  • 1. Data: 2021-08-02 15:37:35
    Temat: Pod WXP skasowałem partycję z literką C
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    WXP miałem na C...
    Miałem dwie takie ;) partycje, więc jedną skasowałem...
    Dwie partycje z literką C:

    http://eneuel.w.duna.pl/error/2cc.png

    Po skasowaniu ,,dodatkowej'' straciłem możliwość
    uruchamiania programów, ale uruchomione pracowały
    całkiem ;) nieźle...

    Na dodatkowej (skasowanej) były bezcenne rzeczy!!!
    (okazjonalnie służyła jako tymczasowa) Została bez
    trudu skopiowana w bezpieczne miejsce...

    Po jej skasowaniu nie miałem już żadnej partycji
    z literką C -- nie mogłem też tego udokumentować
    snapem, bo nie mogłem odpalić graficznych programów...
    Mogłem (ale nie chciałem) udokumentować to smartfonem... ;)

    Po skasowaniu partycji z literką C -- partycja z literką
    Y zmieściła się... ;) Ale tuż za nią jest Primary wielkości
    682MB... Mam tedy 4 Primary i jedną Extended -- pod MBRem... ;)

    Po restarcie -- piszę ten post...

    http://eneuel.w.duna.pl/error/1cc.png

    -=-

    http://eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png <-- to widok sprzed lat

    -=-

    Moim zadaniem jest przesunięcie partycji z literką D, która pod 64W10 jest E.
    Podchodzę do tego jak pies do jeża... ;) Tuż obok jest ~kopia tej partycji...
    Pozostałość z czasów, gdy E pod 64W10 była właśnie tam... (być może ją
    wykorzystam jako kopię -- zwykle merdam partycjami bez czynienia kopii)

    Partycje J i L zawierają najaktualniejsze 64W10 -- mają raptem 26GB z czego
    wolnego 9GB, ale na obu są hiberfile i różne śmieci... 64W10 z masą programów
    (w tym CC) zmieściłem na ~15GB -- dzięki wywalaniu tego i owego poza C...
    Niestety katalogu z fontami nie zdołałem tak wywalić. Wywalałem tak, by
    bez innych partycji możliwe było odpalenie 64W10 w zwykłym trybie...

    M to też 64W10 -- chcę ją skasować i w jej miejsce skopiować J lub L
    (L to świeża kopia J) tak, by zyskać 28GB. Partycja I to kolejna
    tymczasówka. Partycja I na zmianę ze skasowaną partycją C ;) wspierały
    RAMdyskową partycję pod 64W10, gdy ta RAMdyskowa (300MB) z jakiegoś
    powodu stawała się zbyt mała; skasowaną znów chcę założyć, jako FAT32
    z klastrem 512 bajtów -- taka tam była; do tymczasowości ;) FATalne
    nadają się lepiej niż NTFSowe...

    Pod WXP RAMdyskowa partycja jest pod literą A i zajmuje 1GB, którego nie
    obsługuje 32WXP, lecz która jest dostępna -- F-S ma 4GiB i 64bitowy CPU...

    -=-

    Problem z nadmiarową ;) Primary rozwiązałem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 2. Data: 2021-08-03 17:04:25
    Temat: Re: Pod WXP skasowałem partycję z literką C
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" se8sf6$1j9s$...@g...aioe.org

> [...]
    > Niestety katalogu z fontami nie zdołałem tak wywalić. Wywalałem tak, by
    > bez innych partycji możliwe było odpalenie 64W10 w zwykłym trybie...

    Boleśnie przekonałem się, że partycje te poprawnie pracują w zwykłym
    trybie bez swej reszty, co opisałem niedawno w innym wątku...

    > Problem z nadmiarową ;) Primary rozwiązałem...

    Niby rozwiązałem -- ale pojawił się inny, który został automagicznie
    (bez mej prośby) naprawiony partycjonerem startującym pod DOSem, co
    opisałem niedawno w innym wątku...

    Właśnie Paragon zakończył kopiowanie partycji WXP -- na razie ;) OK...
    Przy okazji naprawiłem tymże Paragonem problem z dwiema literkami T i Y...
    (o którym pisałem niedawno w innym wątku)

    -=-

    Ciekawostka -- jeden Paragon (który niedawno podczas kopiowania zawiesił
    się) skopiował bez trudu, zaś inny nie chciał kopiować, bo wg niego nie
    było wolnego miejsca...

    -=-

    WXP to droga przez mękę -- z powodu literowania partycji...
    Pod DOSem (i WinDOSem) literowanie było jeszcze gorsze niż pod WXP...
    Ciekawe, jak będzie pod W11 -- być może będzie tylko GPT...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2021-08-03 17:57:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" sebltt$16ij$...@g...aioe.org

> [...]

    > Ciekawostka -- jeden Paragon (który niedawno podczas kopiowania zawiesił
    > się) skopiował bez trudu, zaś inny nie chciał kopiować, bo wg niego nie

    Najwyraźniej miejsce było, skoro jest OK... ;)
    Jestem po kolejnym restarcie -- potrzebnym ;) do
    instalowania oprogramowania obsługującego nowe ;) partycje...

    -=-

    Tak oto nadmierna ciekawość (uda się czy nie uda naprawić WXP
    za pomocą tego, co pod W10 pracuje bezpiecznie) pochłonęła masę
    czasu... [i przyniosła porządkowanie mieszkania w czasie, gdy
    WindowsY zawzięcie broniły się przed współpracą za pomocą
    niemal niekończącego się weryfikowania spójności swych FSów...

    --