  • 1. Data: 2010-01-18 20:01:51
    Temat: Podswietlanie tv z tylu
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Witam
    Zawsze lepiej mi sie ogladalo telewizje gdy w pokoju bylo ciemno a z
    tylu za tv wlaczalem sobie mala lampke pokojowa. Teraz niestety jest to
    niewykonalne bo tv (LCD, 42 cale) wisi sobie na scianie. Wykombinowalem
    sobie, ze zrobie listwe z diodami led (halogenowe zarowki 12v sa zbyt
    duze) i umieszcze ja z tylu za telewizorem. Myslicie, ze to sie
    sprawdzi? Ile diod by wedlug Was wystarczylo do czegos takiego?
    Wystarczy podswietlanie gora-dol czy lepiej ramke mniejsza od rozmiaru tv?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-18 20:09:20
    Temat: Re: Podswietlanie tv z tylu
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 18.01.2010 21:01, Grzegorz Prędki pisze:
> [...]
    > sprawdzi? Ile diod by wedlug Was wystarczylo do czegos takiego?
    > Wystarczy podswietlanie gora-dol czy lepiej ramke mniejsza od rozmiaru tv?

    min. dwie listwy wg mnie.
    ja tam dałem świetlówke

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 3. Data: 2010-01-18 20:13:01
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > min. dwie listwy wg mnie.
    > ja tam dałem świetlówke

    Nie jest za jasno? Generalnie bardziej zalezy mi na efekcie "poswiaty"
    niz na czyms bardzo jasnym.

  • 4. Data: 2010-01-18 20:28:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 18.01.2010 21:13, Grzegorz Prędki pisze:

    > Nie jest za jasno? Generalnie bardziej zalezy mi na efekcie "poswiaty"
    > niz na czyms bardzo jasnym.

    nie, to mała świetlówka umieszczona za odbiornikiem.

  • 5. Data: 2010-01-18 20:37:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 21:01:51 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

> [...]
    > sprawdzi? Ile diod by wedlug Was wystarczylo do czegos takiego?
    > Wystarczy podswietlanie gora-dol czy lepiej ramke mniejsza od rozmiaru tv?

    W Ikei masz zestaw pod nazwą Dioder, który się wydaje idealny do tego celu.
    Są dwa - jeden z kolorowymi który jest w chorej cenie, i jeden z białymi
    który wydaje się drogi ale jeszcze do przyjęcia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-01-18 20:42:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Waldek Godel pisze:

    > W Ikei masz zestaw pod nazwą Dioder, który się wydaje idealny do tego celu.
    > Są dwa - jeden z kolorowymi który jest w chorej cenie, i jeden z białymi
    > który wydaje się drogi ale jeszcze do przyjęcia.

    20zl roznicy :) 159zl za taki zestaw (biale diody) to naprawde chora cena :)

  • 7. Data: 2010-01-18 21:18:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:

    > 20zl roznicy :) 159zl za taki zestaw (biale diody) to naprawde chora
    > cena :)

    ale tam są naprawdę dobre diody dające ładne światło. a nie jakiś fioletowy
    trupi syf.

  • 8. Data: 2010-01-18 23:19:43
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Na alledrogo jest tego do oporu.
    Te ciepłe dają w miarę ładne światło
    tylko sporo słabsze od tych zimnych.
    http://www.allegro.pl/search.php?string=listwa+led&d
    escription=1&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_re
    c=0

    Dobre podświetlenie z tyłu TV da Cię
    lepszą czerń obrazu (efekt zwężenia źrenicy)
    I zdrowo dla oczu.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 9. Data: 2010-01-19 07:55:42
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:
> [...]
    > sprawdzi? Ile diod by wedlug Was wystarczylo do czegos takiego?
    > Wystarczy podswietlanie gora-dol czy lepiej ramke mniejsza od rozmiaru tv?

    Możesz jeszcz pomyślec o zimnej katodzie. Wczoraj widziałem zestaw dwóch
    sztuk po ok. 30 cm za bodajże 35 pln. Dodatkowy koszt to zasilacz 12V z
    dorobionym molexem.

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 10. Data: 2010-01-19 11:02:30

    Grzegorz Prędki <klark[USUN@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

> [...]
    > tylu za tv wlaczalem sobie mala lampke pokojowa. Teraz niestety jest to
    > niewykonalne bo tv (LCD, 42 cale) wisi sobie na scianie.

    To dlaczego Philipsa z Ambilight'em nie kupiłeś sobie?