    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 8 Jan 2017 12:30:34 -0800 (PST)
    Subject: Poleasingowiec - krystalizacja
    From: Majka <k...@g...com>

    Dziękuję wszystkim za udział poprzednim wątku, za porady i cenne podpowiedzi.
    Komputer poleasingowy trochę mi "urósł": z 1000 zł (T420, i5, 4gb, 120 gb SSD) na
    1500 zł (T430, i5, 8gb, 240 gb SSD). Trudno, niech będzie lepiej, dołożę te 500 zł.

    Mam jeszcze do Was pytanie o system: może nie jest właściwą grupa sprzętowa (pecet),
    ale nie wiem, kogo zapytać, a tu życzliwych ludzi (i praktyków!) jest dużo.

    Otóż polisingowca, mogę kupić jedynie z systemem WIN 7. Podpowiedzieliście, że jest
    możliwość jeszcze przejść na WIN 10. Ale...

    1. Co na tym zyskam, a co stracę - wyjaśnijcie proszę jak najbardziej po ludzku,
    prostymi słowami. Czy warto?

    2. Aktualizacje.
    Używam teraz jeszcze XP PROF poobcinanego za pomocą n-Lite do minimum (mam dysk
    twardy, jedyny w komputerze o wielkości 4 GB).
    Przygotowując XP dociągnęłam łatki, SP3 i wypaliłam kilka płyt na wszelki wypadek,
    jeszcze przed utraceniem wsparcia od wydawcy.
    Microsoft przestał wspierać mojego XP-eka kilka (2? 4?) lat temu.
    I tego właśnie boję się z WIN 7 - utraty wsparcia, że wcześniej niż WIN 10, jako
    starszy system straci możliwości łatek czy uzupełnień z Microsoftu.
    Czy to jest argument żeby przejść na WIN 10?

    3. Załóżmy, że komputer będzie użytkowany tylko do www (ie/opera/chrom/bez znaczenia,
    poczta w przeglądarce, żadnych komunikatorów), do oglądania filmów, i do pracy z
    EXCEL-em.
    Czy taki profil użytkowania determinuje wybór któregoś systemu?

    4. Znam WIN 7 z pracy, gdzie mam komputer na i5 + 2GB ramu. W pracy korzystam z
    Outlooka, IE oraz EXCEL/WORD.
    Czy WIN 10 będzie bardzo różny od używanego WIN 7?

    5. Czy może się zdarzyć w WIN 7 że przestaną działać używane programy od innych
    dostawców? Tak się stało z XP, gdzie IE był już dawno nie aktualizowany, więc
    pobrałam CHROME, a od niedawna CHROME już nie mogę w ogóle pobrać na reinstalowany
    system. Udało mi się ściągnąć OPERĘ.
    Czy tego samego można się obawiać z WIN 7 lub 10?

    6. Czy przejście na WIN 10 wiąże się z jakimś ryzykiem w znaczeniu problemów po
    przejściu, np. komputer przestanie działać, utracę licencję, cokolwiek podobnego?

    7. Pozostać przy "siódemce" czy pobierać "dziesiątkę"?

    Jeśli zanudziłam - przepraszam.
    Za każdą podpowiedź i udział w dyskusji dziękuję.
    Majka