompletu...

    Jeśli to jednowatowe LEDki -- jest ich 50 na 150 cm.
    (idąc w przeciwna stronę -- wiemy, jakie mniej więcej są)

    Epistar -- trzeba zobaczyć, co produkuje...
    Być może nie produkuje zbyt wielu odmian...

    Przy dobrych wiatrach -- zasilacz można wykonać w ciemno!
    (lub choćby wykonać szkielet, który łatwo uzupełnić...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-06-04 08:07:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > O coś takiego:
    >    https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053

    Chodzi Ci o POWER LED czy też o taki fajny zasilacz z regulacją prądu?

    > lub takiego:
    > http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploa
    ds/2014/07/d3.jpg

    W związku z tym, jaki masz problem?

    Chcesz, żeby Ci to ktoś polutował, zasponsorował, a może wytłumaczył co
    to jest "regulowane, analogowe źródło prądowe" i jak działa?

    W Twoich wątkach zauważyłem, że dużo już Ci koledzy wytłumaczyli, ale
    widzę, że nie bardzo łapiesz o co chodzi i do tego jeszcze się obrażasz
    na nich, że tego nie rozumiesz.

    Postaram się więc w miarę zwięźle opisać i wytłumaczyć.

    Nie każde źródło światła LED daje się regulować. Jeżeli dana "żarówka"
    LED ma wbudowaną przetwornicę to w większości przypadków zapomnij o
    regulowaniu natężenia oświetlenia. Takie "żarówki" LED potrafią pracować
    w bardzo szerokim zakresie napięcia zasilającego np. od 80 do 260V nie
    zmieniając przy tym natężenia światła. Wszystko przez to, że
    przetwornica zasilająca pracuje jako źródło stałoprądowe. Wstawianie
    jakichkolwiek rezystorów mija się z celem, bo raz, że nie wpłynie to na
    jasność świecenia, a po drugie musiałbyś użyć rezystora o dużej mocy.

    Są jednak w sprzedaży "żarówki" LED przystosowane do regulacji, ale one
    są zbudowane inaczej. Wewnątrz jeżeli jest przetwornica to ona po prostu
    reaguje zmianą wartości prądu zasilającego LED-y na szerokość
    wypełnienia sinusoidy.
    https://beasthackerz.ru/pl/wi-fi-lokalnaya-set/kak-s
    delat-prostoi-regulyator-napryazheniya-220v-regulyat
    or-peremennogo.html
    regulatora fazowego (ściemniacza). Tutaj podłączanie rezystora w szereg
    także nic nie da, bo w przetwornicy jest elektronika, która reaguje na
    szerokość wypełnienia.

    Kolejnym rodzajem "żarówek" LED są takie, które nie mają przetwornicy, a
    tylko mają rezystory ograniczające wartość prądu. Te także daje się
    regulować, ale regulacja jest bardzo nieliniowa. Wstawianie rezystorów
    zmieni natężenie światła, ale w rezystorze będzie się wydzielała duża
    moc strat. Podobnie też będzie z analogowym regulowanym źródłem
    prądowym, które wskazałeś

    http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploa
    ds/2014/07/d3.jpg

    Tutaj w tranzystorze T1 oraz rezystorze R1 będzie się wydzielała duża
    ilość energii w postaci ciepła. Taka regulacja poziomu oświetlenia jest
    nieefektywna, bo nie ogranicza zużycia energii elektrycznej.

    Jedynym sensownym sposobem regulacji natężenia oświetlenia LED jest
    regulacja fazowa lub regulacja PWM. Tylko takie sposoby regulacji
    oświetlenia LED dają oszczędności, ponieważ moc strat w elementach
    ograniczających moc LED-a jest ograniczona do minimum.

    Jeżeli zaś chodzi o POWER LED to zazwyczaj nie mają one żadnych
    rezystorów, choć są też wyposażone w ogranicznik prądowy. Jak podłączysz
    wprost do wydajnego zasilacza, którego napięcie będzie wyższe od
    napięcia walencyjnego LED-a to po prostu błyśnie tylko raz i się spali.
    Tutaj musisz użyć po pierwsze źródła stałoprądowego do zasilania takiego
    LED-a, a regulatora PWM do regulacji natężenia światła. Można też użyć
    normalnego zasilacza oraz rezystora ograniczającego prąd, ale w
    rezystorze będzie wydzielana moc w postaci ciepła. Tym większa im
    większe będzie napięcie zasilające. Aby ograniczyć w tym rezystorze moc
    strat należy dobrać zasilacz o napięciu jak najmniejszym, ale oczywiście
    większym od napięcia walencyjnego LED-a. Aby cokolwiek zdziałać z takimi
    LED-ami to trzeba znać konkretne parametry. Te, które nie mają żadnego
    rezystora ani żadnej elektroniki mają napięcia zasilania rzędu 3-4V.

    Tylko nie bardzo rozumiem po co chcesz wyważać otwarte drzwi skoro można
    kupić gotowe regulatory/sterowniki PWM do LED-ów za grosze? Taniej niż
    koszt elementów elektronicznych, które trzeba by było kupić do
    samodzielnego zmontowania.

    Pierwsze z brzegu:
    https://www.akb-poland.com/sciemniacz-led-manualny-9
    6w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=3578
    12442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8w
    YCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE

    https://pl.aliexpress.com/item/32842135081.html?src=
    google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&i
    sdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Gploogle_7_shopping&a
    ff_atform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=8888
    88&albcp=6459808507&albag=76872920869&trgt=539263010
    115&crea=pl32842135081&netw=u&device=c&albpg=5392630
    10115&albpd=pl32842135081&gclid=EAIaIQobChMIiant4Lvn
    6QIVjE8YCh16FQcgEAQYBSABEgKOC_D_BwE&gclsrc=aw.ds

    > Tu nie mam z kim...

    Może złą grupę wybrałeś. Pytałeś na grupie pl.misc.psychiatria?

    > Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

    Pisania także. Polecam.

  • 7. Data: 2020-06-04 15:14:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uzytkownik" 5ed88fb7$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > W związku z tym, jaki masz problem?

    Miałem -- szukałem taniego zasilacza.

    > Chcesz, żeby Ci to ktoś polutował,

    Nie -- mam aż dwie lutownice...

    > zasponsorował,

    Nie -- teraz jest walka o spadek przychodów...

    > a może wytłumaczył co

    Wytłumaczono aż nazbyt starannie...

    > to jest "regulowane, analogowe źródło prądowe" i jak działa?

    > W Twoich wątkach zauważyłem, że dużo już Ci koledzy wytłumaczyli,

    Koledzy z grup czy koledzy z filmów?
    Koledzy z grup wytłumaczyli -- że nie mają pojęcia o zasilaczach...
    Jedynie JF zauważył, że zasilacz stałoprądowy jest (czy może być)
    tani, więc chyba JF coś wiedział... Koledzy spoza grup wytłumaczyli
    aż zbyt starannie, jak wygląda taki zasilacz i jak dobrać odpowiednie
    wartości... JF podpowiedział, jak mogą być zbudowane/zorganizowane taśmy...

    > ale widzę, że nie bardzo łapiesz o co chodzi

    Ależ wiem -- koledzy z grup nie są elektronikami.
    [też nie jestem, ale nie udaję elektronika]

    > i do tego jeszcze się obrażasz

    Odpowiadasz na mój post, ale chyba piszesz nie do mnie?

    > na nich, że tego nie rozumiesz.

    Ależ rozumiem -- nie każdy jest elektronikiem.

    > Postaram się więc w miarę zwięźle opisać i wytłumaczyć.

    Po co? -- przecież rozumiem, że nie każdy może być elektronikiem.

    -=-

    Reszty nie czytam -- bo szkoda mi czasu.
    Mam masę zaległości powstałych w kolorowym efekcie
    wdania się w niepotrzebne tłumaczenia okołogenetyczne...
    [dlatego od razu łapię film, na którym prelegent zastrzega, że kolorowo nie będzie!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2020-06-04 16:26:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > Reszty nie czytam -- bo szkoda mi czasu.

    Zadajesz pytanie na grupie, ktoś poświęca swój prywatny czas, żeby ci
    odpowiedzieć, a ty stwierdzasz, że szkoda ci czasu na czytanie?

    Dawno nie spotkałem się na grupach z takim chamstwem.

    --
    W akademiku w pokoju studenckim trwa impreza. Biesiadnicy
    raz po raz wznosza toast:

  • 9. Data: 2020-06-04 16:53:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-06-04 16:26, Queequeg wrote:
> [...]
    > odpowiedzieć, a ty stwierdzasz, że szkoda ci czasu na czytanie?
    >
    > Dawno nie spotkałem się na grupach z takim chamstwem.

    Ja już się poddałem - próbowałem niedawno gościowi pomóc, ale w końcu w
    chamskiej formie stwierdził, że na niczym się nie znam. Chyba ma jakiś
    problem z własnym ego.

  • 10. Data: 2020-06-04 17:22:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-04 o 16:26, Queequeg pisze:
> [...]
    > odpowiedzieć, a ty stwierdzasz, że szkoda ci czasu na czytanie?
    >
    > Dawno nie spotkałem się na grupach z takim chamstwem.

    Zwłaszcza, że dalej wszystko zostało dokładnie opisane, wraz z linkiem
    do zasilacza.

    To nawet trudno skomentować :(

    --
    Pozdrawiam.