  • 1. Data: 2022-09-28 21:45:49
    Temat: Polietylen znakowanie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Taka beczka
    https://www.pojemniki-sklep.pl/userdata/public/gfx/1
    322.jpg

    Ma ktoś pomysł jak w setkach sztuk oznakować kodem QR?

    Teraz jest pomysł, że QR kod jest na karcie formatu karty płatniczej.
    Ale jak to do beczki umocować?
    Próbowano ultradźwiękami, ale temperatura topnienia tworzyw jest różna i
    coś się pierwsze zaczyna topić.
    Próbowano też na próbę do beczki ultradźwiękami przygrzać to samo
    tworzywo wycięte z innej, ale jak docisną to też wjeżdżają za głęboko.
    Tak więc ultradźwięki chyba odpadają.

    Laser, to stacjonarny, prawie stacjonarny
    https://allegro.pl/oferta/laser-fiber-20w-przenosna-
    znakowarka-laserowa-11153823780
    Ale na wypukłym problem.

    Są drukarki plujki, ale nie przenośne no i po tych beczkach może coś
    ciec, to druk zlezie.

    Mocowane musi być do beczki, nie do pokrywy czy też opaski.

    To jest magazyn i te znakowanie to tak z ręki trzeba.

    Teraz kupili jakiś klej dwuskładnikowy do PE. Czarno to widzę, beczka
    jest okrągła, karta sztywna, trzeba pewnie dużo kleju...

    Robert

  • 2. Data: 2022-09-28 22:27:21
    Temat: Re: Polietylen znakowanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ma ktoś pomysł jak w setkach sztuk oznakować kodem QR?

    Opaska z folii termokurczliwej obejmująca tę etykietę?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-09-28 22:54:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Opaska z folii termokurczliwej obejmująca tę etykietę?

    Było to brane pod uwagę, ale kod ma być blisko pokrywy, aby podczas
    transportu gdy beczki ocierają się o siebie nie zerwać jej. I taka
    opaska z teromkurcza tam u góry po skosie może nie być stabilna.
    Ale teraz tak myślę... ten termokurcz może być szeroki i zacisnąć się
    dobrze poniżej i nie pozwolić zsunąć się ku górze.

    Robert

  • 4. Data: 2022-09-29 00:22:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 28 September 2022 at 22:54:08 UTC+2, r...@g...com wrote:

> [...]
    > Ale teraz tak myślę... ten termokurcz może być szeroki i zacisnąć się
    > dobrze poniżej i nie pozwolić zsunąć się ku górze.

    od miliona lat stosowane są na całym świecie samoprzylepne cenówki, etykiety z kodami
    QR

    Pyta się Chińczyka, on nie ma takich problemów

  • 5. Data: 2022-09-29 08:04:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 00:22, a a pisze:

    > od miliona lat stosowane są na całym świecie samoprzylepne cenówki, etykiety z
    kodami QR

    > Pyta się Chińczyka, on nie ma takich problemów

    To są wielorazowe pojemniki. Różne chemikalia w nich wożą. Naklejka mało
    odporna.

    Robert

  • 6. Data: 2022-09-29 10:08:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Sep 2022 21:45:49 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > Ma ktoś pomysł jak w setkach sztuk oznakować kodem QR?
    >
    > Teraz jest pomysł, że QR kod jest na karcie formatu karty płatniczej.

    Bardzo trwale?
    Kody stale, rozne?

    3M robi dobre kleje do naklejek.
    Kurierzy maja tez ciekawe koperty - jak skleisz, to folia sie
    rozerwie, a klej nie pusci. Ale musze sprawdzic czy to PE/PP, czy moze
    cos innego.

    No i torebki reklamowe z PE są drukowane, i farba trzyma ... dosc
    dobrze. Sitodrukiem?

    Bo do zabawy/testow:
    -kalkomania, a potem wtopic laserem,
    -wydrukowac laserowką na papierze transferowym, i zelażkiem
    przeprasowac na beczke.

    > Laser, to stacjonarny, prawie stacjonarny
    > https://allegro.pl/oferta/laser-fiber-20w-przenosna-
    znakowarka-laserowa-11153823780
    > Ale na wypukłym problem.

    Pewnie są podobne, ale na walcowe przedmioty.
    A moze i ta sie na beczkę nada, tylko ... czy to wyraznie oznaczy?
    PE sie chyba nie rozklada na cos czarnego.

    > Są drukarki plujki, ale nie przenośne no i po tych beczkach może coś
    > ciec, to druk zlezie.

    IMO - sa i bardziej przenosne, ale tusz raczej slabo trzyma PE/PP.

    Cos takiego mialem na mysli
    https://pages.videojet.com/PL-CIJ_drukarka_atramento
    wa.html

    ale widze, ze sa fajniejsze
    https://allegro.pl/oferta/reczna-drukarka-atramentow
    a-przenosna-maszyna-do-12012883655

> [...]
    > Teraz kupili jakiś klej dwuskładnikowy do PE. Czarno to widzę, beczka
    > jest okrągła, karta sztywna, trzeba pewnie dużo kleju...

    Jak tymczasowe oznakowanie - etykiety z drukarki typu Zebra sie nie
    nadadzą?

    kleju akurat im mniej, tym lepiej, tylko trzeba gumki do docisku,
    albo przezroczystą tasme klejąca - przytrzyma przez pewien czas, a
    potem klej chwyci.

    J.

  • 7. Data: 2022-09-29 10:09:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Sep 2022 08:04:28 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > To są wielorazowe pojemniki. Różne chemikalia w nich wożą. Naklejka mało
    > odporna.

    Ale pisales, ze magazyn.
    Nakleic przy napelnieniu, jak wroci niewyrazna, to nakleic drugą.

    J.

  • 8. Data: 2022-09-29 11:57:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 10:08, J.F pisze:
    322.jpg

    > Bardzo trwale?
    > Kody stale, rozne?

    Różne, każda beczka ma mieć swój. Krążą po Polsce i chcą wiedzieć gdzie
    która jest i co w środku było.

    > 3M robi dobre kleje do naklejek.

    To samo poradziłem co do kleju do tych kart.

> [...]
    > cos innego.

    > No i torebki reklamowe z PE są drukowane, i farba trzyma ... dosc

    To musi być szybko.

    > Bo do zabawy/testow:
    > -kalkomania, a potem wtopic laserem,
    > -wydrukowac laserowką na papierze transferowym, i zelażkiem
    > przeprasowac na beczke.

    No nie, to ma być szybko, aby magazynier dał radę.

    znakowarka-laserowa-11153823780

    > Pewnie są podobne, ale na walcowe przedmioty.

    Są, ale stacjonarne.

    > A moze i ta sie na beczkę nada, tylko ... czy to wyraznie oznaczy?
    > PE sie chyba nie rozklada na cos czarnego.

    No właśnie, różne cuda kwasy czy acetony tam mają.

> [...]
    >
    > kleju akurat im mniej, tym lepiej, tylko trzeba gumki do docisku,
    > albo przezroczystą tasme klejąca - przytrzyma przez pewien czas, a

    Tu jest coś, ale czy nie uszko0dzi beczki, albo będzie drżeć podczas
    znakowania.
    https://multi.com.pl/produkt/mobilne-mc-2000-p/

    Robert

  • 9. Data: 2022-09-29 12:39:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]

    PSA (dwustronna taśma klejąca) i niech wydrukują niesztywne karty.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-09-29 13:41:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > To są wielorazowe pojemniki. Różne chemikalia w nich wożą. Naklejka mało
    > odporna.

    To wydrukujcie odporne. Odporne nie równa się przecież sztywne. Nb. do
    odpadów chemicznych stusuje się właśnie etykiety samoprzylepne, a jak
    taka trwałość nie wystarcza to nitujcie na ciepło jakieś tabliczki
    znamionowe.

    --
    Marcin