  • 1. Data: 2021-07-23 08:43:12
    Temat: Restart tylko w trakcie bootowania
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    Jest HP Compaq 8200 SFF , podczas rozruchu ,niekiedy już prawie gdy GUI systemu sie
    pojawia (Win10) nastepuje wyłaczenie kompka , z 2-3 sek przerwy i startuje znowu.

    I teraz takie opcje:

    - W BIOSie mozna siedziec godzinami i komp sie nie wyłącza
    - Start z USB (WinPE) skutkuje tym samym
    - Dysk przełożony do innej maszynki działa i nie ma problemów

    Ktoś ma pomysł?

  • 2. Data: 2021-07-23 09:50:28
    Temat: Re: Restart tylko w trakcie bootowania
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam coś podobnego w innym HP.
    Podejrzewam kartę graficzną nVidia i jej sterownik (funkcja Power Mizer) - chyba HP,
    nVidia i MS nie dogadali się, kto ma poprawić
    funkcje sterownika (przełączanie napięć karty).
    Ale przyczyna może być inna, może coś w torze zasilania komputera (kondensatory?).
    A w tryb awaryjny Win (z obsługą grafiki i sieci) dajesz radę wejść?

    -----

  • 3. Data: 2021-07-23 11:21:08
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/07/2021 07:43, ggs wrote:
> [...]
    > - Start z USB (WinPE) skutkuje tym samym
    > - Dysk przełożony do innej maszynki działa i nie ma problemów

    Wow ciekawy problem. Strzelam, ze inicjalizacja jakiegos komponentu
    sprzetowego przez Windows wywoluje buga. Nie ma nowszego BIOSu do tej
    maszyny?
    Zobacz w trybie awaryjnym Windows a takze na Linuksie, odlacz wszystko
    co sie da oprocz dysku i klawiatury.
    W BIOSie pozmieniaj rozne opcje, do USB, czy innych sprzetowych
    komponentow, powylaczaj wszystkie porty serial, parallel, itp., az
    znajdziesz komponent wywolujacy ten problem, i kombinacje ustawien,
    ktora tego bledu nie wywola.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2021-07-26 12:37:44
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-07-23 o 08:43, ggs pisze:
> [...]
    > - Start z USB (WinPE) skutkuje tym samym
    > - Dysk przełożony do innej maszynki działa i nie ma problemów

    Ja bym się systemowi przyjrzał. Powtarzalność błędu zawsze w tym samym
    miejscu każe mi __podejrzewać__, że to wina systemu, a nie sprzętu.

    1. Odpala się w trybie awaryjnym? (jeśli nie to idź do pkt. 5)
    2. Jeśli się odpala to zobacz co tam ostatnio się zaktualizowało:)
    3. Wyłącz lub odinstaluj coś co przypomina __ostatnio__ aktualizowany
    sterownik od czegoś i zobacz czy to pomoże
    4. Masz może zainstalowanego Avast Free Antivirus i maszyny wirtualne
    lub korzystasz w jakiś inny sposób z funkcji wirtualizacji w systemie?
    5. Jeśli system się nie uruchamia nawet w trybie awaryjnym to do
    grzebania w systemie poza nim użyj tego:
    https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-desktop-o
    ptimization-pack/dart-v10/

    Moim zdaniem najlepsze, bo to narzędzie od MS i daje do wszystkiego
    dostęp. Rejestr nawet można edytować:)

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2021-07-27 21:48:23
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote in message
    <Jest HP Compaq 8200 SFF , podczas rozruchu ,niekiedy już prawie gdy GUI systemu sie
    pojawia (Win10) nastepuje wyłaczenie <kompka , z 2-3 sek przerwy i startuje znowu.

    Panowie dzieki za wpisy.

    Jest efekt pozytywny.

    A co pomogło? Wymiana hmm... baterii CR2032 (po tym ilość restartów sie znacznie
    zmniejszyła) oraz dokręcenie radiatora na CPU. Chodzi jak skała jak narazie.