  • 1. Data: 2015-11-04 15:12:33
    Temat: Podlicznik z komunikacją
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Widział ktoś może poręczne liczniki 3f, najlepiej coś takiego:

    http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/51/90/31/5
    5/5190315553

    ALE dodatkowo z komunikacją (rs232 rs485, ethernet, can, whatever)?

    Mam ochotę przerobić nieco instalację i tak sobie myslę że przy okazji ...

    Mam miernik przemysłowy, PECA15, ale on wymaga przekładników i ogólnie
    upierdliwy jest. Liczę na coś co od razu jest przygotowane na 20A/f.

  • 2. Data: 2015-11-04 16:09:37
    Temat: Re: Podlicznik z komunikacją
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Nov 2015 15:12:33 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    ogólnie
    > upierdliwy jest. Liczę na coś co od razu jest przygotowane na 20A/f.

    Wątpię aby było coś takiego w cenie mniejszej niż klasyczny licznik.
    A nie możesz kupić używany licznik z demontażu po legalizacji?
    Zapytaj znajomego elektryka, jak potrzebowałem taki do testów rs485
    to mój znajomy elektryk dał mi 3 różne.
    Jedyne co może nie działać to podtrzymanie bateryjne, wymienisz sobie
    baterie i będzie git.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-11-04 16:37:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-04 16:09, Marek wrote:
> [...]
    > A nie możesz kupić używany licznik z demontażu po legalizacji? Zapytaj
    > znajomego elektryka, jak potrzebowałem taki do testów rs485 to mój

    Hmmm, mam główny licznik taki z "migającą diodą". Widziałem go w środku
    (nie wiem na 100% czy ten model, ale na oko identyczny) i nie mial
    komunikacji. Pytalem kolesia ktory rozbiera i mówił że trafiają się
    żadko jakiekolwiek uzteczne porty - zazwyczaj jest tylko taki
    "pastylkowy" od frontu do zaczytania aktualnego stanu i tyle.

    Wiesz jakie modele mają komunikację? Nie musi być taki zgrabny bały na
    szynę, od biedy może być zwyczajnych rozmiarów.

  • 4. Data: 2015-11-04 16:39:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-04 16:37, Sebastian Biały wrote:
    > żadko

    Łomatko. Rzadko.

  • 5. Data: 2015-11-04 17:10:33
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

> [...]
    >
    > Mam miernik przemysłowy, PECA15, ale on wymaga przekładników i ogólnie
    > upierdliwy jest. Liczę na coś co od razu jest przygotowane na 20A/f.

    http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/seab.pdf
    (proponuję wybrać opcję: interfejs rs485+Modbus-RTU)

    Jeśli potrzebujesz by licznik był certyfikowany wg dyrektywy MID to:
    http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/seab_mbus.pdf

    pzdr
    mk

  • 6. Data: 2015-11-04 18:56:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Nov 2015 16:37:47 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wiesz jakie modele mają komunikację? Nie musi być taki zgrabny bały
    na
    > szynę, od biedy może być zwyczajnych rozmiarów.

    Z tych trzech co miałem dwa miały rs485, a trzeci nie. Każdy był
    innego producenta, trzeba po kodzie modelu sprawdzić na stronie
    producenta jakie ma interfejsy i na jakich zaciskach, bo ten sam
    model bazowy może być z rs485 lub bez.
    Optyczne też możesz użyć, to ma każdy. Kupujesz głowice z
    przejściówka na usbserial, koszt circa 150 zł.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-11-04 19:03:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Hmmm, mam główny licznik taki z "migającą diodą". Widziałem go w
    środku
    > (nie wiem na 100% czy ten model, ale na oko identyczny) i nie mial
    > komunikacji.

    Zaciski komunikacyjne są pod osłoną z plombą enegetyki. Trzeba ją
    zerwać żeby zdjąć osłonę. Zerwanie to nie problem, dzwonisz do
    energetyki, że musiałeś zerwać żeby się podłączyć, przyjeżdżają i
    płacisz ~15 zł za założenie nowej.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-04 22:44:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-04 17:10, mk wrote:
    > http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/seab.pdf
    > (proponuję wybrać opcję: interfejs rs485+Modbus-RTU)

    5A. Za mało. W takiej obudowie pewno cieżko wcisnąc przekładnik na
    wiekszy prąd.

    > Jeśli potrzebujesz by licznik był certyfikowany wg dyrektywy MID to:
    > http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/seab_mbus.pdf

    Nie, to do zastosowań prywatnych, ma pomóc w oszczędzaniu.

  • 9. Data: 2015-11-05 00:45:33
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    > 5A. Za mało. W takiej obudowie pewno cieżko wcisnąc przekładnik na
    > wiekszy prąd.

    5 A to prąd bazowy. Prąd maksymalny to 50 A (wersja z ustrojem
    bezpośrednim).

    pzdr
    mk

  • 10. Data: 2015-11-05 11:45:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 16:39:34 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Łomatko. Rzadko.

    Też mam z tym problem czasem, stosuj zasadę "rz" wymiennego na "r".
    W przypadku rzadko, wymienia się na "rare".
    Raz zapamiętasz i z bani ;)

    L.