  • 1. Data: 2009-01-17 18:58:37
    Temat: GF9800GTX+ i chłodzenie
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Zakupiłem sobie grafike Asusa GF 9800GTX+ w wersji DK z nie referencyjnym
    chłodzeniem.
    Niestety to chłodzenie ciche nie jest. Minimalne ustawienie wentylka na 3000
    rpm daje już niezłe bzyczenie.
    Postanowiłem coś z tym zrobić, ale z uwagi na gwarancję chyba poprzestanę na
    zmianie wentylka bo to chyba mozna xzrobic najmniej inwazyjnie, czy ktoś
    może ma odswiadczenia co z tym zrobić? na co zamienić? Sa jakieś gotowe
    patenty?
    (Próbowałem go wyłaczyć, ale karta po uruchomeiniu windowsa miała juz 52
    stopnie i temperatura rosła).

    Pytanie dodatkowe: może jednak to referencyjne chłodzenie jest cichsze? (w
    necie czytałem, że nie bardzo ale to strasznie wzgledne w sumie)

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-17 23:05:57
    Temat: Re: GF9800GTX+ i chłodzenie
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > (Próbowałem go wyłaczyć, ale karta po uruchomeiniu windowsa miała juz 52

    najprosciej imho tak ze (jezeli masz miejsce) wywal wentylator i przyczep
    tam jakis 120mm przy 1000 obrotow ledwo go bedzie slychac a przeolyw powietrza
    pewnie bedzie wiekszy

    minusem rozwiazania jest to ze blokujesz sobie ze dwa sloty ponizej

    plusem znikome koszty i prostota

    z innej strony, sprzedawanie ludziom za 700 pln (?) kart ktore zupelnie nie
    obciazone halasuja (zuzycie energii pewnie tez calkiem spore bez 3d jest, btw
    nie czepiam sie tylko 9800+ ale kart wogole) to delikatnie mowiac chamstwo

  • 3. Data: 2009-01-17 23:34:59
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > najprosciej imho tak ze (jezeli masz miejsce) wywal wentylator i przyczep
    > tam jakis 120mm przy 1000 obrotow ledwo go bedzie slychac a przeolyw
    > powietrza
    > pewnie bedzie wiekszy
    Myśłaem nad tym. Sa jakies mega ciche 120?

> [...]
    > btw
    > nie czepiam sie tylko 9800+ ale kart wogole) to delikatnie mowiac chamstwo

    Ta karta pracująca w Windowsie XP powinna wyłaczac wiatrak, obniżać
    parametry i byc zimna. Dopiero w grze powinna załączać chłodzenie, kiedyś
    chyba niektóre karty tak miały a teraz najniższe ustawienie u mnie to 3 krpm
    :(
    (mam cichy komp więc to zdecydowanie najgłośniejszy element - zmieniłem
    pasywną 8600GTS bo zachciało się szybkości....)

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-01-17 23:46:12
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Myśłaem nad tym. Sa jakies mega ciche 120?

    scythe s-flex cieszy sie dobra opinia, sa wersje z pwm, jezeli masz
    stosowne zlacze na plycie to moga byc sterowane w zaleznosci od
    temp w budzie, sa oidp od 800 do 1900 rpm wiec cos wybierzesz

    natomiast roznice w glosnosci miedzy roznymi firmowymi 120mm sa znikome
    w czolowce bedzie zapewne papst

  • 5. Data: 2009-01-18 18:19:59
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > natomiast roznice w glosnosci miedzy roznymi firmowymi 120mm sa znikome
    > w czolowce bedzie zapewne papst

    Ale 100 zł za wentylatorek to chyba nieco duzo....

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-01-18 21:31:23
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Ale 100 zł za wentylatorek to chyba nieco duzo....

    a i owszem, nawet 50 bym nie dal, http://www.allegro.pl/item533103014.html
    http://www.allegro.pl/item519704606.html

    o papscie wspomnialem bo swego czasu byl to 'mercedes', obecnie w kategorii
    30pln znaczacych roznic pewnie nie ma, chyba ze trafisz na wyjatkowy szajs

    moze prosciej bedzie np. 92 mm, fandery maja do tego ladna regulacje
    obrotow potencjometrem, wiec mozesz ustawic sobie jakis kompromis miedzy
    temperatura pod obciazeniem a halasem...
    http://www.allegro.pl/item533727605.html

    generalnie wlasnie cos takiego bym polecal skoro masz miejsce na duzego wentyla

  • 7. Data: 2009-01-20 19:39:49
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > http://www.allegro.pl/item533727605.html
    >
    > generalnie wlasnie cos takiego bym polecal skoro masz miejsce na duzego

    Goście z jednego ze sklepów moderskich sugerują zmianę całości chłodzenia na
    coś alternatywnego. Tylko to dosyć radykalna operacja (robiłem to z GF4Ti).
    Pytanie jak to jest z gwarancja potem bo to chyba jednak widać, że był
    ściagany cały radiator...
    Zestaw chłodzacy mozna kupić za 70-150 zł, choć to w sumie duzy wydatek....

    --
    Mariusz