  • 21. Data: 2009-01-18 20:36:54
    Temat: Re: Pobór prądu - płyta główna
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl>

    CeBeR wrote:

    > Prawdopodobnie żadna z obecnie dostępnych (nawet energooszczędnych, może
    > właśnie z wyjątkiem Atoma) konfiguracji na tym zasilaczu nie pójdzie,
    > ponieważ zasilane są wyłącznie z +12V, a ten zasilacz przeznaczony był
    > do platform zasilanych z +3.3V/+5V i większość jego mocy przypada
    > właśnie na te linie.

    Nie wiedziałem, że zaszła taka zmiana. Dzięki za informację. Zawsze do tej pory
    interesował mnie przede wszystkim prąd w linii 3,3v i 5v.

  • 22. Data: 2009-01-19 11:01:45
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 18-01-2009 20:09, gargamel pisze:

    > w CHIPie widziałęm zestawienie procków z podanym poborem mocy i zaskoczyło
    > mnie że intel ma procki mobilme z poborem mocy 15W:O) czyli jednak można

    Intel ma nawet całe platformy z poborem mocy 15W - np. netbooki na
    Atomie, z włączonym ekranem 8,9" (podświetlanie LCD), dyskiem twardym
    2,5" i kartą WiFi zużywają coś koło tego. Jednak są to zupełnie inne
    procesory i chipsety (reszta też, dysk 2,5" zużywa zwykle poniżej 2,5W,
    a 3,5" 3 razy więcej. Sama karta TV którą w tym komputerze autor chce
    wykorzystać to wg. producenta 17W).

  • 23. Data: 2009-01-19 11:49:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 12:01:45 +0100, CeBeR

> [...]
    >procesory i chipsety (reszta też, dysk 2,5" zużywa zwykle poniżej 2,5W,
    >a 3,5" 3 razy więcej. Sama karta TV którą w tym komputerze autor chce

    Intel? Desktop Board D201GLY ZTCP ma pobór energii rzędu 19W. Ma
    wbudowanego Celerona 1,2GHz - mam taki w domowym serwerze i śmiga
    pięknie. Jest też Intel? Desktop Board D945GCLF z Intel Atom 1,6GHz -
    nie pamiętam niestety jaki ma pobór prądu. Jets też coś a Atomem Dual
    Core.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2009-01-19 16:15:33
    Temat: Re: Pobór pršdu - płyta główna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:
> [...]
    > pięknie. Jest też Intel? Desktop Board D945GCLF z Intel Atom 1,6GHz -
    > nie pamiętam niestety jaki ma pobór prądu. Jets też coś a Atomem Dual

    IntelCore2DuoP9500 taktowanie 2.5GHz ma moc traconą 25W, dodam że jest to
    procesor mobilny z górnej półki wydajnościowej a nie jakiś Atom:O) do
    takiego procka naawet wentylatora nie trzeba, spoko wystarczy pasywne, są
    też dyski twarde 500GB pobietające moc na poziomie 2W (też dysk laptopowy
    ale bardzo wydajny) tak wiec jak się chce to można złożyc wydajną maszynę o
    poborze mocy <50W:O)

    dodam że mój komp żre 100W a zasilacz mam 350W bo mniejszych chyba się nie
    kupi:O(i sam ten zasilacz żre na pusto 20W energii) więc jak narazie to
    jedynym problemem w energooszczędnym kompie to był by problem zasilaczem
    (niskomocowym i wysokosprawnym)

  • 25. Data: 2009-01-19 21:00:18
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    Zwykły E7200@2,5GHz też tyle.

    > procesor mobilny z górnej półki wydajnościowej a nie jakiś Atom:O) do

    Z tym, że Atom pobiera (i wydziela) 10x mniej (a jednocześnie raczej 10x
    wolniejszy nie jest), więc co tu w ogóle porównywać?

> [...]
    > ale bardzo wydajny) tak wiec jak się chce to można złożyc wydajną maszynę o

    Bez karty graficznej (albo z kartą, ale nieobciążoną - np. HD4670) i pod
    warunkiem, że pomiar mocy po stronie DC. Bo żeby tyle brał z gniazdka,
    to potrzebny byłby odpowiedni zasilacz, o mocy około 100W i wysoką
    sprawnością, więc (przynajmniej w Polsce) rzecz nie do kupienia.

    Mój podobnie (E7200@3,3GHz, P35, 3GB, HD3850, Corsair 450VX)

    > kupi:O(i sam ten zasilacz żre na pusto 20W energii) więc jak narazie to
    > jedynym problemem w energooszczędnym kompie to był by problem zasilaczem
    > (niskomocowym i wysokosprawnym)

    ...za to mój aktualny domowy serwer, czyli Acer Aspire One zużywa
    nieobciążony i z wyłączonym ekranem około 10W.

  • 26. Data: 2009-01-20 10:59:45
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 17:15:33 +0100, "gargamel" <s...@d...eu>
    wrote:

> [...]
    >ale bardzo wydajny) tak wiec jak się chce to można złożyc wydajną maszynę o

    Tyle że tu 25W pobiera sam procesor. Z płytą D201GLY z Celeronem
    1,6GHz pobiera mi ~14-29W cały komputer - zaleznie jak mocno
    dodatkowym dyskiem (laptopowym) rzeźbi. System jest na flashu DOM wieć
    dysk twardy chodzi w sumie rzadko. Robi za domowy serwer - mam go
    podłaczonego przez przejściówkę pokazująca pobór prądu.

    Zdrówko