  • 1. Data: 2021-07-25 23:11:24
    Temat: Który switch 2.5GbE powinien być lepszy:
    Od: netx <n...@g...pl>

    Którego switcha 2.5GbE nabycie radzili byście zaryzykować (o ile w ogóle
    się zdecyduję, bo są drogie):
    - Edimax GS-1005BE
    - Qnap QSW-1105-5T
    Jak dotąd nie miałem produktów żadnej z tych firm. Bardziej podoba mi
    się Edimax (jest mniejszy i trochę tańszy) jednak mam pytanie który jest
    szybszy, lepszy, trwalszy, *nie brzęczy cewkami* itp? (brzęczenie cewek
    powoduje że odsyłam produkt). Którego polecacie? Potrzebuję do
    mieszkania do łączenia NAS i komputera - 2.5GbE - i do routera skąd
    reszta urządzeń ma dostęp przez WiFi ax lub kabel. Po WiFi idzie backup
    około 150-170MB/s ale przy małych plikach straszliwie spowalnia, a
    akurat mam dużo małych plików w Thunderbirdzie, zdjęciach, projektach
    itd. Liczę że po 2.5GbE będzie szybciej kiedy akurat będzie potrzeba.

  • 2. Data: 2021-07-26 00:35:00
    Temat: Re: Który switch 2.5GbE powinien być lepszy:
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2021 23:11, netx wrote:
    > reszta urządzeń ma dostęp przez WiFi ax lub kabel. Po WiFi idzie backup
    > około 150-170MB/s ale przy małych plikach straszliwie spowalnia

    Co to za sieć wifi, że wyciąga prawie 2Gbps?

    Odpal sobie kablem 1Gbps i sprawdź, czy to w ogóle coś daje. Abyś nie
    rozwiązywał problemu w miejscu, gdzie go nie ma. Jesli "dużo małych
    plików" powoduje problem, to pewnie nie ma on związku z predkością
    łącza, a z filesystemem/algorytmiką.

  • 3. Data: 2021-07-26 01:21:53
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 26.07.2021 o 00:35, heby pisze:

    > Co to za sieć wifi, że wyciąga prawie 2Gbps?

    WiFi "ax" tyle osiąga. W stanie karty wifi pokazuje połączenie 2.4Gb/s,
    ale w rzeczywistości tyle to nie osiąga. Laptop z tym połączeniem jest
    blisko routera. Dla odmiany przy komunikacji Wifi przez kilka ścian już
    nie jest tak dobrze z prędkością.

    Spróbuję. Dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2021-07-26 10:29:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2021 01:21, netx wrote:
    > WiFi "ax" tyle osiąga. W stanie karty wifi pokazuje połączenie 2.4Gb/s,
    > ale w rzeczywistości tyle to nie osiąga.

    Nie znam dokładnej zasady działania, ale nie przypuszczam, aby miliony
    razy na sekundę zmieniała Tx z Rx lub nadawało i odbierał jednocześnie.
    Przypuszczalnie nie jest to full-duplex, wiec w sytuacji gdy trzeba
    przesłać "zapytanie->odpowiedź" nie masz pełnego pasma. Niech mnie ktoś
    poprawi, czy ax jest fullduplex.

    Kabel jest full duplex, ma osobne pary do Rx i Tx.

    Dodatkowo algorytmika może być kiepska, na przykład poprawnie powinniśmy
    wpychać te pliki bez natychmiastowego potwierdzenia aby zając pełne
    pasmo Tx. Raczej tak to nie działa normalnie.

    > Laptop z tym połączeniem jest
    > blisko routera. Dla odmiany przy komunikacji Wifi przez kilka ścian już
    > nie jest tak dobrze z prędkością.

    Wiem, zastanawiało mnie czy nie pomyliłeś B z b ;)

  • 5. Data: 2021-08-03 17:18:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    QNAP to dobra firma, lecz to nie switche są ich główną specjalnością.