  • 1. Data: 2009-01-17 18:46:13
    Temat: Re: Monitory panoramiczne, konsekwencje na design www
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.programming.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ScriptKid"
    >Tak się zirytowałem, że policzyłem, i - całe szczęście - pionowa
    >rozdzielczość się zgadza z ofertą... No, teraz, jak mi ulżyło, mogę
    >spytac: co miałeś na myśli mówiąc o oszustwie...? :)

    Podejrzewam, że o to, że są 16:10, a nie 16:9.
    Co i tak w sumie nie ma znaczenia, bo panorama w sensie kinowym to
    bodajże coś koło 2,3:1

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Żadne pytanie Cię nie
    .\....@e...eu.org.\.\. zaskoczy

  • 2. Data: 2009-01-17 19:33:43
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009 19:46:13 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

> [...]
    >
    >Podejrzewam, że o to, że są 16:10, a nie 16:9.
    >Co i tak w sumie nie ma znaczenia, bo panorama w sensie kinowym to

    co to jest panorama w sensie kinowym? a np. 1.85:1 nie jest panorama?
    a 1.78:1, a 2.20:1?
    jednak najopularniejsza przy wiekszych produkcjach to faktycznie
    2.35:1. <rs>

  • 3. Data: 2009-01-17 19:55:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "rs"
    >co to jest panorama w sensie kinowym? a np. 1.85:1 nie jest panorama?
    >a 1.78:1, a 2.20:1?
    >jednak najopularniejsza przy wiekszych produkcjach to faktycznie
    >2.35:1. <rs>

    No właśnie o to mi chodziło.
    Owszem, mniejsze stosunki też występują, ale i tak duża część
    szerokoekranowych produkcji będzie wyświetlana z pasami na
    "panoramicznym" ekranie.

    --
    \------------------------/ I WILL NOT USE ABBREV.(Bart Simpson on
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 4. Data: 2009-01-17 20:11:15
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009 20:55:03 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

> [...]
    >Owszem, mniejsze stosunki też występują, ale i tak duża część
    >szerokoekranowych produkcji będzie wyświetlana z pasami na

    owszem chyba, ze zaczniesz sie bawic w pan/scan albo proporcja pixeli.
    natomiast mozna postawic dwa monitory nawet nie panoramiczne obok
    siebie i miec mozliwsc ogladania filmow z pasami po bokach no i z
    przedzialkiem w srodku. <rs>

  • 5. Data: 2009-01-17 20:18:58
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > Podejrzewam, że o to, że są 16:10, a nie 16:9.
    > Co i tak w sumie nie ma znaczenia, bo panorama w sensie kinowym to
    > bodajże coś koło 2,3:1

    16:10 to chyba nawet więcej w pionie niż przy 16:9? ;-)

    artur

  • 6. Data: 2009-01-17 21:00:02
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Artur Muszyński"
    >16:10 to chyba nawet więcej w pionie niż przy 16:9? ;-)

    To zależy z której strony patrzysz. Jeśli rozpatrujesz, np. 1680x1050,
    to możesz to porównywać z 1680x945 i wtedy jesteś "do przodu", ale także
    możesz to porównać z 1870x1053 (niestety, 1050 nie dzieli się na 9).
    Wtedy jesteś "do tyłu".

    --
    [------------------------] I am Fudd of Borg. Wesistance is usewess!
    [ K...@e...eu.org ]

  • 7. Data: 2009-01-18 10:48:15
    Od: tutam <t...@t...pl>

    [ciach]

    > co to jest panorama w sensie kinowym? a np. 1.85:1 nie jest panorama?
    > a 1.78:1, a 2.20:1?
    > jednak najopularniejsza przy wiekszych produkcjach to faktycznie
    > 2.35:1. <rs>

    Mylisz się.
    1:1,37 - tzw. akademicki format filmu dźwiękowego - "Academy", także "16mm"
    1:1,66 - tzw. kaszeta europejska - "Continental Wide Screen", także "Super
    16"
    1:1,75 - tzw. kaszeta brytyjska - "British Wide Screen"
    1:1,85 - tzw. kaszeta amerykańska - "American Wide Screen"
    1:2,35 - tzw. panorama - "CinemaScope" także "Panavision"

    Więcej tutaj:

    http://www.scz.republika.pl/index.html