  • 1. Data: 2023-12-14 23:16:18
    Temat: Play -- przenośny problem
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Przeniosłem numer z Orange do Play.
    Play proponuje aktywację karty...
    Problem w tym, że karta (plastyk) jest uszkodzona -- taki
    problem przytrafiał się mi wielokrotnie...

    W salonie (galeria Biała w Białymstoku) położyłem duży, biały plastyk
    z bardzo wyraźnie napisanym numerem telefonu oraz dowód osobisty
    i właśnie włączaną komórkę Nokii...

    Dwie panie ,,rozwiązywały'' problem...

    P - ten numer jest zawieszony
    E - dlaczego?
    P - bo jest przeterminowany; trzeba doładować
    E - nie był uruchomiony po przeniesieniu
    P - a... to inny numer... trzeba aktywować...
    E - telefon nie widzi tej karty
    P - telefon jest uszkodzony
    E - są tu dwa sloty; inne karty w tym telefonie pracują poprawnie
    w obu slotach; ta karta nie pracuje w żadnym; nie jest widoczna
    (telefon jej nie widzi)
    P - telefon jest uszkodzony
    E - proszę włożyć do swego
    P - nie

    wyjmuję smartfon

    P - proszę zdjąć case; nie chcę uszkodzić

    wyjmuję magnetyczną końcówkę z telefonu; zdejmuję case; proszę o jakąś
    igłę; wysuwam karty; podmieniam jedną z SIMkart; smartfon włożonej
    SIMkarty (oczywiście) nie widzi; podaję smartfon obsługantce...

    P - w telefonie jest jeszcze karta Plusa
    E - jest; mogę wyjąć...
    P - trzeba wpłacić dwie dychy
    E - gdzie wpłacić? wleje pani te dwie dychy do karty?
    P - trzeba aktywować numer
    E - jak?
    P - trzeba zadzwonić
    E - jak? skoro karta jest uszkodzona
    P - trzeba zadzwonić, wysłać SMS, sprawdzić saldo...
    E - ta karta jest uszkodzona, nie można zadzwonić z niej;
    trzeba ją wymienić na sprawną przed aktywacją tego numeru
    P - to kosztuje 30 złotych
    E - co kosztuje 30 złotych?
    P - wymiana uszkodzonej karty; karta jest uszkodzona
    E - owszem, jest uszkodzona; właśnie z tym problemem
    tutaj przyszedłem
    P - nie można doładować nieaktywnego numeru
    E - to nie pierwszy numer z takim problemem; wcześniej
    bywały takie problemy i z kartą Faktu, i Play...
    P - więc proszę iść do innego operatora
    E - jak pani widzi, poszedłem

    skoro w telefonie jest także karta Plusa

    P - trzeba aktywować numer
    E - jak?
    P - zadzwonić...
    E - jak? skoro karta jest zepsuta?
    P - może pan przejść na abonament
    E - co mi da abonament?
    P - może pan kupić starter za 5 złotych
    E - i będę miał ten numer?
    P - oczywiście nie
    E - ta karta nie była uruchomiona; jest od początku uszkodzona
    P - karta jest porysowana
    E - jest, bo ją sprawdzałem, ale nie była aktywowana
    P - dwie dychy, dwie dychy...
    E - co pani uczyni z tymi dwiema dychami? skoro karta jest uszkodzona...
    P - karta jest pogięta

    (może spuchnięta? -- trochę niewyraźnie powiedziane)

    E - o jakim pogięciu pani mówi?
    P - karta jest uszkodzona
    E - tak, właśnie z tym problemem tu przyszedłem...
    P - trzeba aktywować numer
    E - może pracują tu także mężczyźni?
    nie jestem seksistą, ale takie problemy miałem i mężczyźni
    rozwiązywali te problemy bez trudo, choć kobietom nie udawało się

    dotyczy to Play; przykładowo w Orange kobiety rozwiązywały problemy
    zdecydowanie sprawniej niż (zwykle bardzo gadatliwi) mężczyźni

    P - na Ziemlonych Wzgorzach

    Rzecz jasna nieliteralnie tak było -- ale z całą stanowczością
    zapewniam, że [bez]sens rozmowy był właśnie taki, jak
    zaprezentowałem wyżej, choć oferty typu:
    - dwie dychy
    - dwie dychy, dwie dychy
    - wymina uszkodzonej karty kosztuje 30 złotych
    - trzeba aktywować
    - trzeba zadzwonić
    padały częściej niż wyżej zaprezentowałem...

    Do Plusa mi teraz nie po drodze, choć w Plusie jest mi bardzo dobrze;
    z Orange ten numer kiedyś przeniosłem... Zaszedłem więc do T-mobile,
    gdzie zaproponowano mi podjęcie próby przeniesienia numeru, zauważając
    przy tym, że ten inny operator (w tym wypadku Play) ma 6 godzin na
    przekazanie decyzji o uwolnieniu numeru -- na miejscu nie poznam
    decyzji... Zaproponowano mi sprawdzenie (za ścianą -- w Play)
    statusu numeru... Odparłem, że za ścianą byłem przed chwilą
    i raczej ;) nie ma tam z kim rozmawiać...

    Ostatecznie zdecydowałem się na:
    - opisanie zdarzenia tutaj
    - skierowanie netowej prośby do Play
    - ewentualną wizytację salonu na Zielonych Wzgórzach
    - ewentualną próbę późniejszego przeniesienia numeru
    (do Plusa, T-Mobile, Orange... gdziekolwiek, gdzie
    nie trzeba odbierać SMS)

    -=-

    Statusu numeru nie znam. Nie przeterminował się, bo nie został
    aktywowany, bo aktywacja wymaga użycia sprawnej SIMkarty...

    Aplikacja Play mówi:

    Witaj w Play

    Czas na aktywację. Włóż kartę do
    telefonu i zadzwoń do znajomych, rodziny
    lub sprawdź stan konta kodem *101#.
    Aktywacja Twojej oferty potrwa około
    20 minut.

    ZAMKNIJ

    Inny taki numer (którego aktywacji domagał się od niedawna Play)
    uruchomiłem (bo karta była sprawna) i ma być czynny w Play jeszcze
    prawie rok... Oba numery prawdopodobnie były przenoszone tego samego
    dnia z Orange do Play -- być może na Poczcie. W tamtych czasach Play
    zezwalał na trzymanie nieaktywnych numerów przez kilka lat od czasu
    przeniesienia do Play, o czym Play wyraźnie informował, dodając
    przy tym, że Bonus za przeniesienie może za jakiś czas nie istnieć...

    Mnie Play wówczas poinformował dodatkowo indywidualnie, gdyż
    zwróciłem się z takim pytaniem.

    Teraz przenoszony numer **chyba** jest od razu aktywny.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2023-12-22 00:41:04
    Temat: Re: Play -- przenośny problem
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 gru 2023 o 23:16, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ostatecznie zdecydowałem się na:
    >  - opisanie zdarzenia tutaj

    Opisałem...

    >  - skierowanie netowej prośby do Play

    Skierowałem... Dwakroć mnie uprzedzono o nadciągającym telefonicznym
    połączeniu, raz zadzwoniono i pogadano ze mną, polecając mi salonową
    wizytację celem otrzy_mania plastykowego duplikatu SIMki.

    >  - ewentualną wizytację salonu na Zielonych Wzgórzach

    Odwiedziłem. Bez zbędnych słów otrzymałem duplikat wraz z info, że
    teraz będzie OK, ale trzeba zaczekać do 4 godzin... SIMka od razu
    zastartowała -- została zobaczona przez komórkę, ale kilka minut
    później zniknęła i do tej pory nie powróciła... O 19:40 przywędrował
    do mnie SMS informujący mnie o rozpoczęciu wymiany karty SIM...
    Teraz jest 23:37 -- nowa SIMka nie jest widoczna w telefonie...
    Ostatni restart poczyniłem przed kilkoma minutami; zaczekam jeszcze
    kilka minut, zrestartuję kolejny raz, ale raczej bez złudzeń na
    uruchomienie tej SIMki... W komórce są teraz dwie SIMki -- nowa
    kłopotliwa (telefon jej nie widzi -- choć przez chwilę widział,
    co pokazałem obsługantce Play) i SIMka matki Biura (579 515 373
    trzymanego w Play) pracująca poprawnie...

    >  - ewentualną próbę późniejszego przeniesienia numeru
    >    (do Plusa, T-Mobile, Orange... gdziekolwiek, gdzie
    >    nie trzeba odbierać SMS)

    Ale czy uda się?...

    > -=-

    > Statusu numeru nie znam. Nie przeterminował się, bo nie został
    > aktywowany, bo aktywacja wymaga użycia sprawnej SIMkarty...

    Jest 23:40, przed chwilą restartowałem telefon -- nowa SIMka nie
    jest widoczna...

    -=-

    Ww. numer kończy się cyframi 534, ojcu podarowałem podobny,
    to znaczy zakończony cyframi 435 a zaczynający się tak samo jak ww...

    Oba z Virgin; przeniesione do Orange, skąd przeniosłem je do Play...
    Ten z końcówką 435 posłużył mi do tego i owego ;) w Play, zebrał na
    siebie sporo doładowań i wyfrunął (rzecz jasna ze stratą 20 pln) do
    Polkomtelu, skąd przeszedł do a2mobile i służy ojcu w Millennium...

    Ojca Millennijna debetówka dziś zbiesiła się -- ani plastykiem nie
    można było zapłacić, ani moim telefonem za pomocą Portfela Google.
    Na WWW widać stan superpozycji -- płatności zbliżeniowe są WŁĄczone
    i zarazem są WYŁĄczone... Odpaliłem ojcu apkę na jego smartfonie,
    po czym odpaliłem też na swoim... Obie pracują poprawnie -- zapewne
    też w superpozycji... ;) Ojca debetówkę wywaliłem ze swego Portfela
    i wrzuciłem do Portfela ojca -- ale że ojciec nie ma hasła (więc to
    wrzucenie nie doszło do skutku) po czym wrzuciłem ją ponownie sobie
    do Portfela Google...

    23:49 -- SIMka nie jest widoczna w komórce Nokii

    Mocny w liczeniu nie jestem, ale chyba 4 godziny od 19:40 minęły...

    Jest 00:02 -- nadal SIMki nie widać w Nokii...

    -=-

    Ojciec rozwalił swego Linuksa Q4OS -- usiłuję mu uruchomić W10...
    Ten W10 żywcem zerżnięty z Acera@Intelu -- aktualizuje się, choć
    mu do szczęścia brakuje tego i owego, gdyż przeniosłem tylko
    systemową partycję... Potrzebna jest jeszcze partycja z danymi
    i RAMdysk z literką R, do którego to i owo odwołuje się... Na
    razie jako partycję z danymi podczepiłem tę od WXP -- nawet
    trochę ;) pasuje...

    Na blaszaku kupionym latem 2008 jest teraz: uszkodzony Q4OS,
    WXP (nie można z niego obsłużyć Millennium) i niepełny W10...

    Dociągnę W10 i zainstaluję ponownie Q4OS -- bo nie potrafię
    pozbierać tego, co zostało z dawnej świetności...

    -=-

    Matce kupiłem 13 maja ubr. radio FM za 59 pln TechniSAt.
    https://www.euro.com.pl/radioodbiorniki/technisat-tr
    avelradio-2.bhtml

    Była z niego zadowolona, ale przed kilkoma tygodniami radio
    odmówiło posłuszeństwa... [radio ma słuchać? -- toż to ludzie
    słuchają radia!!! jakoś tam będzie...] Odwiozłem do EuroAGD,
    złożyłem reklamację, dostałem info o nieopłacalności wymiany
    i decyzję o reperacji, po czym otrzymałem info wzywające mnie
    do sklepu... W poniedziałek przyjechałem do sklepu, odczekałem
    kilkadziesiąt minut, odebrałem 59 pln, ale że w tamtym sklepie
    takiego radia nowego nie było -- pojechałem do innego EuroAGD
    i kupiłem nowe radio -- w mieszkaniu okazało się, że nie jest
    sprawne, więc zawiozłem je do sklepu i złożyłem reklamację...

    Matce proponowałem głośnik BT za 30 pln -- ale ona chce takie
    radio, jakie miała... Sencor SSS 1060 NYX Mini niebieski dziś
    można kupić za 99 pln -- albo drożej, ale ja to coś kupiłem
    za 30pln w Carrefourze z możliwością zwrócenia bez podawania
    przyczyny... Mnie ten głośnik pasuje. :)

    W instrukcji napisali, coby nie zanurzać całkowicie w wodzie,
    bo tam (do wody) fotony nie docierają... Trochę (napisali)
    trzeba wystawić poza wodę -- chyba, że ktoś chce słuchać
    tylko z karty pamięci...

    Ale matka nie chce głośnika -- chce koniecznie radio...

    -=-

    Nowa SIMka nadal nie jest widoczna w Nokii -- niemal 5 godzin minęło...
    00:30 -- za 10 minut minie 5 godzina od nadania SMS, który przywędrował
    zdecydowanie nie wcześniej niż otrzymałem nową SIMkę...

    Trzeba chyba znów napisać do Play, znów wysłuchać tego i ow_ego,
    znów powędrować do salonu, znów odebrać dupli_kat...

    Aby było jasne -- SIMka jest poprawnie włożona, razem z dużymi
    ramkami, choć wydłubałem z dużego (półdużego) plastyku tylko
    najmniejszy fragment... Nierzadko wkładam -- bezproblemowo
    tylko ten malutki fragmencik, ale tym razem jest komplet...

    -=-

    Przełożyłem SIMki w slotach...
    SIMka matki jest widoczna, nowa SIMka nie jest widoczna...
    Obie z Play, gdzie dłuugo leżakowały; oba numery zostały
    wezwane do aktywowania -- razem z co najmniej jeszcze jednym...
    Tylko z jednym numerem jest problem...

    Jest godzina 00:40 -- telefon nie widzi SIMki...
    Minęło 5 godzin...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 3. Data: 2023-12-22 23:13:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2023 o 00:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > co pokazałem obsługantce Play) i SIMka matki Biura (579 515 373
    > trzymanego w Play) pracująca poprawnie...

    Napisałem ponownie i dostałem kilka ;) (może i kilkanaście)
    informacji (m@ilem i SMSami) o procesie wymiany karty SIM.

    SIMkarta wreszcie jest widoczna, można z niej zadzwonić i sprawdzić
    stan telefonicznego konta -- 5pln i 6GB do 01 stycznia 2024 r.

    Taryfą jest 'Play na Kartę'.

    Niebawem chcę przejść na 'Play na Kartę odNOWA'...

    5pln i 6GB to coś, ale w a2mobile mam gadanie bez limitu
    i niemal pełny pakiet 300GB...

    > Ale czy uda się?...

    Obaczym, co nastąpi...

> [...]

    > siebie sporo doładowań i wyfrunął (rzecz jasna ze stratą 20 pln) do
    > Polkomtelu, skąd przeszedł do a2mobile i służy ojcu w Millennium...

    Ojciec utrzymuje, iż wymusił :) na Millennium zmianę numeru, ale wg
    mnie -- niekoniecznie... Siak czy inaczej -- w ojca telefonie teraz
    są dwie SIMki i aktywna apka, więc chyba jest OK...

> [...]
    > i wrzuciłem do Portfela ojca -- ale że ojciec nie ma hasła (więc to
    > wrzucenie nie doszło do skutku) po czym wrzuciłem ją ponownie sobie

    I z plastykiem OK, i telefoniczne płacenie poszło...

> [...]
    > i RAMdysk z literką R, do którego to i owo odwołuje się... Na
    > razie jako partycję z danymi podczepiłem tę od WXP -- nawet

    W10 nieźle pracuje... Jakiś czas proponował aktywację, lecz
    finalnie zaniechał tego żądania z nieznanych mi przyczyn...

> [...]

    > Dociągnę W10 i zainstaluję ponownie Q4OS -- bo nie potrafię
    > pozbierać tego, co zostało z dawnej świetności...

    `-.-' \ )-`'. (,o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
    -bf- `- `-``"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2023-12-27 22:35:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2023 o 23:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Niebawem chcę przejść na 'Play na Kartę odNOWA'...

    Ostatecznie zostało nieco mniej niż 5 pln bez GB do 26 grudnia 2024 r.

    > W10 nieźle pracuje... Jakiś czas proponował aktywację, lecz
    > finalnie zaniechał tego żądania z nieznanych mi przyczyn...

    Na Intelu ma do dyspozycji: C na HDD i E na HDD, W na SSD
    i R na RAMdysku; Kopia samej C chodzi, ale tego i owego ;)
    zdecydowanie brakuje, więc trzeba podrzucić, ale RAMek na
    blaszaku jest bardzo mało, więc i RAMdysk nie może być duży...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s