  • 91. Data: 2009-09-28 12:33:25
    Temat: Re: Poczatki internetu optycznego w PL
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Mon, 28 Sep 2009 14:25:56 +0200, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    wrote:

    > Właśnie o to mi się rozchodzi. Sądzę, że 90% 'gospodyń z [....] (tu wstawić
    > dowolne miasto)' nie posiada w swoich komputerach wydajnych systemów
    > dyskowych, o porządku na nich nie wspominając. Poza tym, większość kompów z
    > niedawnych jeszcze czasów ma na pokładzie sieciówki, które z terminem
    > wire-speed mają mało co wspólnego.

    pozatym ja widzę po sobie, mając w domu łacze którym efektycznie mogę
    ssać 1MB/s (coś mi się kopie z sektorem pod którego jestem podpięty)
    nie czuję potrzeby bekapowania Internetu

    reasumując - wraz ze wzrostem prędkości łacz domowych będzie spadała
    bekapowalność Internetu

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 92. Data: 2009-09-28 12:49:27
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 28.09.2009 Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > nie czuję potrzeby bekapowania Internetu
    >
    > reasumując - wraz ze wzrostem prędkości łacz domowych będzie spadała

    Oczywiście, poza pijawkami p2p nikt nie ssa po setki gb, bo i po co.
    Chodziaż jak mi sie patch do wow-a sciaga to wole żeby był szybciej niż
    wolniej ;p

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 93. Data: 2009-09-28 14:17:03
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Mon, 28 Sep 2009 12:49:27 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło
    <L...@p...in.heaven> wrote:

    > Oczywiście, poza pijawkami p2p nikt nie ssa po setki gb,

    bycie pijawką p2p prędzej czy później się nudzi

  • 94. Data: 2009-09-28 14:33:16
    Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
    Od: mail <""vmichalv\"@g(mail).com">

    Paweł Damian pisze:
    > http://media2.pl/telekomunikacja/56378-upc:-bardzo-s
    zybki-internet-do-120-mbs.html

    > No i ciekaw jestem czy realnie gdziekolwiek mają obecnie "możliwości
    > techniczne", czy tez nigdzie lub np tylko w centrum W-wy.

    http://www.upc.pl/obsluga_klienta/jak_zamawiac/

    tam wpisując adres można zobaczyć jakie usługi są dostępne.

    z ciekawostek - chyba 100% Katowic ma możliwość uruchomienia 120Mb/s

    ale już żadne ościenne miasto nie (Sosnowiec, Tychy, Siemianowice)

    pozdr.
    Michal

  • 95. Data: 2009-09-28 15:26:25
    Od: Virrus <t...@g...com>

    mail wrote:

    > http://www.upc.pl/obsluga_klienta/jak_zamawiac/
    >
    > tam wpisując adres można zobaczyć jakie usługi są dostępne.

    W szczególności proponuje się wpisanie adresu "Warszawa, Twarda 18"
    :-)

    http://telekomunikacyjny.blox.pl/2009/09/2209-czyim-
    providerem-jest-UPC.html

    M.

  • 96. Data: 2009-09-28 19:14:06
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Paweł Rohde pisze:

    > Naprawdę wystarcza umowa SLA między operatorami.
    > Jeśli ktoś jest poważny i ją zawiera to jej przestrzega.
    > Testowane na Futuro, GTS, Netii, Perfekt NET
    >
    > Paweł

    Netia przestrzega SLA? To ciekawe... :)

    --
    Sławek Lipowski

  • 97. Data: 2009-09-28 19:20:57
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Łukasz Jagiełło pisze:
    > Dnia 26.09.2009 Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl> napisał/a:
    > (...)
    > To, że coś jest "tanie" nie znaczy, że można oszukiwać klienta. Bo takie
    > rozumowanie prowadzi do sytuacji gdzie klientowi sprzedaje się kota w
    > worku i można go dowolnie oszukiwać. Ja tylko oczekuje w przypadku
    > podpisania umowy o pełnej jasności jaką usługę mi sprzedaje dostawca
    > internetu i do czego się zobowiązuje. Tak samo jak ja zobowiązuje się
    > postępować zgodnie z podpisaną umową.

    Podpisując umowę kupujesz sobie łącze np. o przepustowości do 120Mbps. W
    jaki sposób operator łamie zapisy umowy w sytuacji, w której z dowolnie
    wybranego przez ciebie serwera ftp możesz pobierać dane z maksymalną
    prędkością 50Mbps? Masz zapis w umowie/regulaminie, który określa, z
    jaką minimalną przepływnością powinno to być możliwe?

    Pamiętaj, że prawnie znaczenie mają zapisy w umowie/regulaminie, a nie
    to, jak Ty je rozumiesz i jak Tobie się wydaje, że powinno być...

    --
    Sławek Lipowski

  • 98. Data: 2009-09-28 19:32:55
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Sylwester Zarębski pisze:

    > Przesadzasz :). Zapominasz na jaką grupę piszesz.

    > Sądzę, że wszyscy tu piszący wiedzą jak zrobić testy dające miarodajne
    > wyniki.

    Ja dywaguję na temat klienta przysłowiowego Kowalskiego, który ma
    120Mbit w domu.
    Zresztą, mając łącze operatorskie nie wybierałbym(byś?) się do UOKiK?

    Paweł

  • 99. Data: 2009-09-28 19:34:41
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Przesadzasz, 10 Mb/s bez trudu mozna wysycic pojedynczym transferem
    > "ze swiata". Obojetnie z jakiego kierunku.

    Nie no mi też apt-get upgrade leci ponad 20Mbit ;)
    Paweł

  • 100. Data: 2009-09-28 19:53:05
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 28.09.2009 Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał/a:

> [...]
    >
    > Pamiętaj, że prawnie znaczenie mają zapisy w umowie/regulaminie, a nie
    > to, jak Ty je rozumiesz i jak Tobie się wydaje, że powinno być...

    Usługa odbiegająca w sposób "znaczący" od tego co jest w umowie, podlega
    reklamacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło