  • 1. Data: 2017-11-21 20:19:40
    Temat: Połączenie nie może być zrealizowane
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Mam telefon stacjonarny podłączony do routera (światłowód).

    Dlaczego przy próbie połączenia z jednym z numerów
    stacjonarnych, natychmiast po podaniu wszystkich cyfr,
    słychać komunikat: "Połączenie nie może być zrealizowane"?
    Wcześniej z łączeniem z tym numerem nie było żadnych
    problemów.
    Ta osoba nie ma komórki (są jeszcze takie), więc nie mam
    kontaktu.

    Nie pojawia się to gdy łączę się z innymi numerami
    stacjonarnymi i z nimi mogę normalnie rozmawiać.

    Czy przyczyna może być po mojej stronie?

    Szukałam w Google, ale wszystkie odpowiedzi dotyczą
    komórek i sytuacji gdy nie można w ogóle wykonać
    połączenia z jakimkolwiek numerem.

    Pozdrawiam
    Pat

  • 2. Data: 2017-11-21 20:29:17
    Temat: Re: Połączenie nie może być zrealizowane
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Pat" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > stacjonarnych, natychmiast po podaniu wszystkich cyfr,
    > słychać komunikat: "Połączenie nie może być zrealizowane"?

    A jak w tym samym czasie wygląda próba połaczenia z tym numerem, z innego
    numeru inicjującego?
    Po ludzku - mamy 3 numery, A, B, i C.
    Twoje problematyczne połaczenie, to niech będzier A -> C. Na boku masz numer
    B i jak wygląda próba B -> C?

    > Czy przyczyna może być po mojej stronie?

    Raczej po stronie operatora, ale to zależy, za mało mam szczegółów.
    Jeśli możesz, spróbuj wyłaczyć/włączyć (zależnie co jest ustawione obecnie)
    identyfikację twojego numeru u dzwoniącego i zaobserwuj, co się zmieni.
    Jedyne, co może być po twojej stronie, to np. nie masz identyfikacji
    (rzadkie), bądź masz włączoną blokadę prezentacji (częściej). C mógł
    zablokować łączenie się z nim numerów bez identyfikacji, i/lub numerów z
    prezentacją zablokowaną. Stąd pytanie o wynik próby B -> C.
    Rzako może być tak, że w jakiś sposób C odrzuca połączenia przyzchodzące z
    numeru A, bo na stacjonarkach jest to trudniejsze, niż w komórczakach (bądź
    pseudostacjonarnej/nomadycznej Sferii - fizycznie to sieć komórkowa, mimo
    stacjonarnej numeracji), gdzie w nowszych telefonach definiujesz w aparacie
    numer odrzucany i nawet się przy dobrych wiatrach nie dowiesz, że próbował
    się łączyć.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 3. Data: 2017-11-21 21:44:24
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości

    > A jak w tym samym czasie wygląda próba połaczenia z tym numerem, z innego numeru
    inicjującego?

    Dzisiaj nie mam takiej możliwości, ale rozumiem Twoją ideę.
    Zresztą sama też o czymś takim myślałam.

    Zrobiłam natomiast coś innego i efekt jest zaskakujący.
    Poprosiłam koleżankę żeby do kogoś (kogokolwiek) zadzwoniała,
    a ja w tym czasie zadzwoniłam do niej. Byłam ciekawa jak mój
    telefon mnie powiadomi że numer, na który dzwonię, jest zajęty.
    Miałam sygnał taki jak by nikt nie odbierał. !!! Żadnej informacji
    o zajętości tamtego numeru.

    Natomiast potem rozmawiałam z tą koleżanką i ona miała
    informację, że w czasie jej połączenia do niej dzwoniłam.
    Ona dzwonila na pocztę głosową, ale to chyba nie ma znaczenia.
    Powinnam mieć sygnał zajętości.

    Pozdrawiam
    Pat

  • 4. Data: 2017-11-21 22:12:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Nov 2017 21:44:24 +0100, Pat napisał(a):
> [...]
    > informację, że w czasie jej połączenia do niej dzwoniłam.
    > Ona dzwonila na pocztę głosową, ale to chyba nie ma znaczenia.

    Niekoniecznie. Teraz taka modna usluga Call Waiting/polaczenie
    oczekujace.

    X rozmawia z Y. Z dzwoni do X. X slyszy w sluchawce pikanie.
    X moze zawiesic polaczenie z Y, odebrac polaczenie z Z, zakonczyc lub
    przelaczyc z powrotem na Y, wrocic do rozmowy z Z itd.

    Oczywiscie w tym celu Z nie moze na poczatku uslyszec zajetosci, tylko
    wlasnie "sygnal dzwonienia".

    https://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/
    enduser/popup_adp.php?p_faqid=3358&p_sid=BeOsfOrn&p_
    lva=3359&p_li=&p_sp=undefined

    http://www.njumobile.pl/obsluga/uslugi,polaczenie-oc
    zekujace

    J.

  • 5. Data: 2017-11-21 23:10:49
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > telefon mnie powiadomi że numer, na który dzwonię, jest zajęty.
    > Miałam sygnał taki jak by nikt nie odbierał. !!! Żadnej informacji

    I bardzzo słusznie, albowiem koleżanka ma włączoną usługę połączeń
    oczekujących, przez minutę będzie dostawać informację, że ktoś się dobija.
    Oczywiście, ta darmowa usługa, może zostać wyłaczzona

    > Natomiast potem rozmawiałam z tą koleżanką i ona miała
    > informację, że w czasie jej połączenia do niej dzwoniłam.
    > Ona dzwonila na pocztę głosową, ale to chyba nie ma znaczenia.

    Nie ma.

    > Powinnam mieć sygnał zajętości.

    Jak wyłączy usługę Połączeń Oczekujących, to tak będzie.
    Najprawdopodobniej koleżanka ma ustawione sztywne, bezwarunkowe znaczy się,
    przekierowanie na numer, na który nie można się dodzwonić, stąd też moje
    pytanie, co, gdy tam zadzwonić z innego, np. z drugiego trzymanego w drugiej
    ręce telefonu. Jeśli zareagował by inaczej, to można by, zależnie od reakcji
    uznać, co się stało. Albowiem może być tak, że różni abonenci inicjujący, do
    jednakowego zdarzenia, otrzymają różne wyniki, np. Ty dostaniesz "połączenie
    nie może być zrealizowane", ktoś inny dostanie zajętość (nieprawidłowo), a
    komuś innemu w ogóle zrzuci połączenie. Zależy to jednak od operatora, który
    obsługuje dzwoniącego.

    Przekierowania włącza się tak:

    *21*<numer docelowy># - przekierowanie bezwarunkowe.
    *61*<numer docelowy># - przekierowanie, gdy nie odpowiada.
    *67*<numer docelowy># - przekierowanie, gdy zajęty.

    Powyższe przekierowania kasuje się odpowiednio:
    #21#
    #61#
    #67#

    Usługę połączeń oczekujących włącza się (może się różnić zależnie od
    operatora) *43#, a wyłącza #43#. Po wyłączeniu, gdy ktoś od koleżanki
    zadzwoni, to ty dzwoniąc do niej, dostaniesz zajętość. Jak włączy,
    dostaniesz "wolne", a koleżanka przez minutę będzie mieć pikanie w
    słuchawce. Jesli masz aktywną usługę połączeń konferencyjnych, będziesz
    mogła, bez rozłączania dotychczasowej rozmowy, podjąć drugie połaczenie,
    przełączać się, a także zapiąć konferencję i rozmawiać w trójkę.

    To, co napisałem, nie obejmuje oczywiście, wszystkich niuansów, zapodałem
    tylko te najbardziej prawdopodobne.
    Jesli chcesz normalnie dodzwaniać sie do koleżanki, to najprawdopodobniej,
    problem rozwiąze, jak koleżanka u siebie zapoda centrali kod #21# i już.
    Oczywiście, o ile nie ma specjalnie ustawionego przekierowania, aby np.
    odrzucać niechciane połączenia, np. telemarketerów, dzwoniących o 7:50 w
    sobotę rano, raz mnie taka blać obudziła, ale byłem zbyt zaspany, by zjebać.
    Niektórzy są tacy bezczelni, że i w niedzielę potrafią zadzwonić.
    Koleżanka może bez wyłączania usługi podjąć rozmowę z tobą, jeśli u niej
    zacznie pikać, trzeba wtedy krótko klepnąć w widełki (ostrożnie, przerwa
    powyżej 160 ms jest ryzykowna, zależy od centrali), więc lepiej przycisk
    Flash, jeśli jest i nacisnąć cyfrę 2. Dotychczasowa rozmowa zostanie
    zawieszona, powrót do niej, to FLASH i 1, spięcie rozmowy w konferencję
    FLASH i 3.
    Tyle tak w skrócie, jeśli będzie trzeba, mogę kiedyś przysiąść i szerzej
    opisać tę wygodę.
    Koleżanka niech nie wyłącza tej usługi (konferencja), rzecz bardzo
    przydatna, jeśli się czeka na pilny telefon i nie chce masowo spławiać
    innych dzwoniących.

  • 6. Data: 2017-11-22 11:55:10
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    > [...]
    > To, co napisałem, nie obejmuje oczywiście, wszystkich niuansów, zapodałem tylko te
> [...]

    Bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia. Zapisałam je sobie wszystkie.

    Dzisiaj ponownie spróbowałam zadzwonić na wczorajszy numer
    i połączyłam się bez problemu. Żadnego komunikatu nie było.
    Osoba, do której dzwoniłam, była nieświadoma tego, że coś
    się działo.

    Pozdrawiam
    Pat

  • 7. Data: 2017-11-22 15:44:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > i połączyłam się bez problemu. Żadnego komunikatu nie było.
    > Osoba, do której dzwoniłam, była nieświadoma tego, że coś

    To by nawet potwierdzało manipulację, choć niekoniecznie. Ale dla pewności
    jeśli możesz, podpytaj niezobowiązująco, czy ktoś coś robił, bądź mógł
    robić. Być może trzeba będzie przyobserwować telefon, choćby po to, aby
    podać operatorowi szczegóły, które pomogły by ustalić, gdzie wystąpił
    problem. Dziś to chyba wszystkie operacje są logowane i pewnie zapisze sie w
    logach gdzie i co się stało, z pozycji abonenta raczej nie da, ale operator
    na centrali powinien już dać radę coś ustalić.
    Może ewentualnie być tak, że połączenie leci przez kilka central i na
    jakiejś mogło coś kwiczeć, aha, twój operator też może potrzebować tych
    danych. (Właśnie to "co, jak, kiedy", itp.)
    Najważniejsze, że działa, ale bądź czujna, gdyby się powtórzyło. Jakby co,
    spróbujemy podpowiedzieć, więcej danych, to mniej szukania przyczyny. Miejmy
    nadzieję, że to chwikowa usterka, o ile to było świadome, bądź nieświadome
    włączenie odrzucania wszystkich połączeń. Ty spróbuj może zorientować się,
    czy problem był powiązany w jakiś sposób z innymi zdarzeniami związanymi z
    telefonem, albo ze sposobem wybierania, np. przez "preselekcję" (chodzi o
    jawną deklaracię pokierowania połaczenia przez wybranego operatora
    międzystrefowego), itd.

  • 8. Data: 2017-12-12 15:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pat" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >słychać komunikat: "Połączenie nie może być zrealizowane"?
    >Wcześniej z łączeniem z tym numerem nie było żadnych

    A jak zadzwonisz na ten numer z komorki ?

    Pewnie to co zawsze - niekompatybilnosc miedzy operatorami, jak Ty
    masz VoIP, on ma VoIP, to nie zawsze to dziala.

    Tylko ... ta osoba nie ma nie ma telefonu w TP/Orange ?
    To powinno dzialac.

    J.